Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2013

Av Ida - 30 maj 2013 13:44

Förut var jag ute på promenad så fick jag plötsligt lust att bara lägga mig ner på marken och bara andas en stund. Inte för att jag var trött eller andfådd utan för att jag bara fick lust. Men jag insåg att nån kanske skulle komma förbi och tro jag blivit sjuk. Sen skulle de nog undra varför jag låg där och vilade mig mitt på gångvägen. Man vill ju inte framstå som mer tokig än vad man verkligen är. Hihi! Men jag passade på att njuta medan jag gick istället, det fick duga för nu. Dock fick jag en tråkig nyhet under promenaden. De ringde från mitt jobb och sa att butiken jag skulle till nästa vecka inte längre ville ha någon demo. Så jag blir utan jobb och lön. Surt men bara att acceptera!



Av Ida - 29 maj 2013 14:47

Det var tänkt att jag redan igår kväll skulle uppdatera bloggen. Jag började skriva ett långt och välformulerat inlägg, MEN när jag skulle lägga till en bild och sen publicera det så försvann alltihop. Blev lite irriterad så jag orkade inte göra om allt igen. Ska dock göra ett försök nu att få till ett liknande inlägg. Gårdagen var en väldigt bra dag. Jag var på ett bra humör hela dagen. Vet inte om det berodde på mitt besök hos min vän N eller om det var det fina vädret. Skulle tro det var en kombination. Hemma hos N tog vi det lugnt. Vi satt en stund ute på hennes balkong och njöt av vädret medan vi snackade om allt mellan himmel och jord. Vi fick många skratt under dagen. Senare begav vi oss ner till stan för att handla lunch och efter många olika förslag så enades vi om att göra en kycklingsallad som blev väldigt lyckad. Länge sen jag åt en så god "ihopslängd" rätt. Måste minnas vad vi hade i tills nästa gång jag ska göra en sallad. När jag kommit hem från N så gick jag och sambon ut på en långpromenad. Vi har hittat en ny stig som går precis vid ån. Det var väldigt mysigt att gå där i solen som värmde skönt. Senare på kvällen tittade vi på tv och jag såg på film efter sambon gått till jobbet. Måndagen var också helt okej. Hann med att klippa mig, vilket var jätteskönt nu när det börjar bli varmare. Sen fick jag ett kort besök av min kusin och hennes dotter (vars skratt alltid får mig på gott humör). Hoppas det håller i sig. Dagen har varit helt okej, trots dåligt väder, så det bådar gott!



   Fredagar och sommar kan jag vänta på, men lycka har jag redan!

Av Ida - 29 maj 2013 14:37

Nu var det sådär länge sen som jag uppdaterade ordentligt. Det har varit fullt upp här kan man säga, som vanligt. Men det bästa är att jag mår bättre nu. Helgen har varit trevlig då jag fick tid att umgås med min älskling. Vi hann med trädgårdsarbete, grillning och barndop. Där emellan hann vi slöa och gå på promenader också.



   Jag passade på att vila mig efter att jag klippt min del av gräsmattan (medan sambon klippte klart sin del)!


   Supergod hemmagjord hamburgare.



      God tårta på barndopet.


   Jag invigde min nya klänning från Lager 157.




   "Hon har blommor i sitt hår"!






Av Ida - 25 maj 2013 15:23

Det gick bra i torsdags. Doktorn var både trevlig och grundlig. Det enda jag kan klaga på var väl att medicinen han skrev ut hade en del biverkningar som jag inte ville ha. Nu är det ju inte säkert att jag får dem men risken är stor så jag hoppas slippa dem. Ska testa medicinen i ca en månad och sen får vi se hur det känns. Är inne på dag två och det känns ännu helt okej. Inga omedelbara biverkningar. Inte ens de allra vanligaste så det kanske är ett gott tecken. Har även fått andra att ta i nödfall och har testat två. Jag kan meddela att man sover gott på dem, även fast det kanske inte är deras främsta syfte. Har även orkat med att vara ute lite och fixa i trädgården. Det som kändes hopplöst förut känns mer lockande nu. Hoppas det fortsätter så. Ska bli spännande att se hur jag klarar morgondagens barndop. Har ju lite svårt ännu med mycket folk, framför allt om det är mycket nya ansikten. Men jag ska fixa det! Snart blir det en väldigt sen morgonpromenad, (förhoppningsvis) i sällskap av sambon!

Av Ida - 21 maj 2013 23:24

Ibland har man bra dagar och ibland har man sämre. Gårdagen var väldigt bra men dagen idag har varit sämre. Hoppas allt blir mycket bättre efter torsdag. Är faktiskt nervös över vad läkaren har att säga. Är rädd för att behövd slåss med näbbar och klor för att bevisa något som egentligen redan är bevisat. Hoppas han läser min journal innan! Men det återstår att se på torsdag vad som händer. Ska uppdatera bloggen mer efter torsdag. Hoppas hitta en klänning och leggings till söndagens barndop också så jag önskar att jag är pigg nog att fixa det och att jag sen orkar gå på dopet. Jag ska göra mitt bästa för att orka!

Av Ida - 18 maj 2013 20:14

När jag trodde allt skulle bli bättre så ändrades det snabbt till det sämre. Har just nu ont i halsen, ont i huvudet och feber. Skulle besökt vänner i Göteborg men får istället deppa i soffan. Ser verkligen fram emot läkarbesöket på torsdag då jag förhoppningsvis kan se ljusare på framtiden. Orkar inte med mer tårar.

Av Ida - 14 maj 2013 23:44

Ibland kan man sakna personer eller saker extra mycket. De senaste dagarna har det varit precis så. Den ena personen är lättare att nå än den andra. Men även om man inte kan träffas i verkliga livet så finns man alltid i varandras tanke och hjärta. Har varit lite låg i några dagar nu och ska ta tag i problemet nu i nästa vecka. Hoppas få ordning på vissa saker som varit ganska påfrestande ett längre tag. Vädret som varit har verkligen inte gjort mitt humör bättre. Har å andra sidan tyckt det varit skönt med kyla på kvällarna. Jag somnar mycket bättre ifall det är kallt eller kyligt i sovrummet. En del skulle nog säga att jag är lite extrem när det gäller det där. Att bo i ett varmt land skulle inte funka för mig. Finns det en extremt bra AC så kanske.

Av Ida - 10 maj 2013 21:33

Det har hänt en hel del sen sist jag uppdaterade "på riktigt". Ska jag va ärlig så kommer jag knappt ihåg själv vad jag gjort sen i fredags. Men helgen var bra och det fortsatt ända fram till tisdag kväll. Har hunnit med en hel del viktiga ärenden, bland annat så är en gravsten till farfar fixad. Jag fick även reda på två dagar då jag ska jobba framöver. Kunde jobbat idag också men på grund av min sjukdom så tyckte jag inte det var passande. Laddar för nästa fredag istället. Sen har jag hunnit med ett besök hos en kompis. Det var jättetrevligt. Vi hade massa skvaller att prata om men hann även med en massa seriösa tankar också. Det stora pluset var att vi hade jättefint väder och tog en skön promenad ner till stan. När jag kom hem åt jag lite mat och invigde min nya skivstång. Resten av dagarna fram till nu är historia. Idag har jag varit ute en del. Det var skönt att få frisk luft fast att jag bara låg i min badenbaden och läste. Ett tag trodde jag att jag skulle somna där också för det var så skönt men jag blev så kall (eftersom solen kom och gick lite som den ville), så jag gick in. Tur var väl det, för sen kom regnet. Nu ska jag spendera resten av kvällen i soffan innan jag ska sova. I natt sov jag väldigt bra, bättre än på länge faktiskt, så jag hoppas att det upprepar sig igen. Imorn blir det en lugn dag men på söndag ska jag på kalas, hoppas jag!



  På promenaden med min vän N så passerade vi en härlig äng med vitsippor. Vi saknade då en och annan rumpnisse!  Hihi!


  Nere vid sjön var det fridfullt, iaf tills den blev full med hoppande glittrande småfisk!




   Det var riktigt skönt på altanen när solen kom fram, till och med så varmt att jag ett tag fick slänga av mig täcket och senare flytta till framsidan där det var skugga.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards