Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2011

Av Ida - 27 januari 2011 12:14

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig dag, för det är Ida's födelsedag! Hurra hurra hurra, hurra hurra hurra!  


Av Ida - 26 januari 2011 17:31

Jag börjar bli smått galen här på alla gånger jag bara i dag (och för att inte tala om hela veckan) snutit mig. Känns som det aldrig tar slut det här eländet. När man har feber kan man ju åtminstone gå med på att man ska vila och ligga i soffan. Men för lite snor så borde man ju kunna göra saker. Men nej det gör man inte. Får typ bara slöa i soffan och kan inte göra nått. Hade velat orka städa så det blir fint till kalaset. Men man får väl spendera födelsedagen i soffan också. Suck!


  

Av Ida - 23 januari 2011 17:52

Igår var vi på fars på Rosers salonger i Skara. Det var "En mor till salu" vi såg. Min sambo fick denna upplevelse i juklapp av mig. Vi hade jättekul trots att jag mådde aningen dåligt.


Farsens handling:

Valter Liljefors har gått ur tiden. Lika gott är väl det kanske. Nu återstår bara en sak. Testamentet. Valters dotter Rut ( Anna Carlsson) är väldigt nyfiken på vad far har lämnat efter sig. Så det är med stor bedrövelse hon inser att han lämnat efter sig är … just det, ingenting! Inte pengar i alla fall. Det enda som fanns i hans ägo är huset och där ska ju mor bo … eller? Det finns en liten hake i testamentet. Om modern, Elsa,( Siw Carlsson) gifter om sig då tillfaller huset Rut. Rut börjar leta efter lämplig kandidat till sin mor. Detta blir dock svårare än vad Rut tror. Betjänten Alf ( Jojje Jönsson) gör allt för att sätta käppar i hjulet samtidigt som han inte gör någonting annat som han ska. Elsa, som ska bli bortgift, har blivit ung på nytt och därmed helt opålitlig. Samtidigt håller Pastorn (Stefan Gerhardsson) på med sina skumraskaffärer tillsammans med Götalands tjatigaste knalle (Mikael Riesebeck). Ruts styvsyster Johanna (Jeanette Capocci) som är snäll och naiv har egna planer för modern. Samtidigt som hon matar den okände mannen ( Thomas Hedengran) … vem är det? Kanske kan det danske berömda kuplettsångaren Karsten Kumlin ( Hans- Peter Edh) rädda situationen? Vem vet?


 

Av Ida - 23 januari 2011 00:37

Sitter här förkyld och jävlig framför ett avsnitt av den gamla härliga serien "Tre kronor". Inte nog med att man fnissar åt den töntiga historien, de "coola" ungdomarna och de lama intrigerna så kan man ju inte låta blir att förundras över det kläd-mode de (och vi) hade då. Hur kunde man gå ut sån? I vilket fall är det ett bra sätt att fördriva tid när man är sjuk. Har även kommit över första säsongen av "Varuhuset" så det får väl bli nästa projekt. Ska bara ta mig igenom x-antal avsnitt av Tre kornor först.




  



Av Ida - 20 januari 2011 18:02

Har gjort fynd idag. Köpte två handväskort, ett par yllestrumpor och ett par snygga strumpbyxor, betalade totalt 158:-. Helt sjukt billigt enligt mig! Men jag är ändå sugen att åka till GeKå's i Ullared. Tänkte passa på att tipsa om deras blogg; http://gekasullaredbloggen.blogspot.com/ där man kan hitta fler guldkorn. Kan knappt slita mig därifrån.









  

Av Ida - 20 januari 2011 16:53

Då har man varit på kursstart för en ny kurs. Ska läsa svenska nu en termin. Det kändes lite oroligt i maggropen när man ska läsa lite lärarrelaterade grejer. Har reflekterat över om läraryrket är något för mig trots allt. Onödigt att läsa 5 år då tycker ni, men jag har lärt mig mycket som jag kommer ha nytta av iallafall. Men förhoppningsvis kan jag senare fortsätta att läsa filmvetenskap för jag saknar mina kursare samt filmen. Men som tur är kan man kolla film hemma. Men jag tror iallafall att kursen kommer vara kul och intressant så jag kommer inte ångra mig. Om inte annat kan jag träffa nya och trevliga människor samt njuta av att komma iväg till Göteborg titt som tätt.


 

Här ser ni två av böckerna jag fått tag i och ska läsa den ena till måndag. 

Av Ida - 18 januari 2011 18:12

Som ni kanske har sett finns det ju numer tåg som liknar dubbeldäckade bussar. Jag har tittat på dessa tåg, beundrat dem och önskat att få åka med ett. Så idag fick jag göra det och jag skulle sitta "där uppe"! Jippie va kul tänkte jag. Det började bra när det var endast jag och en tjej till i kupén. Förväntade mig att det iallafall skulle vara några till så att det 10 minuter senare drällde in några yngre personer både killar och tjejer i runt 20-25 års ålder var inte så förvånande. MEN vad jag inte var beredd på var att de var 40 stycken som till råga på allt var extremt högljudda. Från att ha varit en idyllisk, tom och tyst vagn utan vare sig oljud eller lukter av diverse slag kändes det nu som om vagnen förvandlades till en cirkus. Det luktade svett blandat med friterad mat och gammalt kaffe. Jag blev illamående. Jag vill skrika, jag ville kräkas, jag ville UT! Mina funderingar gick mellan att kliva av tåget eller ställa mig upp och skrika HÅLL KÄFT! Men istället försökte jag stilla min irritation med att lyssna på musik. Satte i hörlurarna i öronen och vred på nästan högsta volym. Tror ni att jag hörde nått? Nej då, de andra i kupén kacklade värre än de 30 000 höns min far har brottats med idag. Jösses va de kan föra oväsen må ni tro, men dessa "vuxna" människor var värre. Som att släppa loss en stor 8:e klass på tåget utan lärare ombord. Tåget var ju givetvis försent från stationen, men när tåget började rulla då utbrister alla (utom jag och den stackars tjejen) i sång. Då kändes det som jag dog en smula inombords och att jag för alltid var fast i en hemsk mardröm. Tiden kände oändlig innan vi nådde Alingsås. Efter det kände vägen ännu längre tills jag till slut fick gå av tåget. Då kändes det som om min onda ande släppte sina klor från min kropp och jag gick ut i frihet. Jag frös en smula och ville bara gömma mig under ett täcke i en stor oändlig soffa. Så jag ber er nu människor som läser detta att tänka mer på era medmänniskor. Jag vet att jag har påpekat sånt här förut, men nu  är gränsen nådd!


    

Av Ida - 12 januari 2011 19:16

Har spenderat hela eftermiddagen till att plugga inför tisdagens tenta. Hoppas det går bra då eftersom jag lyckades få VG på förra tentan. Jag är fortfarande i chock efter att ha kollat mitt resultat. Men det känns jättebra och hoppas på VG igen. Men så länge jag får G är jag nöjd. I vilket fall så sprang jag på en liten skum bild (enligt mig) i min bok om televisionens historia (osv). Teletubbies är väl kanske inte nått man tror sig hitta en bild på, men så var det iallafall. Fick mig ett gott skratt mitt i pluggångesten så jag är nöjd.


  

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards