Lilla Pys

Alla inlägg under april 2012

Av Ida - 30 april 2012 12:00

En kyss:

När jag och min sambo skulle kyssas för första gången gick det inte så bra. Vi hade en dejt och satt tillsammans i soffan när vi såg på film. Jag satt nästan hela filmen och undrade när han skulle ta mod till sig och kyssa mig. Jag tyckte han var otroligt seg så när filmen var slut, då han precis tog mod till sig, behövde jag gå och kissa. När han lutade sig mot mitt håll så reste jag mig upp. Det blev aningen pinsamt och min sambo trodde jag inte ville ha nån kyss. Men sen när jag återvände blev det tillslut en kyss och sen efter det så har det varit vi!


 

Av Ida - 29 april 2012 23:43

Favoritcitat och varför:



"Kom arbetslust och träng dig på, här skall du motstånd finna!"

Solan Gundersen, Flåklypa Grand Prix



Detta citat valde jag efterom jag tycker det är så härligt och ärligt sagt, oavsett om det nu kommer från en påhittad tygfågel ifrån en nork barnfilm. Jag tror vi alla nån gång känner motstånd mot att jobba. Vissa dagar vill man bara ligga kvar i sängen hela dagen eller hellre gå och shoppa istället för att ta itu med alla måsten.



"It Takes A Fool To Remain Sane"

The Ark



Detta citat tycker jag står för en känsla jag ständigt bär med mig. Eftersom det för det första stämmer (enligt mig) och att det egentligen inte finns nån tydlig gräns längre om vem som egentligen är "sane" eller inte. Jag menar, vem är egentligen normal eller inte normal? Sen så bryr sig faktiskt inte en galning speciellt mycket om vad som sker i världen, utan lever i sin egna värld och den kanske är mycket bättre än den vi andra lever i?!



Frukta inte en klok fiende, frukta en dum vän!

Okänd


Sista citatet valde jag efterom en del vänner kan man inte lita på, fast man gärna vill. En ovän kan man nästan förvänta sig elakheter ifrån och är därför beredd på det, man blir inte lika sårad då. Om en vän är dum nog att "sticka en kniv i ryggen" på en så sårar det väldigt mycket. Har tyvärr råkat ut för en hel del sånna vänner, men jag hoppas de förstår att jag inte accepterar sånt. Om inte annat kanske detta citat kan väcka deras uppmärksamhet och förstå att de gjort fel!



   Världens sötaste Solan Gundersen.


Av Ida - 29 april 2012 23:32

För fem år sedan:

 

Då var jag mitt uppe i min lärarutbildning. Var aningen stressad över framtiden och övervägde att ge upp. Men som tur är (???) gjorde jag inte det utan fullföljde hela utbildningen. Mitt liv kretsade ganska mycket kring skolan så speciellt mycket fritid fanns inte. Vilka kurser eller med vilka jag läste minns jag inte. Jag hade då bott ett år med min sambo och trivdes lika bra då som nu. Tror det blir ett väldigt kort inlägg då mitt minne sviker mig.




Av Ida - 29 april 2012 23:22

Hittade ett recept på recept.nu häromdan, som jag ville testa. Så idag fixade jag stekt banan med chokladsoppa till eftterätt. Dock var receptet lite luddigt så jag höftade en aning. Jag och mamma konstaterade dock att det krävdes mer banan och mindre soppa. Så vill ni inte bli mätta på kakao-smakande soppa så gör halva satsen istället. Men gott var det så jag kan varmt rekomendera det!


 

Av Ida - 29 april 2012 23:11

Har spenderat ännu en dag med att röja i trädgården. Idag försvann några buskar och tre träd i kampen mot myrorna (och för att få en snyggare trädgård). Vi sågade både för hand och med motorsåg samt gick lös med spade och drog loss rötterna med bilen. Till slut hällde vi t-röd på dem och tände eld! Moahahahaaa! Kände mig som värsta mordbrännaren som rymt från psyket där jag stod i pyjamasbyxor, yllestrumpor och en kort kofta på mig samt håret på ända med t-röd flaskan och en tändare i högsta hugg. Undra vad de förbipasserande tänkte? För att toppa det så körde jag, sambon och en kompis 1,2 mil i jobbig skogsterräng. Jag är ganska trött nu men NÖJD! Kan berätta att jag fått lite sol på mig idag och så det bränner i kinderna. Hur härligt som helst!


       Mamma trivs med trädgårdsarbete.     

Av Ida - 28 april 2012 23:51

Har spenderat kvällen med ett glas rom & cola samt sällskapspel med min sambo, mamma & hennes sambo samt moster och hennes man. Det var trevligt och kul! Många goa skratt fick vi,så jag har aningen träningsvärk i magtrakten nu. Kanske blir det ännu ett spel innan kvällen är slut.


 

Av Ida - 28 april 2012 15:38

Som vanligt när min mor är på besök så ägnar vi en stund till ett projekt med trädgårdsarbete. Idag gick vi loss på en stenrundel på gården som jag tidigare haft som stenparti. Men där i huserade x antal myror som vi ny flyttat så långt bort från huset vi kunnat, plus att vi retat de med myrmedel så de flyttar/försvinner/dör! Så nu går det att köra rakt över hela gården istället för runt. SÅ SKÖNT! Flyttade även de stenpartiväxter vi hade kvar till en stenmur lite längre bort. Mammas söta vovve tittade på när vi jobbade. Vi fick alla ett gött träningspass med hjälp av slag med slägga mot sten, grävande i jord och skyfflande av grus samt körande av full (och tom) skottkärra och lyftande av sten. Det känns i armarna och jag tror musklerna växer, as we speak!


    

Av Ida - 27 april 2012 23:24

En resa:

 

Tyvärr är jag inte den som reser speciellt mycket numera, fast jag gärna vill. Men den senaste minnesvärda resan jag var på var för ungefär tolv år sen. Det var klassresan i årskurs 9. Vi åkte tåg till Prag via Malmö (buss till Malmö). Första gången (och antagligen sista) jag sov på ett tåg. Inte nog med att tåget var gammalt och sunkigt (när man klappade på sängen rök det damm i hela kupén), det var trångt också. Men trots dessa små problem höll vi humöret uppe. Man sov inte mycket den natten, inte bara för vi bryskt blev väckta av gränsvakter mitt i natten för pass kontroll. Spänningen över att få åka till ett annat land gjorde att man var pigg när vi väl var framme. Väl där (efter x antal timmar på resande fot) chekade vi in på ett vandrarhem som tidigare funkat som fängelse/kloster eller liknande inrättning. Kändes som man bodde i en bunker från andra världskriget ungefär. Men vi hade några trevliga dagar i Tjeckiens huvudstad.


Frukosten på hotellet sög rejält (den innefattade surdegsbröd, stark korv och te som smakade diskvatten) så jag och mina rumskompisar skaffade egen frulle för bara 4 sek (!!!!) per person. Perfekt, gott och billigt! Vi blev stamkunder i kvarterets snabbköp under de dagar vi var där. Jag var väldigt stolt när jag gick från banken, då jag innan resan växlat pengar från 1000 sek till 4000 Tjeckiska Koruna! Så man kände sig rik under resan. En trerätters middag för 25 kronor och världens bästa pizza var de kulinariska höjdpunkterna under resan.


Många roliga händerlser skedde även under resan. Exempelvis blev vi i rummet förråda av en av kamraterna, som mitt i natten släppte in en kille. Hans mål var att fotografera oss sovande, vilket han gjorde! När vi vaknade låg det konstiga saker på våra sängar, bland annat nåns bh och nån annans handduk. Vi som utsatts för detta hemska trick var givetvis sura ett tag, men nu ser jag det mer som en kul grej. Även viss spårkförbistring förekom då en vän skulle förklara för en annan gäst på hotellet (tror hon var tysk) att det var upptaget. Hon svarade, utan att tänka på det, på svenska; "Det är upptaget där"! Kvinnan såg förvirrade ut, men insåg sen vad min vän menade. Samma vän skrämde en annan hotellgäst genom att kika in hos henne då hon satt på toaletten. Efterom vi var många i klassen var vi majoriteten av gästerna där. Därför satte vi tjejer i system att stå på toalettstolen för att kika in i båset brevid, där oftast en kompis satt. Men när min vän trodde att en i klassen satt där inne så fick hon en chock då det var en totalt främmande kvinna där. Undra vad kvinnan tänkte när hon såg ett okänt ansiktet dyka upp ovanför henne när hon uträttade sina behov? Hihi! En annan klassiker är även då jag tänkte ta ett minnesvärt foto på 4 av mina vänner, då de satt på en parkbänk. Dock blev det inte så lyckat då en av vännerna upptäckte att en fågel bajsat mitt på bänken. Där ville ju ingen sitta så det ser ut som de fyra skyr varandra och alla ser även sura ut pga fågelbajset.


Hoppas snart komma iväg på en resa så jag kan dela med mig av fler och mer fantastiska minnen! Som sagt, drömresan just nu är LONDON!


    Jag på Karlsbron i Prag, år 2000.




Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards