Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2013

Av Ida - 16 januari 2013 12:22

När jag satt och kollade runt på nätet efter nya bloggar att läsa så ramlade jag in hos Linda. Hon hade några Tradera-auktioner på G som jag kollade in. Då fastnade jag för en jättecool ögonskugga, som nu ligger här på soffbordet. Den kunde inte vara mer passande till mig. Frågan är om jag ska våga använda den när den nu är så fin?



   Get the London look?!

Av Ida - 15 januari 2013 21:16

Då var veckans andra träningspass av fyra avklarat. Det var väldigt svettigt och kul. Har jag inte träningsvärk imorn så blir jag arg. Eftersom det är gratisvecka den här veckan passar jag på att köra fyra pass, men nästa vecka blir det tre pass igen. Har bestämt mig att byta ut tisdagspasset mot ett måndagspass istället eftersom jag då slipper åka så långt för att träna. Nu kan jag cykla till alla tre träningspass (lite extra träning där alltså. Höhö!) istället.



   Min nya flaska och min fina handduk användes flitigt!

Av Ida - 15 januari 2013 14:18

Nu vill inte jag vara den som är negativ egentligen MEN det finns några saker som jag inte gillar. Dessa saker (framför allt två av dem) börjar dyka upp här och där. Nu undrar säkert vad jag talar om? Jo, jag gillar varken semlor eller tulpaner! Det är dock väldigt många som lägger upp bilder på semlor och tulpaner, speciellt nu när det börjar bli högsäsong för skiten. Semlor tyckte jag mer om som yngre men inte längre. Det handlar inte om att jag på senare år blivit något av en träningsfrälst galning, utan för jag helt enkelt inte gillar smaken. Tror det mest mandelmasssan (jag gillar inte marsipan heller, det är ännu värre) som gör det. Det är heller inte gott med för torr bulle och för mycket grädde. Tulpanerna sen, de tycker jag bara är fula i formen. Det brukar finnas i många fina färger vilket jag å andra sidan gillar. Men tuplanern är inte vackra när de slår ut. Då är rosor, orkidéer, liljekonvalj, pelargoner eller pioner mer min stil. Så just nu är jag lite trött på bilder på "mumsiga" semlor som folk trycker i sig och färglada tulpanbuketter som folk fått eller vill ha. Men det är väl bara att bita ihop och hoppas att jag slipper få närkontakt med något av det två.



    



Ps. Vet att jag redan tagit upp mitt tulpan- och semelhat innan, men det tål att sägas igen! Ds.

Av Ida - 14 januari 2013 22:30

När vi var i Ullared förra veckan så köpte jag en hel del nya träningskläder. Det var väldigt billigt. Fick tag i ett par byxor, en tröja, ett linne, en tränings-bh och en löparjacka. Allt för runt 600 kr! Idag på träningen hade jag på mig byxkorna, bhn och linnet. Passade på att pröva löparjackan igen och tog tillfället i akt att fota. Bilderna blev inte så bra, men ni får ändå ett hum om hur kläderna ser ut. För övrigt så gick det riktigt bra att träna i kläderna också vilket var ett extra plus (HÖHÖ).



   Linnet och byxorna.



  Linnet (kan berätta att en annan tjej hade exakt samma idag på träningen).


  Älskar den här jacka, bara för den är rosa!

Av Ida - 14 januari 2013 16:59

 

Lite peppande ord på vägen!

Av Ida - 14 januari 2013 14:04

När jag loggade in på facbook häromdan så hade en bekant skrivit en status om Stjärnorna på slottet och att det skulle vara tantvarning att se på det (kan tilläggas att hon såg det själv!). Det tycker jag inte att det är och jag älskar programmet! Har i och för sig inte lyckats se ett enda program på ordinarie sändningstid ännu, men det går ju att se repriser (som just nu) eller på SVTplay. Om ni missat det och vill se det ändå kan ni kolla här eller kolla SVT1 kl 20:00 på lördagar! Vad tycker ni om programmet?



En känslomsam scen ur programmet med Lill-Babs.




De medverkande i år: Ewa Fröling, Claes Malmberg, Philip Zandén,  Barbro "Lill-Babs" Svensson och Robert Gustafsson.  

Tankar · Tips · TV
Av Ida - 14 januari 2013 01:00

Har haft besök av pappa idag. Han hade med sig en trähylla som han köpt till oss tidigare i veckan. Jag har nämligen haft planer på att omstrukturera i det lilla linneskåpet jag har och istället avancera till det större men hittills obrukbara skåpet jämte. Så hyllan fick ta plats där inne och vips så blev det ett brukbart skåp. Det blev väldigt bra måste jag säga och det fick plats otroligt mycket. Sen fick jag ju bättre ordning på alla påslakan, handdukar, gardiner och dukar vi har. Visste vi hade mycket, men inte så mycket. Det som var ett litet minus var att jag råkade skära mig på en vass kant när jag gjorde en hastig rörelse med min arm. Fick sätta ett stort plåster på såret. Önskar att min sambo inte jobbade nu så han för det första kunde trösta mig efter min skada och för det andra få se hur fint det blev i skåpen. Men det får han göra när han kommer hem igen!




   Tur att man har en snäll och händig pappa!

Av Ida - 13 januari 2013 00:29

Fick en spontaninbjudan till tjejkväll av en kompis som bor några mil härifrån. Eftersom jag inte hade något för mig så bestämde jag mig för att dra dit. Vi hade det väldigt trevligt, alla 6 brudarna! Vi åt god fruktsallad (som vi gjorde tillsammans) med grädde, pratade skit, skrattade, såg en passande film för kvällen (Magic Mike, som faktiskt var sevärd och innehöll inte bara nakna män), åt chips och drack coca-cola!



   Den mumsiga fruktsalladen!



  Så kan man också vispa grädde!



  Dagens outfit med min nyinköpta ugglet-shirt (från GeKås).



  Jag!


  Dagens frisyr med min nyinköpta hårmunk (också från GeKås).

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards