Lilla Pys

Alla inlägg under februari 2014

Av Ida - 27 februari 2014 14:42

Det är väldigt skönt med lite lunchrast nu. Är ganska trött i kroppen efter några timmars fixande. Efter lunchen är det ca 4 kvar tills jag går hem. Kommer däcka i soffan när jag kommit hem. Ska bli trevligt att krypa ner jämte sambon.

Igår körde jag ett jobbigt styrkepass. Känns i mina ben kan jag säga. Men det ska kännas att man lever! Imorn väntar ännu ett pass och förhoppningsvis lite storhandling. Lördagen kommer bjuda på en heldag med inspiration inför kommande familje- och barngympa. Jag vet en som kommer vara trött på söndag *räcker upp en hand* Snart dags att jobba igen!

Jag lyckas motstå frestelsen i lunchrummet!

Av Ida - 26 februari 2014 10:45

För ett tag sen skaffade jag mig Netflix. Man får ju en gratismånad så tyckte det var värt att testa. Hittade en del spännande serier och filmer jag vill se. Började titta på en serie med nostalgivarning. Ally McBeal. När jag såg den för första gången så var jag inte så gammal och att se den nu med vuxna ögon är en helt annan upplevelse. Oj vad mycket skämt och andra saker man missat! Dessutom minns jag serien som mycket bättre än vad den verkar vara nu. Det är kanske dumt att se om den? Fast å andra sidan får man ju se den ur en annan synvinkel. Missförstå mig inte nu, den är fortfarande bra men inte på samma sätt som då.



 

Av Ida - 25 februari 2014 16:07

Energin från igår verkar sitta kvar. Även om jag sovit jättedåligt i natt så har jag ändå försökt hålla igång. Har fått gjort några ärenden och varit första vändan på återvinningscentralen. Pantade flaskor och handlade lite god frukt. Hann även med en kortare promenad innan jag gjorde middag. Efter det blev det disk, tvätt och lite mer städning. Promenade gjorde mig gott, även om det var lite blåsigt så jag inte iddes gå så långt. Om en stund ska jag iväg en sväng på Årsmöte med LGF och sen väntar kvällens träningspass. Efter det ska jag slappa i soffan och hoppas på en bättre nattsömn. I morgon väntar nya äventyr och utmaningar.




 



Av Ida - 25 februari 2014 12:30

 

Av Ida - 24 februari 2014 22:51

Jösses vad jag känner mig fylld med energi nu! Men samtidigt är jag så lugn och det känns så skönt i kroppen. Det känns som lite träningsvärk kommer smygande också. Har haft premiär med barn-och familjegympan idag. Barnen var ju så goa! De var som de var i en magisk värld. Föräldrarna var jätteduktiga de också, de gick verkligen in för att springa runt med sina barn. Det gjorde mig glad igenom hela kroppen att se dem. Man kunde inte annat än att le när man såg dem. Det var en lyckad dag, även om jag inte tillförde så himla mycket när det gäller den sociala biten. Men jag kommer komma in i det fort. Gillar iallafall K och S, så tyckte vårt sammarbete funkade fint. Efter två timmar med busigt stim och stoj blev det gympa för oss vuxna också. Det var väldigt skönt att avsluta dagen på det viset. Imorn väntar ännu ett gympapass, denna gång med mig som ledare. Innan dess ska jag hinna med en promenad och lite städning. Har påbörjat projekt "röja ut", så har redan gått lös på mina hårprylar, smycken och börjat i köket lite smått. Blir nog några vändor till återvinningscentralen innan jag är klar. På torsdags väntar jobb! 




 

Av Ida - 24 februari 2014 11:30

    

Av Ida - 23 februari 2014 19:26

Just såna här söndagar vill ja alltid ha. Lugna, slöa och att vara tillsammans med min sambo. Vi sov ganska länge idag också men jag kom upp relativt tidigt ändå. Åt åtminstone inte frukost kl 16 idag. Sen blev det soffhäng en stund med några avsnitt av "Skilda världar" (köpte den senaste boxen i fredags). Efter det gick jag och sambon en lånpromenad. Vi var ute i 1,5 timme. Det blåste visserligen lite och var mulet, men det gjorde inget. Det var väldigt skönt att få lite frisk luft i sällskap av en underbar kille. Efter det blev det en god middag bestående av ungsbakad zucchini och morot, lövbiff och sallad. MUMS! Avslutade middagen med en kopp kaffe och kex. Nu ska vi mysa vid tvn innan sambon (tyvärr) går till jobbet. Men imorn är det dags för (förhoppningsvis) ännu en promenad innan jag ska på mitt första pass av barn- och familjegympa som ledare. Det ska avslutas med ett svettigt träningspass. Känns skönt att må lite bättre nu, hoppas verkligen det håller i sig för jag har fullt upp denna veckan.



 

Av Ida - 23 februari 2014 10:30

 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards