Lilla Pys

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Trött på mumsiga bilder

Av Ida - 15 januari 2013 14:18

Nu vill inte jag vara den som är negativ egentligen MEN det finns några saker som jag inte gillar. Dessa saker (framför allt två av dem) börjar dyka upp här och där. Nu undrar säkert vad jag talar om? Jo, jag gillar varken semlor eller tulpaner! Det är dock väldigt många som lägger upp bilder på semlor och tulpaner, speciellt nu när det börjar bli högsäsong för skiten. Semlor tyckte jag mer om som yngre men inte längre. Det handlar inte om att jag på senare år blivit något av en träningsfrälst galning, utan för jag helt enkelt inte gillar smaken. Tror det mest mandelmasssan (jag gillar inte marsipan heller, det är ännu värre) som gör det. Det är heller inte gott med för torr bulle och för mycket grädde. Tulpanerna sen, de tycker jag bara är fula i formen. Det brukar finnas i många fina färger vilket jag å andra sidan gillar. Men tuplanern är inte vackra när de slår ut. Då är rosor, orkidéer, liljekonvalj, pelargoner eller pioner mer min stil. Så just nu är jag lite trött på bilder på "mumsiga" semlor som folk trycker i sig och färglada tulpanbuketter som folk fått eller vill ha. Men det är väl bara att bita ihop och hoppas att jag slipper få närkontakt med något av det två.



    



Ps. Vet att jag redan tagit upp mitt tulpan- och semelhat innan, men det tål att sägas igen! Ds.

 
 
Emma

Emma

15 januari 2013 16:17

Haha man lär sig nog tror jag, testa med en nagel först det gjorde jag det är lite lättare :)
Bra köp med träningskläderna!
Jag älskar tulpaner och även semlor funkar men dom är godare med vaniljsås i ;) Idag för det föresten tulpanens dag ;)

http://princessemma.blogg.se

 
Izabell

Izabell

15 januari 2013 16:18

Smaken är som baken...;-) Jag gillar inte heller semlor iaf inga riktiga med mandelmassa i, det får lov vara vanlijkräm i så fall... Tulipaner har jag börjat tycka mer å mer om på äldre dar...:)

Ha en fin eftermiddag å kväll! <3

Kraam Izabell

http://htttp://mysbella.blogg.se

 
yasmine modell mamma och fru

yasmine modell mamma och fru

15 januari 2013 16:33

ja lite bättre är det allt hhehe.
jag åt en semla igår, inte jätte förtjust i det heller, men göra egna är gott.
det är för mkt grädde i dom. hehe.
hoppas du har en fin kväll nu
kram

http://www.yasminegill.blogg.se

 
Linda-Mamma till Alfred

Linda-Mamma till Alfred

15 januari 2013 19:29

Gillar faktiskt inte semlor alls..hoppas du blir nöjd med ögonskuggan när den dimper ned i lådan;)

http://hummingbird.blogg.se

 
Miss Naily A Fucking Rockstar

Miss Naily A Fucking Rockstar

15 januari 2013 20:13

Ha ha ha ha ha ! Läs inte min blogg nåt mer idag för senaste inlägget handlar just om tulpaner och semlor, fy fan vad komiskt:)
Jag älskar verkligen semlor och kan nog äta hur många som helst samt tulpaner är ju skit fina! Fast jag har lite problem för katterna tror att tulpaner är kattmat så de brukar rycka upp dom ur vasen och springa iväg å käka upp dom någonstans.

Ida: Jo när man tjockar sig i soffan betyder det att man tar på sig riktigt fula, mysiga myskläder och tar med sig en påse chips eller något annat gött och sitter där en bra stund utan att resa på sig:) Man behöver inte sitta man han sitt-ligga oxå.

http://www.heysugarmagazine.se/missnaily

 
Tess

Tess

15 januari 2013 21:49

Haha! Ja men du, förstår dig precis. Kan berätta att ja AVSKYDDE gangnam style innan ja ens hört den pga all hype =p

http://motherwomanwife.blogg.se

 
Diana

Diana

15 januari 2013 22:11

Semlor äter jag inte heller. Brukar ta en slät bulle eller en sockerbulle istället.
Tulpaner har aldrig varit en favorit men de har växt i mina ögon de senaste åren, speciellt sen jag började odla egna i trädgården.

http://www.decdia.blogg.se

 
Diana

Diana

15 januari 2013 22:36

Sv: Nej, det finns godare saker än bullar. :) Men om vi har semlor så är de oftast hemmabakade och inte köpe och då duger bara bullen bra för mig. Är jag på ett bageri så blir det nåt helt annat. :)

http://www.decdia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 5 augusti 2015 20:48

Jag har äntligen gjort slag i saken och bytt bloggportal. Tack och hej bloggplatsen! Hej på dig Nouw! Ni hittar den nya bloggen på: http://nouw.com/lillapys                 Kod för att importera min blogg till Nouw: 1590276536 ...

Av Ida - 25 maj 2015 12:15


I lördags var jag en sväng i Göteborg. Det var jättekul att komma ut på lite äventyr. Jag var och hälsade på min vän Andreas och hans sambo. Vi kollade på Eurovision Song Contest. En helt sjuk kväll! Trodde aldrig att Sverige skulle ta hem detta igen...

Av Ida - 24 maj 2015 19:45


Häromdagen berättade jag ju om att jag fått besök av en reporter från P4 Sjuhärad. Nu finns min intervju ute på nätet. Vill ni lyssna på den ni också så klicka här!       ...

Av Ida - 17 maj 2015 19:39


Tänk vilka under lite kärlek från barn kan göra. Idga har jag inte så ont i kroppen, dock mest i knoppen. Vaknade med migränliknande huvudvärk som hållt i sig hela dagen. Börjar bli lite bättre nu. Ska försöka vila mig nu ikväll. Nog om min värk (vil...

Av Ida - 15 maj 2015 13:27


Som ni vet så har jag ätit en kur med inflammationshämmande tabletter för att slippa värken i kroppen. Jag märker lite skillnad i ryggen och axlarna. Men nu har smärtan blivit värre i höften/rumpan ner i benet och sen har jag även fått ont i ena arme...

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards