Lilla Pys

Alla inlägg under juli 2013

Av Ida - 31 juli 2013 19:04

Det är lätt att få låtar att fastna på hjärnan. Vad tror ni om den här till mitt träningspass?

Av Ida - 31 juli 2013 13:56

Dagens aktivitet innebär att få ordning på höstens träningspass. Imorn ska jag på möte med en av de andra träningsledarna i gymnastikföreningen. Hoppas få massa bra feedback och tips från henne. Det är svårt att ensam göra ett fungerande träningsprogram när man aldrig gjort det förut. Det känns helt sjukt att jag ska leda en grupp alldeles själv. Jag har verkligen gått från äkta soffpotatis till träningsfrälst. Om en månad kör vi igång med träningen igen. Ser det som ett gyllene tillfälle att bli mer vältränad.

Av Ida - 28 juli 2013 16:40

Det har varit fullt upp här nu i helgen. Mamma och hennes sambo kom redan i torsdags, sen har det rullat på. Först var det ett kul kalas för min morbror som fyllde 70 år i fredags. Vi grillade massa gott, drack gott och åt tårta. Allt i trevligt sällskap! Morbror fick en jättefin bok av oss som han var väldigt nöjd med. Sen kom min tvååriga guddotter på besök med sina föräldrar. Hon underhöll oss med sång och munspel. Hon är lovande som munspelare så det blir nog en framtida stjärna. Igår solade vi och testade var utedusch. På kvällen drog vi vill Falköping för den årliga cruseingen där. Vi fick åka en sväng med pappa i hans Mustang. Kvällen avslutades vid en korvkiosk med lite flottig mat! Idag har vi än så länge hunnit med en långpromenad och god mat. Ikväll blir det filmkväll!

Cruseing med far och mor!

Det var många fina bilar och mycket folk.

<3

Av Ida - 25 juli 2013 23:00

När jag skulle skiva en av mina jordgubbar så råkade det bli ett hjärta. Hur sött som helst! Gott var det också, till min vaniljyoghurt!

Mat · Natur · Tankar
Av Ida - 25 juli 2013 01:30

Min önskan om att återse havet blev uppfylld tidigare än ni kunde tro. Redan igår vid skrivandets stund visste jag att det idag var dags för ett dopp i det stora blå, med solen i ryggen och vinden i mitt hår. Det var så otroligt skönt i vattnet att jag inte ville gå upp. Jag hade lätt kunna ligga i plurret flera timmar ifall det funnits tid. Efter lite bad och en hel del sol så begav vi oss till Vallarnas friluftsteater. Där såg vi årets upplaga av den årliga revyn. Den var väldigt underhållande och jag fick bitvis ont i magen samt tårar i ögonen av alla skratt. Med mig hade jag min goa sambo samt två av våra närmaste vänner. Hoppas kunna få flera härliga dagar vid havet snart.

Underbart vid havet med den nya bikinin på.

Av Ida - 23 juli 2013 18:29

Ibland undrar jag ifall jag var fisk i mitt förra liv, eller kanske en sjöjungfru eftersom jag gillar havet så mycket. Vatten i allmänhet har jag en förkärlek till. Dock har jag inte kunnat badat så mycket det senaste, men ska försöka ta igen det nu. Längtar efter ett dopp i havet, som förhoppningsvis inte blir det sista för i år. Känslan av saltvattnet mot kroppen är speciell, smaken av det är dock ännu mer speciell (haha). Minns att jag för många år sen åkte med min mamma och hennes vännina till Åsa för att besöka vänninas släkting. Då passade vi på att bada. När jag simmade ut så råkade jag få en rejäl kallsup och svalde det extremt salta vattnet (kan fortfarande känna smaken i munnen). Det var så salt så jag nästan kräktes. Det tog väldigt lång tid och flera sura godisar innan den ebbade ut. Inte mitt bästa minne av havet, men detta avskräckte mig inte från att fortsätta älska havet. Jag är aningen lite mer förtjust kusten kring Bohuslän, men det går bra med vilken kust som helst bara det finns hav.


      Skrea stand i Falkenber (juli 2012).


              Gustavsberg, Uddevalla (juli 2012).

Av Ida - 22 juli 2013 20:15

 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards