Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2013

Av Ida - 30 oktober 2013 21:45

Sitter här vid datorn och laddar för morgondagens (och fredagens) jobb. Är lite nervös, trots att jag var ute på jobb förra veckan. Men det är ju ny butik och nya maträtter att bjuda på så det är väl naturligt att vara nervös. Kommer gå superbra när jag väl är där. Extra skönt kommer det kännas när pengarna sitter på kontot sen.


Dessutom ska det bli extra skönt att komma hem på fredag då vi ska få hem våra nya sängar då. Längtar så det knakar! Hoppas jag kommer sova som en drottning i den nya sängen. Våra gamla börjar verkligen sjunga på sista versen. Det som dessutom är bra med de nya är att det är typ memoriefoam i madrassen och att det är en elevationssäng! Snacka om att jag kommer ligga mycket i den för att hissa mig själv upp och ner. Jag kommer sova som törnrosa i den nya sängen, så just nu längtar jag väldigt mycket till fredagkväll så jag får krypa ner i sängen. Men först ska jag jobba häcken av mig i två dagar! Kanske vi ses?




 


Av Ida - 29 oktober 2013 11:28

Som ni vet så gillar jag staden Göteborg. Saknar ofta den tiden då jag studerade där. Ångrar att jag inte valde den staden i början av min studietid. En av mina närmaste vänner bor i Göteborg också, så i lördags var jag på besök hos hononom och hans sambo. Min vän är duktig på datorer så han fixade min dator genom att plocka ur hårddisken. Nu har jag den som en extern hårddisk istället. Inte nog med att datorn blev fixad (vilket jag är hemskt tacksam för) så åt vi god mat, bakade och åt en supermumsig bananpuddig, promenerade i området, spelade spel och skrattade massor. Fick även lite styrketräning på köpet. Området där min vän bor är verkligen vackert, precis vid älven. Havsluften nådde ända dit och det kändes skönt att andas in den. Friskt och härligt! Längtar till jag får återse Göteborg och mina vänner igen! Kanske kan det vara mina gener från morfar som gör min kärlek till staden så stor?



   A lagade bakad potatis med fetaost plus en sallad! Supergott!


   Jag och M gjorde bananpuddingen!


              

Av Ida - 27 oktober 2013 19:28

Nått jag måste berätta om är det lilla (läs stora) missöde jag råkade ut för i tisdags. Som ni vet leder jag ju mitt gympapass på tisdagar. Jag var som vanligt i hallen tidigt (dock några minuter senare än vanligt) ifalla det skulle ske några ofärutsatta problem. Trots detta dök ett jättestort problem upp! Jag satte i godan ro på steroanläggningen som vanligt för att kolla ifall cd-skivan funkade, att det kom ljud i högtalarna och ifall mitt headset gav ljud ifrån sig när jag pratade i det. Man kan säga att det var negativa svar på alla tre checkpunkter. Fick lite smått panik och försökte lösa det lite snabbt. Det fanns inte direkt en snabb lösning på problemet så jag tvingades ställa in passet, vilket fick mig att känna mig extremt dålig. Men jag tänkte inte ge mig, trots att nästan alla deltagarna gått hem så fortsatte jag att lösa problemet. Jag började med att ringa fixar-Per för att se ifall han kunde hjälpa mig. Han satt i möte så jag fick helt enkelt försöka lösa problemet själv med hjälp av hans små tips. Eftersom mottagningen på mobilen är superkass där ute fick jag helt enkelt försöka minnas vad han sagt innan jag gick in i salen igen. När jag försökte låsa upp skåpet där rätt prylar satt så funkade inte min nyckel. Som tur var var halva hallen fylld med pingisspelande barn och deras ledare. En av dem hjälpte mig och tillsammans löste vi det till slut. Tog väl över en halvtimme att få ordning. Det var trots allt 5 stycken tappar själar kvar i gympahallen så vi körde ett kortare men intensivare pass. Kändes helt okej efteråt, men man märker vid såna här tillfällen hur beroende man är av den morderna tekniken. Hoppas verkligen det funkar bättre nästa vecka!




 

Av Ida - 24 oktober 2013 00:08

Det var länge sen jag var ute och fikade. Blev mer sånt förr och tur är väl det för de har alltid så mykcet gott (och onyttigt). Men idag så fick jag följa med lilla L, hennes mamma och lillasyster när L skulle på simskola. Efter hon plaskat runt i bassängen en stund så gick vi och fikade, shoppade samt tog ett besök på biblioteket. Det var som vanligt mysigt och kul att umgås med dem. Lilla L va så duktig på att simma. Hon är nybörjare än, men för att vara 5 år var hon jättemodig. Vi ska gå och bada en dag bestämde vi. Då får hennes mamma och lillasyster också åka med. Längtar till nästa gång vi ses!



  Jag och lilla L är BFF's!   "Lillbebban" tyckte det var spännande att gå på café!


   Jättemumsig kladdkaka!


   Gott med MER!

Av Ida - 23 oktober 2013 21:23

Jag kan inte hjälpa det, men den här har verkligen satt sig på hjärnan. Dock kan det inte vara textens fel, för den är seriöst värdelös. Melodin är sjukt skön att lyssna på och texten är ju väldigt roande om inte annat. Eller vad tycker ni?



Dog goes woof
Cat goes meow
Bird goes tweet
and mouse goes squeek

Cow goes moo
Frog goes croak
and the elephant goes toot

Ducks say quack
and fish go blub
and the seal goes ow ow ow ow ow

 

But theres one sound
That no one knows
What does the fox say?

Ring-ding-ding-ding-dingeringeding!
Gering-ding-ding-ding-dingeringeding!
Gering-ding-ding-ding-dingeringeding!
What the fox say?

Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
Wa-pa-pa-pa-pa-pa-pow!
What the fox say?

Hatee-hatee-hatee-ho!
Hatee-hatee-hatee-ho!
Hatee-hatee-hatee-ho!
What the fox say?

Joff-tchoff-tchoffo-tchoffo-tchoff!
Tchoff-tchoff-tchoffo-tchoffo-tchoff!
Joff-tchoff-tchoffo-tchoffo-tchoff!
What the fox say?

 

Big blue eyes
Pointy nose
Chasing mice
and digging holes

Tiny paws
Up the hill
Suddenly youre standing still

Your fur is red
So beautiful
Like an angel in disguise

But if you meet
a friendly horse
Will you communicate by
mo-o-o-o-orse?
mo-o-o-o-orse?
mo-o-o-o-orse?

How will you speak to that
ho-o-o-o-orse?
ho-o-o-o-orse?
ho-o-o-o-orse?

What does the fox say?

Jacha-chacha-chacha-chow!
Chacha-chacha-chacha-chow!
Chacha-chacha-chacha-chow!
What the fox say?

Fraka-kaka-kaka-kaka-kow!
Fraka-kaka-kaka-kaka-kow!
Fraka-kaka-kaka-kaka-kow!
What the fox say?

A-hee-ahee ha-hee!
A-hee-ahee ha-hee!
A-hee-ahee ha-hee!
What the fox say?

A-oo-oo-oo-ooo!
Woo-oo-oo-ooo!
What does the fox say?

 

The secret of the fox
Ancient mystery
Somewhere deep in the woods
I know youre hiding
What is your sound?
Will we ever know?
Will always be a mystery
What do you say?

Youre my guardian angel
Hiding in the woods
What is your sound?

(Fox Sings)
Wa-wa-way-do Wub-wid-bid-dum-way-do Wa-wa-way-do

Will we ever know?

(Fox Sings)
Bay-budabud-dum-bam

I want to

(Fox sings)
Mama-dum-day-do

I want to
I want to know!

(Fox sings)
Abay-ba-da bum-bum bay-do


 

 




 

Av Ida - 23 oktober 2013 00:27

 

Av Ida - 22 oktober 2013 16:36

Nu har jag äntligen läst ut Martina Haags bok "Heja heja", men jag blev faktiskt besviken på den. Inte för att den var tråkig eller dålig på nått vis men jag blev inte mer peppad efter än jag var innan. Det känns som de tips Martina gav, kunde jag redan. Å andra sidan är det ju en kick att få känslan av, kan hon så kan jag. Dock fick jag mer inspiration av en föreläsning med Evy Palm förra hösten. Men hoppas att nån av er andra blir mer peppade av hennes bok, för den var som sagt inte dåligt skriven. Martina har ett kul språk som ofta får mig road.



 

Av Ida - 21 oktober 2013 13:23

 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards