Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2014

Av Ida - 31 oktober 2014 10:15

    

Av Ida - 30 oktober 2014 22:06

Den här veckan har jag knappt haft nån tid eller tillfälle att träna. Antingen har det varit huvudvärk eller annat som kommit i vägen. Nästa vecka får jag ta nya tag helt enkelt. På lördag vankas det kalas här i huset. Så jag har under veckan städa och skurat. Så nu är 90% av huset skinande rent! Bara lite småfix kvar. I morgon ska jag handla mat och annat gott så vi inte behöver gå hungriga. Ser fram emot att ha massor med gäster här, både barn och vuxna.




 

Av Ida - 28 oktober 2014 11:30

 När jag träffar en ny människa så är inte det första jag berättar om att jag är sjuk. Många kanske inte ser det som en sjukdom, men det är det. Jag har panikångest och i vissa omgångar depression. Jag äter medicin, en tablett varje dag för att kunna fungera. Annars blir jag extremt stressad och orolig. Jag kan få några av dessa symptom än då, som alla andra, men inte i lika stor skala som utan. Saker jag gör, framför allt i sociala sammanhang, är en utmaning. Jag har kommit extremt långt i min utveckling, vilket jag är stolt över. För er som inte är i samma situation så kanske det inte verkar som ett stort steg, men för mig är det en enorm seger. När jag började blogga, för ca 5 år sen hade jag inte fått min diagnos. Under våren och sommaren 2010, då jag mådde som sämst var bloggen ett väldigt bra forum att ventilera sina känslor. Det tycker jag fortfarande. Det jag nu känner är att, eftersom jag inte berättar för alla om min sjukdom, är att man ibland blir missförstådd. En del dömer mig, innan de har all information. Det syns faktiskt inte utanpå hur man mår inuti. Det gör mig ledsen, för jag varken vill eller kan förklara för dem då. Då mår jag mycket sämre och går in i mig själv.



Sedan jag var liten, då jag hade väldigt många öroninflammationer som ledde till att jag fått ärr på trumhinnan, har jag hört dåligt. Detta har på senare år lett till att jag lättare går in i mig själv och slutar lyssna. Jag kan upplevas som nonchalant eller ointresserad. Men så är inte fallet (åtminstone inte ifall du har något intressant att säga). Koncentrerar jag mig och lyssnar, då hör jag vad du säger. Har dessutom ett bråck på övre magmunnen. Detta leder till att jag ibland kan få ont i magen och må illa. Magkatarr och sura uppstötningar. Det blir dessutom värre ifall jag ligger på mage. Då trycker det liksom på. Har varit nära att kräkas nån gång när jag tränat. Lite pinsamt, men jag vet ju hur det känns så jag har avlett en katastrof. Så ibland är det mycket bakomliggande saker som gör att man beter sig som man gör. Sen finns det ju de som bara är konstiga och dem får vi ta med en nypa salt. Nu vet ni varför jag är som jag är!




 






Av Ida - 27 oktober 2014 21:41

Kära vänner! Nu är jag tillbaka i cyberspace igen! Vårt nya modem kom på posten idag, till vår stora glädje. Kommer under kvällen försöka hinna med att svara på era kommentarer som trillat in under veckan. Är ganska trött, då jag gick upp extra tidigt för att hämta pappa i Falköping. Imorn ska jag sova....länge! Sen blir det som vanligt tisdagsgympa. Nu är även vårt avlopp i köket fixat. Pappa var här igår och lagade det. Annars har helgen varit lugn. Träffade en fin vän i fredags och vi hade tjejkväll medan sambon var ute på galej. Igår skaffade jag en ny hallampa, det är som att gå in på ett disco varje gång man går igenom där nu. Mysigt!

Av Ida - 22 oktober 2014 22:47

Det är nog en sån där otursdag idag. Först började avloppsröret i köket läcka. Sen har vårt modem ballat ur, så vi är utan internet och telefoni (skriver från mobilen, vilket jag hatar.)så därför kan jag inte svara på era kommentarer. Men hoppas att problemet snart är löst så allt blir som vanligt igen.

Hoppade över träningen idag. Kände ingen lust. Dessutom har jag varit jättetrött idag också. Har promenerat och käkat lite vitaminer. Ska fortsätta med det ett tag och hoppas på bättring. På fredag ska jag ut på galej så jag hoppas att det kan ge mig lite ny energi!

Av Ida - 22 oktober 2014 15:00

 

Av Ida - 21 oktober 2014 11:45

Får ofta frågan av vänner och bekanta när vi ska skaffa barn. Titt som tätt får man kommentarer eller pikar om att det vore dags snart. Jo, den biologiska klockan tickar. Jag vill ha barn i framtiden. Men inte just nu. Måste liksom bli klar med mig själv först. Dessutom äter jag medicin som man inte kan äta ifall man är gravid, för det kan skada barnet. Det krävs lite mer än att bara ha oskyddat sex. Sen är jag dessutom orolig för att det kanske blir svårt att skaffa barn, när det väl är dags. Det är inte alla det funkar för. Men de som frågar kanske inte tänker så långt. Jag kan till viss del förstå deras "babylycka" och att det nästan är det enda de tänker på. Men jag blir inte mer entusiastisk att skaffa barn bara för att ni tjatar. Jag blir bara irriterad! Jag skaffar barn när det är läge. Det kommer vara ett efterlängtat och mycket älskat barn!



 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards