Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2012

Av Ida - 31 maj 2012 20:33

Åh vad jag är sugen på att åka till GeKå's! Kollar deras blogg titt som tätt vilket inte gör mig mindre sugen. De har tydligen mycket söta kläder inne nu. Kolla den här fina klänningen! Så söt, vill gärna ha en sån. (Hade varit toppen om den funnits i rosa. Hihi) Men ska man åka dit måste man ha en del pengar och det har inte jag, tyvärr.



  Foto: Gekå's blogg

Av Ida - 30 maj 2012 15:24

Nu börjar jag bli lite nervös. Om en dryg vecka fyller min sambo (30!!) år och då är det fest x 2. Men just nu ser det ut som vädret kan bli kasst. Då går några av våra planer åt skogen; partytält och utelek i regn är inget att rekomendera. Sen är jag nojig över att vårt pluttiga lilla kylskåp inte räcker till ett gäng tårtor och annat tilltugg. (Har dock fått förslag på en backup plan!) Men förhoppningsvis kommer allt lösa sig på ett mirakulöst sätt, som det alltid gör!



  Vill inte ha någon blöt och sur sambo på hans födelsedag, TACK!

Av Ida - 28 maj 2012 20:17

Har haft en mysig och busig dag med lilla L och hennes mamma. Vi var på promenad då vi plockade blommor, sen gick vi hem och käkade goda pannkakor. Efter lunchen begav vi oss till lekstugan. Först städade vi lite och sen lekte vi restaurang. Vi lagade kött, kokta potatisar och morötter plus en sallad. Jag hittade massa fina grönsaker i jordgubbslandet. (Man får va lite kreativ när man leker!) Efter det blev det tårtkalas utanför lekstugan och det hela slutade med att vi låste in oss (om dock för en stund) i lekstugan tills jag kom på hur vi skulle få upp dörren. Tack och lov för att det gick att vrida upp haspen från insidan. Annars hade vi väl suttit där än. Efter det åkte vi och köpte mjukglass!


     

Av Ida - 27 maj 2012 20:47

Visst är det härligt med värmen när det grönskar och när blommorna växer. Det tråkiga är bara att de redan vissnat ned till midsommar. Men man kan ju passa på att njuta av dem nu, medan de varar!


     

Av Ida - 27 maj 2012 17:44

Har även idag spenderat nästan hela dagen. Det är underbart att kunna vara ute nu när solen fortfarande är kvar. När jag låg där i solstolen med hörlurar i öronen och ipoden på högsta volym (nästan iaf) så började en bekant stämma ljuda. Underbara Loreen började sjunga Euphoria och jag ska ärligt erkänna att det komm några varma och salta tårar rullande ned för kinderna där under solbrillorna. Är verkligen glad och fortfarande tror jag inte det är sant att vi ÄNTLIGEN vann. Men med den här låten (precis som jag kände med Rybaks, "Fairytale") så kändes det som en solklar vinst! Kollade tävlingen i Göteborg igår och det var fler än vi som ropade gläldjetjut vid varje tolva vi fick. Härliga känsla, man skulle kunna kalla det eufori!


  Foto: David Mdzinarishvili / REUTERS

Av Ida - 25 maj 2012 22:25

Dagen har återigen varit helt underbar! Har varit ute nästan hela dagen där vi har solat, grillat, cyklat, vilat, vadat i sjön och solat lite till. Hoppas bättrat på brännan ytterligare nu så jag är extra fin när jag ska till Göteborg imorn för att se finalen i ESC. Men först ska jag kolla bröllop, då en barndomskompis och hans söta tjej blir man och hustru! Ska bli så kul att se dem! Sen blir det, som sagt, att bege sig mot Götet! Ikväll har jag myst med sambon i soffan med BB-maraton och en mojito! Testade en mix från Schweppes (blandade i lite rom också, givetvis) och den var faktiskt förvånansvärt god! Kan rekomenderas!



 

Av Ida - 24 maj 2012 20:13

Har spenderat nästa hela dagen utomhus. Har grillat, solat, vilat och hunnit med en kort cykeltur till affären. Skulle hämta min bok som äntligen kommit. MEN tydligen kan de på posten inte läsa utan skickat det till en ICA-butik 1,5 mil härifrån istället. Men jag ska få min bok imorn, till rätt butik. Nu i kväll så har jag tillsammans med min kusin (tack för att du följde med) varit på ett sjukt svetitgt pass med latinmove. Måste brännt flera extra kalorier pga värmen. Lär ha skön träningsvärk i låren imorn. Om en stund bänkar jag mig i soffan och hejar på Loreen i delfinal 2 av ESC!


  Har även laddat upp med extra solskydd idag så jag inte bränner mig.

Av Ida - 23 maj 2012 22:10

Har varit på bättre humör idag! Var hos moster förut, hon hjälpte mig att fixa ett par jeans och lägga upp min långklänning. Så åt vi jättegod sallad och skvallrade om det senaste! Efter det spenderade jag eftermiddagen i solstolen så nu luktar huden solbränna! Helt underbart! Imorn ska jag nog sola lite också efter alla dagens måsten jag ska ta itu med först. Sen bara måste jag ju kolla delfinal 2 i Eurovision song contest. Igår var det ju spännade men inte lika spännande som det blir imorn. HEJA LOREEN! Dock kom min favorit från Rumänien vidare igår tillsammans med Cypern, Island, Ryssland och Grekland (som också var mina favoriter). Gillade Finlands bidrag också, som tyvärr inte gick vidare. Det hindrar dock inte mig från att lyssna på den! Ni kan ju kika på den här (pekar nedåt)!




Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards