Lilla Pys

Alla inlägg under december 2014

Av Ida - 31 december 2014 12:45

Januari


 

Min 30-årsfest!




Februari


 

 Besök i Göteborg.




Mars


 


 Dubbla spa-besök.




April


   

 Första riktiga joggingturen.




Maj


 

Mysigt kalas med fina vänner.




Juni


 


 Midsommarfirande.



Juli


Besök vid havet och möte med Mr Körberg.


 

Möhippa.


   

 Bröllop.



Augusti


 

Konsert med Brolle.



September



Besök i Västerås.


   

Bokmässan.





Oktober



Powerstrip.



    Halloween.




November



 




Box-passet.





December



 


Julen.

Av Ida - 30 december 2014 21:16

Ibland blir jag väldigt irritera på min kropp. Inte för att den är ful utan för den inte alltid gör som jag vill. Man kan i och för sig inte hjälpa att magen krånglar, men när den gör det när man har något kul planerat blir man ledsen, arg och besviken. Men det är väl bara att rida ut stormen och hoppas att det blir bättre snart. Har ju åtminstone kunnat äta mat och det är skönt. Önskar att magen är bra i morgon på årets sista dag. Just nu ägnar jag mig att att se program via SVTplay som jag missat under de senaste dagarna. Hurra för playkanaler!



 

Hälsa · Tankar · Tips · TV
Av Ida - 30 december 2014 10:45

Har faktiskt njutit av den fina snön nu några dagar. Verkar som det finns risk att den försvinner redan innan nästa år. Hade varit trevligt om den låg kvar lite till. Å andra sidan lär det väl komma mer, lagom till februari då man vill att den ska försvinna. Hihi! Men om man ser det från den ljusa sidan så blir allt ju mycket ljusare med lite snö!



 

Av Ida - 29 december 2014 23:53

Julmyset fortsätter! Har spenderat de senaste dagarna med lite julrea och mys med när och kära. Filmkväll, god middag, lekar och annat skoj. Imorgon blir det dessvärre ett besök i den stressiga storstan igen för att byta ut vårt hemmabiosystem vi köpte häromdan. Det är önskvärt att ha ett som fungerar! Hoppas vi hittar något annat istället. Kanske dessutom hinner att kika lite i klädbutiker också? *blink blink*



   Igår hängde vi med de här sötnosarna.


  Såhär ser det ut i vår trädgård just nu.

Av Ida - 25 december 2014 20:03

Som vuxen drömmer man om en riktig jul, som när man var barn. Tror jag nästan fick en sån jul igår. Det snöade och bara det gjorde att jag kom i stämning. God mat och trevligt sällskap är allt man behöver. Idag är vi trötta och slappar i soffan. Men det blir så efter en händelserik julafton.




   Ett bord fullt med godis och en fin gran.


  Jag och mammas hund Freja.


  Gubbarna eldade i eldkorgen under kvällen.


  Hela familjen. Sambon och pappa längst bak, sen mamma med sambon Jon och så lilla ja. Vi hade smällkarameller som vi fick de fina hattarna ifrån.

Av Ida - 23 december 2014 00:51

Att slöa en heldag är verkligen skönt. Soffläge hela dan, bortsett från en liten promenix till och från affären. Imorn ska jag handla lite småsaker inför julafton. Dessutom ska jag fika med en vän och hennes familj. Det ska bli trevligt för det var en stund sen vi sågs. Sen blir det uppsesittarkväll innan det är dags att sova. Känns lite surealistiskt att det redan är jul. Den kommer snabbt och försvinner snabbt igen. Man får njuta av ledigheten så gott det går.




 




Av Ida - 22 december 2014 13:15

Under gårdagens familjedag blev det en del saker gjorda. Vi bakade både krumkaker och julgodis. Kakorna var roligast tyckte jag. Det blev ett helt familjeföretag! Sen klädde vi (läs mest jag och lite pappa) granen också. Blev väldigt nöjd med den! Låter bilderna tala för sig själva! ;)



   Krumkake-järnet. Jättesnyggt mönster på! 


  Tången.


  Några av kakorna.


  Jag skötte tången.


  Pappa böjde kakorna.


  Delar av julefterrätten. Vi ska ha glass i.


  Granen i alla sin prakt.


  Lite fina retropynt. Stjärnorna har jag dock gjort själv.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards