Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2013

Av Ida - 19 januari 2013 23:49

I eftermiddags fick vi besök av mina vänner A & M. Vi hade bestämt oss för att ha en spelkväll! Det blev väldigt trevligt och roligt som vanligt. Vi spelade flera spel, åt kakor, popcorn och drack bubbel. I mellan varven hann vi skvallra och skratta. Vi avslutade kvällen med att tittat på Stjärnorna på slottet. Nästa gång jag träffar A & M (om tre veckor) så ska vi gå tillsammans till Scandinavium för att det tydligen är nått där som kallas "Melodifestivalen"!




   Master of the movies. Jag vann!



  En hög med spel!


  Fick ett jättefint kakfat i lite för tidig födelsedagspresent. Tycker om det väldigt mycket för det passar mig perfekt (rosa å allt)!



  Sen fick jag en söt "tassel" som nu sitter i min nyckelknippa.

Av Ida - 19 januari 2013 23:36

Dagen började med ett bryskt uppvaknande då jag pälsade på mig massor av kläder och klev ut i kylan. Duktig som jag är tog jag cyklen. Ungefär efter 10 meters cyklande så vaknade jag till rejält av den enorma kyla. Men det var faktiskt skönt att vakna till innan jag kom fram till morgonens träningspass. Det var väldigt skönt att komma igång med ett step-pass så att man kunde starta dagen sen. Detta var veckans sista så att nu är vi igång! Love it!




    Jag höjde min bräda som ett riktigt proffs!

Av Ida - 18 januari 2013 22:40

Nu är jag glad och nöjd! Såg för några dagar sen att OLW skulle börja producera ostbågar i form av hjärtan. När vi var och storhandlade förut så hittade jag dem där. Så en påse fick följa med oss hem. Det bästa med dem var att de smakar lika gott som vanliga ostbågar! Yey, tummen upp för cheez heartz!




 

Mat · Shopping · Tankar · Tips
Av Ida - 18 januari 2013 22:35

När jag städade förut så insåg jag att vi har en lampa i vardagsrummet som inte används. Den liksom bara står där och samlar damm. Så jag fick en snilleblixt (vilket händer väldigt ofta nu mera) att ställa den vid vår lilla fotölj. Det blev riktigt tjusigt tycker jag. Eller vad säger ni?



   Ser det inte inbjudande ut? 



   Den söta kudden.



  La en liten bok där ifall nån får lust att slå sig ner och läsa lite. (Det är ett litet hål i fotöljen tyvärr, som ni kanske ser till höger precis under Sean Connerys hand?)

Av Ida - 17 januari 2013 15:50

Ikväll börjar latinmove igen och det ser jag fram emot. Fick en försmak innan jul av vad som väntar den här terminen. Så här får ni ett smakprov på en av de låter, vilken redan är min favorit, som vi ska dansa till ikväll! Problemet med låten är att man blir otroligt godissugen, eller hur?




Av Ida - 17 januari 2013 12:21

Gårdagen var skit, bokstavligt talat. Jag hade ont i magen och kunde inte göra det jag tänkt göra. Sen upptäckte vi att det var stopp i avloppet så det gick varken att duscha, tvätta eller diska. Det gick knappt att gå på toa heller, för vattnet steg oroväckande mycket när man spolade. Så imorse fick sambon ringa slamsugningen (som senast var här i oktober) igen. Vi hade otrolig tur för de var här cirka 30 minuter efter att sambon ringt. Nu är avloppet i alla fall rensat, men nu luktar det skit i hela huset!



 




Av Ida - 17 januari 2013 10:00

Snart är det återigen den 27 januari, den 29:e i ordningen för mig. Det är nämligen då jag fyller år! Har nyligen fått veta att jag delar födelsedag med en hel del kända personer, både döda och levande. Inte visste jag att bland annat Wolfgang Amadeus Mozart, Lewis Carroll, Fred Åkerström och Björn Afzelius också var födda den 27 januari. Inte nog med det, det är även Förintelsens minnesdag (datumet valt eftersom koncentrationslägret Auschwitz befriades av sovjetiska styrkor,1945) denna dag. Dock inte lika roligt att dela sin roligaste dag på året med. Icke att förglömma att Göte och Göta har namnsdag!



 





Av Ida - 16 januari 2013 19:25

När jag för snart ett år sen var hos några vänner fick visade de mig ett avsnitt av ett amerikanst tv-program. Först blev jag väldigt skeptiskt till det men kunde inte låta bli att skatta åt det heller. Serien heter "Here Comes Honey Boo Boo" och handlar om den sexåriga tjejen, Alana (även kallad Honey Boo Boo), som tävlar i olika skönhetstävlingar. Man får följa med henne och hennes "redneck"-familjs galna upptåg. Just att de (tyvärr) lever upp till de förutfattade uppfattningarna  (som i alla fall jag har) om hur den typen av familj ska vara gör att det är otroligt roligt.  Honey Boo Boo hade tidigare stora framgångar i programmet Toddlers & Tiaras som sänds på TLC och fick därför ett eget tv-program! Vill bara tipsa er om det för jag har faktiskt börjat tycka att det är kul!










Humor · Tankar · Tips · TV

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards