Lilla Pys

Alla inlägg under september 2013

Av Ida - 29 september 2013 14:53

För några dagar sen bestämde jag och en vän att vi skulle träffas. Det var flera år sen vi sågs så det var på tiden (det var egentligen tänkt att en tjej till skulle vara med men hon hade tyvärr inte möjlighet). Vi bokade bord på en restarurang och sen satte vi upp oss på vip-listan på en av stans nattklubbarna. Eftersom jag inte varit på det stället sedan min studentbal så hade jag inga direkt höga förväntningar. Efter vi suttit och ätit  jättegod mat, pratat ikapp oss och skrattat massor så gick vi en runda på stan innan vi satte oss en stund på ett café för att ladda innan vi begav oss till utestället. Vi var där lite innan 23, vilket innebar gratis inträde (woop woop). Kvällen böjade lite sakta men den ökade snabbt från 0-100 och fortsatta därifrån. Vi dansade, skrattade, svettades, pratade med folk och skrattade lite mer. Det bästa av allt, förutom att vi hade superkul, var att det var gratis OCH vi var helt nyktra. Drack bara vatten hela kvällen och det är jag tacksam för idag. Dock röjde vi mer än de som var lagom berusade på stället. Hur kul som helst! Som ni kanske vet så är jag en sån person som kan ha kul utan varken sprit eller andra droger, något som andra använder för att få "bättre självförtroende". Synd att inte alla kan uppleva glädjen utan, precis som jag ofta gör. Jag är inte emot alkohol, men jag tycker världen kanske vore lite bättre utan.



   Mer vatten åt folket!!




Bästa låtarna från gårdagen!



Av Ida - 26 september 2013 13:01

Nu när hösten verkligen är här så passade jag igår på att städa i trädgården inför vintern. Det har ju trots allt varit minusgrader här i veckan. Sjukt! I Norrland har det redan snöat och det är mindre än tre månader kvar till jul! Blä! Ser inte fram emot vintern. Men jag kände att trädgården ändå behöver skötas om. Jag har tagit in det mesta av trädgårdsmöblerna, trädgårdsfigurerna och planterat nya växter. Nu är det fint och välkomnande på trappen igen. Mer vintertåliga är de också! Ska skaffa mig något mer julliknande framme i december. Fram tills dess ska jag njuta av hösten i längtan till våren!


Av Ida - 25 september 2013 20:35

För ett tag sen när jag skulle googla lite random bilder så dök det upp något väldigt kul. Av en slum? Det vet jag inte, men med tanke på mitt tidagre blogginlägg om samma person så kan det ju faktiskt ligga lite sanning i det. Eller vad tror ni?



 

Av Ida - 25 september 2013 16:33



Snacka om otur! I måndags när jag var på väg hem från träningen hoppade jag upp på cykeln och trampade iväg som vanligt. Men jag hann väl typ max 40 meter innan jag lyckades vurpa och få cykeln över mig. Antagligen så nöp bromsen lite bättre än jag förväntat mig och det var därför jag stöp i backen. Som tur var klarade jag mig ifrån värre skador, men några blåmärken fick jag allt. Har lite småont här och där, men det är inget som jag inte överlever. Hade extra tur att jag inte slog i huvudet, då jag saknade hjälm. Min träningsväska och min träningsmatta dämpade fallet rejält. Dock landade jag på min mobiltelefon, som låg i min ficka och fick ett rejält blåmärke efter den. Men mobilen klarade sig den också. Cykeln däremot fick lite stryk. En skev spak, en hoppad kedja och ett snett styre var vad den fick stå ut med. Men min händige sambo har lyckats fixa cykeln såpass att den går att cykla på igen.  Fick förresten hjälp av två snälla tjejer (också på väg hem från träningen) att ta mig upp och tog sedan sällskap med dem hemåt. Tack för hjälpen och sällskapet!




   Blåmärke på ena knät.


   Blåmärke på ena armbågen.


   Ett ganska rejält blåmärke på höften, ifrån min mobil.

Av Ida - 23 september 2013 12:46

I lördags var det den årliga marknaden här i "byn" och vi var givetvis där. Mamma har varit här på besök hela helgen (hon åkte idag) så det har varit extra mysigt. Har träffat många släktingar och vänner samt en massa andra jag inte kände. Dessutom gjorde jag finfina fynd. En jacka jag suktat efter länge samt en burk hjortronsylt som jag längtat efter i flera år! Sen köpte jag en massa mera kul saker.



   Är så sjukt nöjd med min jacka!


  Köpte märken till min millitärjacka. Kommer bli supercoolt!


  Hittade en härlig sjal, blev kär direkt.


  En clutch/plånbok. Blev förtjust i det rosa (RÅSA for you MissNaily!) på den!


   Mumsig hjortronsylt!


  Extremt lokalproducerat strössel. Fabriken ligger typ 500 meter från vårt hus. Gott är det i alla fall!

Av Ida - 23 september 2013 11:29

Det finns väl ingen som missat den nyaste superhiten "The Fox" med Ylvis? Vad många dock inte vet är att låten egentligen inte var menad till att få sån spridning. Den var tänkt att var tre minuters utfyllnad i ett humorprogram. Ylvis är namnet på två bröder som sysslar med humor i grannlandet Norge (har även medverkat i svenska tv-program). Bård och Vegar Ylvisåker, två unga och skojfriska killar. Det bästa med låten, förutom att den totalt driver med den här typen av låtgenre är att de faktiskt kan sjunga. Sen är det ju inte heller fel med att de är en fröjd för ögat. Så har du missat låten eller inte förstått att den är producerad med mycket humor så kanske det är dags att få lite mer koll!



#thefox #ylvis #humor #youtube

Av Ida - 18 september 2013 23:59

Varje år i slutet av september hålls en marknad här i närheten (ska man vara exakt så har vi 1,1 km från dörren till att marknadsområdet börjar.). För oss som bor här, men även för andra, är det årets höjdpunkt. Människor samlas för att träffa vänner, bekanta och nya människor i en blandad doft av färska munkar, blommor, bröd, godis, popcorn, varmkorv och kanske en aning svett. Glädjetjuten och musiken från tivolit överröstas ibland av sorlet från människorna eller en höröstad försäljare som pockar på en tilltänkt kunds uppmärksamhet. Överallt är det människor, barn med ballonger, hundar, barnvagnar och en hel del rullatorer. En och annan rullstol syns också till. Enligt tradition ska jag också dit, som jag gjort varje år i hela mitt liv. Första gången jag besökte marknade låg jag i barnvagen och var ca 9 månader. Nästa år firar både jag och marknaden 30 år (när man talar om Mörlanda Marknad får man dela in den i två delar, den gamla med rötter i slutet av 1700-talet (kanske ännu tidigare) och med slutpunkt 1905, och den nya med start 1984).



Utöver själva marknaden händer det mycket annat. Både fredag- och lördagkvällen är det full rulle. Problemet med att bo så nära är ju att man störs en aning av ljudet från musiken och en del berusade människor. En del år har vi fått vår brevlåda söndersparkad, stulen eller på annat sätt förstörd. Andra år har vi fått besök av kissnödiga personer på väg till eller ifrån festligheterna i vår trädgård. Vissa år har vi även gjort spännande fynd i vår häck. En mobil, en byggarrhjälm och cykel har vi exempelvis hittat där. Men som tur är det ju bara en gång om året så det kan vi ju stå ut med. Att gå på marknaden och träffa folk är ju det som är roligt. Kanske vi ses?



 



Av Ida - 18 september 2013 20:33

Det bästa som finns är nog rea tror jag. Hittade ett par coola skor på rea hos Deichmann idag. Halva priset på det var det dessutom! Dessa på bilden har svarta snören, men fick även med neongröna som jag satte på istället. Blev supercoolt!



 


 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards