Lilla Pys

Alla inlägg under mars 2015

Av Ida - 27 mars 2015 12:15

För en vecka sen (den 20/3) firade jag och sambon 11 år tillsammans. Dessutom har vi varit förlovade i 4 år. Helt otroligt hur fort tiden går! När vi blev tillsammas så trodde jag det inte skulle hålla mer än några månader (mest pga mina tidigare misslyckade förhållanden). Men nu känns det helt otroligt fantastiskt att jag får vara tillsammans med denna underbara kille. Hoppas på minst lika många år till! ;)



 

Av Ida - 26 mars 2015 11:45

Tänkte jag skulle utveckla mitt tidigare inlägg om dialekt. Jag bor ju i Västergötland som ni vet. Jag är en blandning mellan skaraborgare, göteborgare och nånting mitt i mellan. Därför är det ju lite svårt att veta vilken exakt dialekt jag tillhör. Okej, att det är västgötska är ju solklart. Men vilken del? Följande klipp är ett litet smakprov på den skaraborska-dialekten. Dessutom den dialekt jag ogillar. Men klippen är ju roliga oavsett. Vad gillar ni deras sätt att prata?










Ps. Killarna i humorgänget "Kass humor" har dessutom fått pris av självaste Robert Gustafsson! Ds.

Av Ida - 25 mars 2015 13:52

Som ni kanske vet har jag inga egna barn, men väl två tjejer som jag är fadder till. I fredags fyllde den stora 7 år och idag fyller den lilla 4 år. Helt otroligt att de växer så snabbt. Dom är redan så mogna. Tror de brås på sin fadder. Vi träffas så ofta det går (ibland alla tre tillsammans) och umgås. Leker, busar, fikar och skrattar en massa. Det är superbra att ha dom att "öva" på. Den stora har dessutom en lillasyster som fyller 2 i juni som jag också brukar träffa. Den yngstar har också en kusin som fyller 5 år i maj. Henne träffar jag dock inte lika ofta då det sällan blir tillfälle att träffas. Hennes mamma är förövrigt MIN kusin. Det blir mycket kalas framöver. Har ju även några nära vänner som har barn och Kristians syskon har flera barn. Inte nog med det så träffar jag ju massor med härliga barn varje måndag. Nästa vecka är sista tillfället innan sommaruppehållet. Det känns lite vemodigt men samtidigt skönt. Vet ju att vi ses igen till hösten!




 

Av Ida - 14 mars 2015 10:30

Just nu är vi iväg på barnkalas. Vi är ute på en grillplats och lever rövare. Jag har blivit utsedd till "första lektant" och sambon är utsedd till "andra grillmästare". Det blir spännande att se hur dagen artar sig, men vi kommer ha jättekul! Stället vi är på är så mysigt så bara det gör att det kommer bli bra. Hoppas kunna uppdatera er senare om hur det gick. För er som inte gissat det så är kalaset för lilla L (som snart borde få heta stora L då hon fyller 7 år!).




 




Av Ida - 12 mars 2015 11:30

Den senaste tiden har jag blivit en riktig kaffekärring. Har inte tyckt om det så mycket innan eftersom mina smaklökar bara skriker "beskt". Men sen jag slutat med socker uppskattar jag smaken mer. Har ofta i kanel och kardemumma i. Blir som att dricka "bullen" i kaffet istället för att äta den till. Det känns väldigt kul. Dock märker jag att mitt hjärta reagerar på koffeinet. Det slår lite fortare ibland. Så bara jag tar det lite lugnt med kaffet så kan jag fortsätta kalla mig för kaffekärring. Det dröjer länge innan jag dricker mer än en kopp per dag och innan jag börjar dricka på fat (troligtvis aldrig).




 

Av Ida - 11 mars 2015 20:49

Just nu sitter jag och längtar efter finare väder. Hade tänkt hinna med en långpromenad igår, men då var det skitväder. Idag å andra sidan när jag inte hade tid så var det givetvis fint väder. Förhoppningsvis blir det bra imorn så jag kan ge mig ut en sväng. Det blir i alla fall box-pass på kvällen. Ska bli skönt att "slå av sig" lite irritationer.



Men krokusarna blomma för fullt.

Av Ida - 8 mars 2015 22:14

Det fanns visst inte så mycket tid som jag trodde. Har inte hunnit uppdatera under norgebesöket. Nu när jag kommit hem gör jag ett litet försöka.


Det har varit fantastiskt väder och jag har haft det jättetrevligt. Kunde stannat jättelänge om jag inte saknat sambon så mycket. Hoppas vi kan åka dit snart igen. När bussen lämnade Oslo föll det några tårar av saknad. Hade jag inte träffat Kristian hade jag antagligen bott där nu. Men det är ganska dyrt där, bortsett från tamponger och bjöjor. Hamstrade lite tamponger faktiskt, helt otroligt att få ett paket för 12 kr.


Under min vistelse åt jag förstklassig mat. Onsdagsen skinkstek var en verklig höjdare. Har beställt stek av mamma när hon kommer hit nästa gång. Inte ofta man slänger ihop en egen stek liksom. Hann även med en promenad under onsdagen. Det var väldigt härligt. Först ville jag ge upp på grund av alla backar. För som ni vet är det ju ganska mycket berg i Norge. Men jag tänkte inte ge upp och hemvägen gick ju mycket lättare dessutom då det var många nerförsbackar. På min promenad såg och passerade jag inte mindre än två sjöar. Härligt med promenadavstånd till vattnet. Synd att det fortfarande var is på dem. Men till sommaren så blir det nog ett dopp där, om vi nu kommer iväg dit.



   I det lilla röda huset bor mamma.


  Promenad i strålande sol.


Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards