Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2010

Av Ida - 27 oktober 2010 19:52

Dagens uppgift var att analysera filmen "Surplus" i gruppen. Blev en mycket intressant diskussion på Le pain Francais på Vasagatan. God Quiche lorraine och mumsig kaka till efterrätt. Mycket intressant tankar framkom och vi fick kanske lite mer "kött på benen" till den kommande tentan. Blir till att sätta igång med den imorn tror jag. Nåväl, mitt upp i grupparbetet fick man lite ofrivillig kändisspaning.


Jämte oss satte sig Peter Apelgren och hans ene son Hector för att inta en lunch. Undra vad de tyckte om oss som satt där och argumentera. Senare flyttade vi oss för att få bättre plats då vi fick nästa b-kändisspan. Två av deltagarna i "Ensam mamma söker (Linda och Petra) intog även sin lunch på cafét. De lyckades tjuvlyssna på A's berättelse om sin blödande näsa under en Turbonegro-konsert. De verkade reagera på den när de hörde "sprutade blod" tyckte jag. Känner mig som en fjortis just nu, men så kul va det egentligen inte. Men va fan, kan alla andra så kan jag.

Av Ida - 17 oktober 2010 21:14

Har spenderat helgen i Jönköping hos min goda vän Sandra och hennes nyblivna sambo. Det var en trevlig fest samt en mysig helg.


  

God drink...mums!


  

Farligt goda muffins.


      

Av Ida - 13 oktober 2010 22:30

Igår var jag med om nått jag inte trodde jag skulle vara med på länge, åtminstone inte än på två månader. Jag gick i godan ro inne på Kicks där jag letade lite spännande smink. Helt plötsligt så spelar de JULMUSIK (!!!) i butiken. Men hallå, det är OKTOBER! Det är mer än två månader kvar liksom, man kan ju åtminstone vänta till december tycker jag. Den hemska depressionen kan vänta ett tag till TACK!


Sen insåg jag en väldigt bra grej när jag var på väg till skolan i morse. På tåget så tittade jag ut (som jag iofs alltid gör) och verkligen njöt av landskapet vi fördades igenom. Vi passarade minst 3 sjöar och alla har sin egna charm. Man ser en hel del av vegitationen, bland annat en hel del träd där löven är i alla olika färger. Man bara njuter av höstens charm! Men det har börjat bli kallare och mörkare nu. Hörde att snön är på väg, men den kan allt vänta till december den också! Jag vill ha en vacker höst ett tag till.


Sen åter en sista insikt inna jag ger mig för idag. Har tittat lite granna på det otroligt sjuka programmet "Kungarna av Tylösand" (som för övrigt går JUST NU). Jag kan INTE förstå hur patetiska människor det finns. Jag är bara 26 år men det känns som jag hunnit hästlängder mentalt än många och det märkt så otroligt mycket hur mycket yngre deltagarna i detta programmet är än mig. Killarna är ju värre än tjejerna (som faktiskt kan vara riktigt smarta ibland) men vad tänker de med? Killar tänker onekligen med KUKEN för sex är det de tänker på 99% så sen är det väl alkohol som gäller för den procenten som finns kvar. När de väl får alkohol (och annars med för den delen) i kroppen så gör de så mycket sjuka saker som jag inte ens skulle komma på tanken på att göra ens när jag är ensam och framför allt INTE framför en kamera! Är man så mediekåt att man måste göra bort sig för att bli lite känd? Stackars patetiska människor!! Jag tycker synd om er och vet att när ni uppnått min ("höga") ålder så kommer ni ångra er DJUPT!

Av Ida - 4 oktober 2010 19:10

Ibland hittar man saker som gör livet extra härligt att leva. Jag tänkte tipsa just DIG om två av mina egna små favoriter. Just nu har jag smått ont i svanken och nedre delen av ryggen. Hittade på apoteket nått så underbart som ett värmeplåster från Voltaren. (Finns även som gel och tabletter, toppen även dem) Ett sånt sitter på min rygg just nu och det gör underverk! Så jag kan rekomendera detta till er med onda muskler eller liknande.


  



En annan sak som är desto godare, att äta då förstår, är GB's (O'hoj) Chocklad Hard topping! Mums!! Lite vaniljglass och så topping på det är perfekt. Det som är det bästa med detta är (som hörs i namnet) så stelnar toppingen vid kontakten med glass. Hur tufft som helt!

  

Av Ida - 3 oktober 2010 17:38

Att göra saker för att ha skoj är viktigt för mig. Häromdagen så busade jag lite på http://www.photofunia.com/ där jag gjorde lite skojiga foton. Här ser ni dem.


          

Av Ida - 3 oktober 2010 14:55

Vet inte om jag sagt det här förut, men det kan inte nog påpekas, så jag tänker berätta det iallafall.


Nått som jag stör mig otroligt mycket på människor som inte kan acceptera andra människors åsikter. Alla har sina egna åsikter och tankar. Några stämmer överrens och andra gör det inte. Men om man ska vara riktigt demokratiskt så ska man ju låta alla ha sina åsikter. JAG kan acceptera andras åsikter hur illa det än är. MEN jag säger inte att jag håller med och jag tvingar dem inte att tycka som jag. Människor som gör så mot mig, att de försöker övertyga mig att det de tycker är bäst det får mig nästan att bara tro starkare på min åsikt hur rätt eller fel den än må vara. Så snälla ni som läser det här, SLUTA övertala mig för jag har mina åsikter och du har din. Jag accepterar dina, men kan du acceptera mina?

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards