Lilla Pys

Alla inlägg under juli 2010

Av Ida - 20 juli 2010 17:10

Ni kanske undrar vart den flitiga bloggerskan har tagit vägen? Men jag har inte gått upp i rök, har bara haft fullt upp med lite semester. Ska väl vara hemma några dagar och sen bär det av till havet.  Här kan ni få lite smakprov på vad jag hittat på.


God glass vid Spiken


   

 

Med Vänern bakom min rygg.


    Läckö slott

      Sämsjön


   Kärlek  


                    Bad i Dalsjöfors med mamma

Tussen har fångat en råtta


   

God tårta bakad av kusin Ylva


  Träffade min idol Micke P på Midnattssolsrallyt i Vedum.

    

Av Ida - 10 juli 2010 13:23

Att gå på bio är en helt otrolig upplevelse, speciellt om man ser en otroligt bra film eller har toppenbra sällskap. Allra bäst är när man har en kombination av båda. Igår såg jag och två vänner + en nyfunnen vän en jättebra film som jag väntat på länge. Vi såg nämligen den tredje filmen i Twilight-sagan, Eclipse. Den var jättebra! Kan helt klart rekomendera den inte bara till fans utan alla andra. Jag läste böckerna förra sommaren och blev fast! Kan säga att jag blev biten (haha dåligt skämt, jag vet, men det är sån jag är)!


  

Av Ida - 8 juli 2010 19:27

Dagens upptäckt är att jag mår bättre när jag lyssnar på musik. Var i affären förut idag och satte hörlurarna i örat med musik på. Jag kände mig lugnare på nått vis och mer inne i mig själv. Skönt att kunna stänga ute alla andra, eftersom jag har svårt för mycket folk ibland. Men det är skönt att kunna ta till ett knep sådär när jag behöver komma bort mitt i verkligheten. Min mobil har jag alltid mobilen med mig så det är bara att plugga i hörlurarna och flyta in i musikens sköna värld.



Av Ida - 6 juli 2010 20:56

Här kommer ett inlägg till lilla L, alla dagisbarn där ute, alla galna hormonstinna unga tjejer/killar och alla andra som gillar Eric Saade!



Av Ida - 6 juli 2010 18:20

Att vara avslappnad verkar i dagens samhälle vara mycket svårt. Jag gör mitt bästa för att kunna slappna av. Idag har jag för exempel suttit ute och läst en bok. Väldigt skönt! I eftermiddag tog jag en tupplur sedan följt av en stund på min spikmatt, minst sagt avslappnande. För en stund sen blev det ansiktsmask eller liknande. Mini-spa ögonen kan man säga.


  

  

Av Ida - 5 juli 2010 22:13

Jag vill kunna lägga mig i sängen och känna total avslappning. Helst ska jag somna när jag lagt ner huvudet på kudden. Jag kan vara jättetrött när jag går upp till sängen men så fort huvudet ligger där på kudden och lampan är släckt så blir jag helt klarvaken. Kroppen och ögonen är trötta men inte min hjärna. Hjälper inte att läsa en bok eller se på en film när ögonen inte går att hållas uppe. Kanske borde testa att lyssna på musik eller nått liknande. Men jag tror bara det stör. Hur ska man få hjärnan att slappna av? Varför kan jag inte somna så gott i min säng om natten som jag gjort i solsängen ute på uteplatsen en eftermiddag efter jobbet? Inte ens när jag har haft fullt upp så somnar jag gott längre! Men på morgonen kan jag sova hur länge som helst känns det som och ändå vara jättetrött under dagen. Sen när natten kommer är jag rastlös igen. Nån som känner igen sig?


  



Av Ida - 4 juli 2010 22:04

Ibland känns det som vissa händelser eller personer kommer för när in på livet. Jag vet inte hur jag ska förklara känsla men den känns fel. Man blir påminnd om det förflutna på ett obehagligt sätt. Som att vakna av en kalldusch eller bli nypt i armen när man tror man drömmer. I magen känns det som tarmarna vrider sig fler varv och hjärnan snurrar motsols av tarmarnas rörelse. Men blir helt yr och förvirrad. Kan man ha inbillat sig detta? Hände det verkligen eller var det jag som var för känslig? Varför kan minnas saker så tydligt som kanske inte har hänt? Jag blir så frusterad när jag inte vet varken ut eller in! Man har sånna dagar då man bara tänker för mycket eller upptäcker saker som man glömt. Men sen kommer det stunder, dagar eller veckor då det bara känns bra och allt det gamla är som borta. Men man kan inte radera minnen bara för de är dåliga!

Av Ida - 3 juli 2010 19:34

Ett eldprov var det minsann! Men jag klarade det. Det var sjukt jobbigt ena stunden och bättre den andra. Klarade mig bättre än väntat men sämre än jag hoppats på. Men nästa gång kanske det går bättre. Kunde iallafall njuta av vacker natur på vägen dit och vila mig i vår sköna bil med AC (tackar Gud för AC, även om jag kanske inte tror så mycket på Gud för den delen). Gjorde en hel del fynd faktiskt och kom därifrån med inte mindre än 5 fulla kassar! Men det var det värt helt enkelt. Två av mina bästa fynd var min nya keps från herravdelningen för 50:- och min spikmatta! Kan även berätta att jag såg Morgan mer än en gång. Hade dock inget tillfälle att ta nått kort, men köpte en kortlek med honom däremot. Nördigt, jag vet!


            

    

  

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards