Lilla Pys

Alla inlägg under november 2013

Av Ida - 28 november 2013 11:45

Det är ju inte direkt en hemlighet att jag är ett fan av Håkan Hellström. När jag fick veta att hans musik och texter skulle bli film så blev jag jätteglad. Men jag hade otur att missa den på bio så när den nu kommit på dvd var jag tvungen att se den. Jag hade ju mycket förväntningar på den, men det var ändå så att den överträffade mina förväntningar. Det var verkligen en bra film. Musiken, skådisarna och atmosfären var underbar. Samspelet mellan skådisarna gjorde filmen speciell, det går inte säga att någons insats gjorde den bättre eller sämre. Gillar man inte Håkans musik är filmen ändå väldigt sevärd. Den kan jag klart rekommendera, nått ni måste hyra till fredagsmyset. Jag och sambon ska se den igen imorn efter På spåret.




 

Film · Musik · Tankar · Tips
Av Ida - 27 november 2013 22:01

Det är svårt att förstå hur fort tiden kan gå. Kändes som det var igår jag bloggade men det är ju nästan en hel vecka sen. Mycket har hänt kan jag säga. Min tatuering läker fint och har börjat klia. Den kliar så jag nästan blir tokig. Det går ju inte att klia på den även om jag skulle vilja det. Det är helt enkelt bäst att bita ihop och hopps det snart är över. Gårdagen var en av de sämre dagarna på länge. Vi var på begravning och den satte stäminingen för resten av dagen. Kände mig lite nedstämd i morse också, så det kan ju bara bli bättre. Har försökt att pynta lite inför advent här idag. Har inte kommit så långt men ska fortsätta imorn och bra kommer det bli. Hittade dessutom två paket med helt nya julgardiner jag glömt av att jag hade. Det var en glad överraskning. Ska bara tvätta upp dem så de inte är så stela och slutar lukta rutten fisk. Fråga mig inte varför de gör det, men gott luktar de inte. Har haft dem i vår garderob sen i våras så de kan knappast tagit doft av lådorna som står där.


Imorn ska jag leda tredje för den här veckan. Har totalt kört tre av fem pass, blev Ida tema kan man säga. Men måste erkänna att jag är lite trött på mig själv nu. Ibland kan jag bara få den känsla, men det är så svårt att pausa från sig själv. Hur gör ni för att gå ut ur er själva från en stund?



     I söndags var jag glad!



Av Ida - 21 november 2013 00:12

Det hemliga mötet idag slutade inte riktigt som jag planerat. Tanken var att jag och sambon skulle ner till tatueraren för att diskutera kommande tatueringar. Men eftersom den ena jag tänkt göra var så lite så tyckte tatueraren att vi skulle köra direkt. Jag var klart på. Hann inte bli så nervös men mådde lite illa en stund så vi fick pausa. Illamåendet gick ganska snart över. Det gjorde sjukt ont i bland men det var värt smärtan. Ett tag nöp min sambo mig i armen för att leda bort smärtan. Det funkade riktigt bra. Kan vara ett tips! Sen lurade sambon och tatueraren mig. De sa att de höll på med bokstaven V hur länge som helst. Jag trodde ju de talade sanning och eftersom det tog så lång tid med V:et så förberedde jag mig på mer smärta. Sen stack det till så in i norden att jag ryckte till för första gången på hela tiden. Då var det plötsligt färdigt. Snacka om att jag blev glad! Går som i ett lyckorus (som jag brukar göra efter en tatuering) nu även fast det gör ont i foten fortfarande. Lite jobbigt att köra bil och gå. Men det går över!


Vad gillar ni resultatet? Calluna vulgaris är förresten det latinska namnet för växten ljung!

Av Ida - 19 november 2013 23:37

Veckan har börjat lika intensivt som den förra. Det kommer fortsätta i den här takten ända fram till jul tror jag. Imorn ska jag iväg på ett lite hemligt möte, ska bli superspännande att visa er resultatet sen. Kan berätta så mycket att det kommer ändra min framtid för alltid (sen kan ni ju försöka gissa vad det kan vara. NEJ jag är inte med barn!). Sen ska jag hinna med en pw med en vän samt ett kortare besök hos pappa. Har i och för sig varit hos pappa idag också, men man måste ju ställa upp som den snälla dottern man är. Har förövrigt fixat inbjudningar till min 30-årsfest idag, så ni kan ju hoppas att en sån landar i er brevlåda inom en snar framtid. På torsdag och fredag blir det träning bland annat samt veckohandling. Helgen ser ännu lite mindre hektiskt ut än så länge, men på söndag ska jag (tro det eller ej) på julmarknad. Även om jag inte är så förtjust i julen så har den varit en årlig tradition i flera år. Brukar vara där och sälja med min vän E, men eftersom hon nyss fått barn så blir det bara ett besök i år för att handla. Brukar köpa en krans att ha vid ingången, det gör jag varje år. Ska bli extra kul att åka dit med min guddotter, vi ska busa en massa och provsmaka massa saker. Brukar vara en mysig stäming där, även om den har jultema.



Ps. Dagens träningspass gick nästan bättre än det förra. Dock gjorde jag ett litet felsteg, men det är sånt som händer. Jag hänger inte läpp för det! Ds.



  Förra årets krans.

Av Ida - 18 november 2013 22:13

Julen närmare sig med stormsteg och jag känner mer eller mindre att ångesten kommer närmare. Önskar jag kunde krypa under en sten och slippa julen, sen kunde jag komma fram när julen var över. Det pyntas redan nu och många har redan bakat inför julen. En del har redan lyssnat sönder julmusiken. Men varför nöta ut det redan nu, ni kommer ju va trötta redan innan julafton. Många slänger också ut granen och plockar bort pynten redan innan nyårsafton. Hade inte varit så ifall ni tagit det lite lugnare! Jag kommer iallafall vänta med adventsljusstakakarna till den 30 november och tror inte jag ska ha nån gran i år. Det beror ju helt på vad vi ska göra. Jag försöker verkligen göra allt för att den rätta julkänslan ska infinna sig, men den gör det väldigt sällan. Jag vill åka bort över julen, men min sambo vill vara hemma och inte fira den. Vi får väl helt enkelt se vad som händer. I värsta fall får vi "fira" på var sitt håll i år. Kommer iallafall inte köpa speciellt många julklappar. Barnens (gudbarn och syskonbarn) julklappar är redan klara, men sen blir det inte så många fler.



   

Av Ida - 17 november 2013 20:00

Den senaste veckan har gått i 200 knyck. Tiden har sprungit iväg och jag har haft massa saker att göra. Tisdagens gympapass gick superbra, tror inte det gått så bra nån gång förut. Hoppas det fortsätter så resten av terminen. Under onsdagen hann jag med att städa, inte mindre än tre hus. Sen blev det en lång pw med en kompis. Torsdagen spenderade jag med min kusin och hennes lilla busiga dotter. Kusinen skulle tatuera sig och jag ställde upp som barnvakt/moraliskt stöd. Det blev lite långtråkigt i tatueringsstudion, så jag och 3-åringen gick en sväng till Åhléns. Vi tittade på julsaker, leksaker och hårband. Vi köpte två söta hårspännen med rosa hästar, innan vi svängde förbi kiosken för en MER. Sen gick vi tillbaka till tatueraren för att hämta kusinen för att sen gå vidare till Jensens för lunch. När jag kom hem gjorde jag mig iordning för ett svettigt pass med latinomusik. Fredagen var lugnare med en slapp förmiddag i soffan innan jag drog iväg till veckans skivstångspass där jag svettades floder (hade förövrigt ganska mycket träningsvärk i benen igår som även känns idag). Efter det åkte vi för att veckohandla innan vi slängde oss i soffan igen för veckans fredagsmys. Blev ganska tidigt i säng, men jag hade svårt att somna. Gick ändå upp ganska tidigt på lördagen för att åka iväg till min vän N och hennes son O. Det var väldigt trevligt att prata lite strunt och skoja, tiden verkligen flög förbi. Jag hade nog tur att vara hos henne just då, för vi hade tydligen haft strömavbrott här hemma. Skönt att slippa det. När jag kom hem var strömmen tillbaka och jag kunde se veckans avsnitt av Downton Abbey i fred. Det blev ganska sent i säng så dagen har varit slapppare än någonsin. Soffhäng hela dagen plus en rejält god söndagsmiddag på det. Resten av kvällen spenderas i soffan, för imorn börjar en ny fullspäckad vecka!



  Lille O gillade morotspuré, men han hade svårt att låta bli hacklappen så det hamnade puré lite här och var. Till och med i näsan!

Av Ida - 17 november 2013 17:15

Tack till er som varit oroliga för min farmor. Hon mår bättre nu, är hemma och nöjd. Det har varit med blandade känslor som jag gått in i det här. Jag och farmor har ingen speciellt fin relation. Människor runt omkring säger att farmor talar gott om mig och är stolt över mig. Men har aldrig hört något sånt från henne, det har mest varit otrevliga saker. Därför har det kännts jobbigt på två sätt. Både för att jag tycker synd om henne men också för att jag egntligen inte vill träffa henne. Men jag har ändå gjort sånt jag egentligen inte haft lust med bara för pappas skull. Dock har farmor varit trevlig de senaste gångerna jag varit där. Ska träffa henne på tisdag egen, hoppas hon är trevlig då också. Ska se till att sotaren kommer in i huset och får göra sitt jobb.



 

Av Ida - 17 november 2013 14:24

Som ni säkert redan vet så har ju min tillång till en dator varit ganska begränsad det senaste. Men så kom min sambo med en snilleblixt. Hans gamla dator, som vi fick pensionera i förtid pga att de inte var kompatibel med vårt nya modem, skulle kanske funka med ett usb-nätverk. Så vi köpte ett och testade. Kan ju nu meddela att det funkar. Trots att datorn är en smula seg så går den åtminstone bättre än min gamla. Behövde göra massor med uppdateringar, nya inställningar samt att installera några program sen var den klar att använda igen. Förhoppningsvis så kommer jag kunna blogga mer. Saknar det väldigt mycket!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards