Lilla Pys

Alla inlägg under september 2014

Av Ida - 28 september 2014 10:59

Ni kan aldrig ana vad som hänt? Jo....jag är sjuk...IGEN! Blir snart galen på det här. Den här gången är jag rejält snuvig. Ingen feber (var väl den jag hade förra veckan) men känns som jag har hela huvudet fullt med snor. Det började i onsdags och har bara fortsatt. Klarade dock av två dagar på Bokmässan ändå. Hade det jättekul tillsammans med J och alla andra fantastiska författare på mässan. Träffade mycket intressanta människor! Köpte dessutom en hel del härliga böcker, tidningar och filmer till vrakpris. Hann även med att träffa A och M båda dagarna samt en snabb visit på IKEA. Igår fick jag trotsa snuvan och leda ett träningspass. Det gick jättebra trots allt snor. Dock var vi bara 5 stycken, men det var kul ändå. Imorn börjar en ny vecka med ny träning. Ska försöka göra mitt bästa med träningen men ta det lugnt ändå.



 



 

Av Ida - 24 september 2014 22:38

Det händer mycket nu! Har haft en mysig shoppingdag tillsammans med en vän. Innan dess tog jag en trip till Falköping för att plocka upp pappa som behövde skjuts. Sen drog jag förbi mamma för att säga hej då innan hon drog hem. Men morgondagen och fredag ska jag spendera på Bokmässan i Göteborg! Ska bli så kul! Är där främst för att hjälpa en vän med hennes bok. Tror den kommer göra succé! Har ni vägarna förbi måste ni besöka oss i Jesitsme's monter A04:25. Jag är där från 11 (båda dagarna), så kom dit då och hälsa på mig plus köp boken: Prins Saffrans hemlighet! Jag hoppas på två härliga dagar och att VI ses!



 

Av Ida - 22 september 2014 12:02

Gårdagens dimma av bakfylla har skingrats från bygden. Nya friska vindar blåser (snarare storm) nu efter årets händelse i byn; Mörlanda marknad. I lördags var vi på marknaden på dan och sen på kvällen var det festligheter i gympahallen (den vi vanligtvis gympar i) iform av dans till Arvingarna och servering av alkohol med mera. Jag var mer eller mindre tvungen att gå dit då jag vunnit en biljett dit. Det var kanske inte riktigt som jag tänkt mig, men det var åtminstone inte lika otrevligt som jag förväntat mig. Berusade människor är något av det jobbigaste jag vet. Själv dricker jag längre ingen alkohol på grund av personliga skäl (nej jag är inte nykter alkoholist, har bara inte lust att dricka). Då blir det lite svårare att sätta sig in i den menalitet som alkoholpåverkade får. Men jag överlevde. De flesta jag träffade var väldigt trevliga! När jag vaknade i söndags så kände även jag mig bakfull, måste varit dimman som låg över bygden som även påverkade mig. Nu dröjer det ett helt år tills det är dags för marknaden igen. Både skönt och tråkigt tycker jag! Ikväll blir det träning igen. Mår mycket bättre, även om jag är trött. Ska ta det lugnt. Kommer få uppbackning av mitt strörsta fan, min mamma!





    


Av Ida - 17 september 2014 22:07

Att fördriva tiden när man är sjuk är inte alltid lätt. Själv roar jag mig med att spela (egentligen meningslösa) spel på surfplattan eller så ser jag film. Ibland får jag även lite feeling för att läsa och plöjer några kapitel. Lite kultur har ju ingen dött av? Just nu läser jag "Den tomma stolen" av J.K Rowling. Ni vet hon som skrivit Harry Potter-böckerna. Den har hittills inte varit alls som de böckerna, även om hennes språkbruk och landskapsbeskrivningar är väldigt bra. En tjock bok, som kommer ta lång tid att läsa. Men det är spännande att se hur det slutar! Dock tror jag att jag ska se en Harry Potter-film nu istället. Såg den första igår (Harry Potter och De vises sten.), så nu blir det nummer två (Harry Potter och Hemligheternas kammare). Kanske inte orkar se hela ikväll, men det kommer fler kvällar. Har förresten sett alla filmerna, fast det var ett tag sen så tänkte att det var dags igen.



   Omdöme om boken kommer längre fram.

Av Ida - 15 september 2014 22:25

Men vad är det med min kropp? Det är typ tredje gången den senaste månaden som jag mår dåligt. Känner mig febrig, ont i kroppen och allmänt kass. Mår lite illa också. Vad är det som händer liksom? Morgondagens pass måste ställas in pga min sjukdom och dessutom är det ingen som kan ersätta mig. I är bortrest också. Kunde inte vara värre! Men det blir säkert bra till slut! Ska försöka vila mig så mycket jag kan så att jag snart är på gång igen. Jag som tänkte mig att springa lite i morgon! BLÄ!!




 

Av Ida - 14 september 2014 21:48

Just nu är jag väldigt trött på det här med valet. Skyltar och reklam överallt! Jag har röstat på det parti som är mest rätt för mig. Har varit ganska osäker på vad jag skulle rösta på men det har känts rätt nu efteråt. Men jag vill inte höra mer tjat om detta nu, även fast det känns som det lär bli mycket "eftersnack". Det ska ju alltid ältas! Men hur det än blir, så hoppas jag på en förbättring. Vissa saker fungerar inte alls tycker jag. Idag har jag inte bara hunnit med att rösta utan har även haft fikabesök. Det är min namnsdag idag, så vi firade med våffelkalas. Pappa, lilla L & L var här ochså med sina föräldrar. Plus R och min sambo. Sen kom min sambos bror med barn en sväng också. Jag och lilla L körde fyrhjuling.Det var jättekul. Jag körde å hon åkte med. Jag är lite trött så nu ska jag ägna mig åt en film innan sängdags.



   En annan typ av val! *fniss*




Av Ida - 13 september 2014 22:33

Av Ida - 12 september 2014 20:59

Ibland kan lite irritation växa till något större. Då blir man så förbannad att man vill slå sönder nått. Den känslan fick jag tidigare idag. En sak som gnagt i mig några veckor blev idag lite värre än jag trodde. Vill inte gå in på vad med tanke på att det finns andra inblandade som kanske läser här. Men kan säga så mycket som att jag är besviken, ledsen, orolig och arg på samma gång. Hoppas det här slutar väl! Hann inte med styrketräningen idag, men det blev trots allt ca 6 km löpning/pw. Körde intervaller. Har hittat ett system som funkar för mig; lyssnar alltid på musik så jag springer en låt och går en låt. Så fortsätter jag tills jag klarat hela sträckan. Längre fram ska jag ändra om och köra lite längre löpning respektive kortare gång. Till slut ska jag springa hela sträckan (klarar det nu, men vill utmana mig lite), men det blir roligare såhär tycker jag. Tack och lov att löpningen har blivit min terapi. Utan den hade jag väl slagit ner nån oskyldig idag!




 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards