Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2009

Av Ida - 28 oktober 2009 21:37

Igår fick jag äntligen Spotify. Kanske är den sista på jorden eller nått, men i vilket är jag frälst. Kanske inte i att Basshunter varje kvart eller så babblar om sin kassa skiva. Men jag får leva med det. Haha. Har i vilket blivit frälst för här kan man NÄSTAN hitta allt. Mycket nostalgi nu när datorn är kopplad till stereon med baslåda. *Lycka*

Kommer bli super när det blir fest i helgen!


Idag blev det filmkopiering (ja jag får kopiera de filmerna för jag har copyright på dem!!), god lunch med thaimat, shopping (tack för den sjukt snygga boleron Nina!!), och mysig fika med Lisa (tack vännen). Sen kom jag hem, jobbade lite till för det är ju alltid bra med cash och nu ska jag slappa!



Av Ida - 28 oktober 2009 19:25

Här kommer ännu en klassiker (eller den kanske kommer bli) som jag tycker just du borde se. Har du en stund över så är denna filme helt klart värd att se. Om inte bara för de klassiska replikerna som förövrigt berikar vår vardag när vi titt som tätt citerar Pölsa : " Jävla oflyt hele tiiin! " Helt klart Ulf Malmors bästa film!

 

Smala Sussie

 

Den till synes oskuldsfulla och snälla Sussie, försvinner spårlöst och hennes bror Erik tvinags att återvända till den lilla värmländska byn för att leta efter henne. Det dröjer inte länge innan Erik befinner sig i ett getingbo av lögner, penningbegär och galenskap... En gangsterkomedi utan dess like, helt på värmländska!

 

  

Av Ida - 26 oktober 2009 19:54

Här kommer flera tips i ett. Har en hel box med Hillmanfilmer. Alla är bra men endel är bättre än andra. Gillar man gamla svenska filmer från 50-talet så bör man se allihop. Dock är de två första bäst. Mannekäng i rött är helt klart allra bäst eftersom det är så otroligt vackra färger i den filmen. Men alla har sin charm så se dem. Finns att köpa som box. Alla filmerna är regiserade av Arne Matsson.



DAMEN I SVART:
Damen i svart, den första Hillman-thrillern i ordningen: En ung dam försvinner en natt från ett brukssamhälle i Mellan-Sverige. Privatdetektiv John Hillman blir inkopplad på fallet. Under spaningen efter den unga damen börjar mystiska saker att hända - en efter en mördas de personer Hillman pratat med och plötsligt dyker också liket efter den försvunna damen upp...


  




MANNEKÄNG I RÖTT:
En serie mystiska mord inträffar på det stora lyxiga modehuset och kapten Hillman blir indragen i åtskilliga livsfarliga situationer ända fram till det chockartade slutet där mordgåtan får sin upplösning.



  



RYTTARE I BLÅTT:
Den vackra änkan på godset Ribersvik, Elly Weinestam, har sett den legendariske "blå ryttaren" ligga dödskjuten i parken, men när hon kallar på hjälp är han spårlöst försvunnen. Alla tror att hon sett i syne, men det visar sig snart att så är långt ifrån tillfallet. En rad egendomliga händelser gör, att man får tydliga bevis för att en mördare gömmer sig bland de många deltagarna kring Strömsholms ridskola. En spöklik stämning sprider sig över trakten, när blå ryttaren åter börjar skymta på ängarna och bland huslängorna i skymningen.



  


VITA FRUN:
På Stortuna slott läser man upp testamentet efter avlidne bruksherren Wilhelm G:son Lundberg. Det visar sig att hela förmögenheten skall tillfalla hans hustru i andra äktenskapet, Helen, samt hennes dotter Agneta. Roger och Eva, hans avlidna första hustrus barn, erhåller däremot endast obetydliga summor.Eva blir besviken över styvfaderns fördelning av hennes döda mors egendom, och betraktar Helen och Agneta som inkräktare. En natt finner man Eva drunknad i det närbelägna kärret. Det uppstår ett spänt förhållande mellan Roger och slottets nya ägarinnor. Många saker förefaller honom egendomliga - främst systerns död, men även den mystiska "Vita Frun" som spökar i paviljongen intill slottet. Skräcken för "Vita Frun" och de allt oftare återkommande mystiska händelserna gör att kapten Hillman kopplas in. Men innan han hinner avslöja "andeväsendet" har ytterligare två sataniska och oförklarliga mord inträffat...


  


DEN GULA BILEN:
En turistresa till ett medelhavsland slutar med att doktor Björk stannar i landet sedan han av en tillfällighet filmat ett attentat mot landets ledare.



  




 

Av Ida - 25 oktober 2009 13:19


Dagens tips är tokrolig film från 1965. Trots att den är gammal är den helt klart värd att se.

Mitt favorit citat är: "Mmmm, banan!"



 

Att angöra en brygga

Att angöra en brygga är den andra filmen av det inom nöjesindustrin legendariska radarparet Hans Alfredson och Tage Danielsson. Det har kommit att bli en av de största klassikerna i svensk filmhistoria.

På ön väntar de på sina gäster. Kräftorna är nykokta, röda och läckra.
På båten finns gästerna och just nu seglar de in mot ön. De har dryckerna med sig.
Det ska bli kräftskiva och alla är inställda på en riktigt trevlig kväll. Men först måste båten angöra bryggan...




  

Av Ida - 25 oktober 2009 13:03

Ja då har man slarvat i helgen då. Inte varit ute på promenad och ätit massa onyttigt. Får skärpa mig nu i veckan. Men det blir så när man ska på massa kalas med mera. Var på svärmors 60-årskalas igår. Det var trevligt och jag skötte mig mycket bra.

Av Ida - 22 oktober 2009 12:31

Har idag varit på det årliga besöket hos tandläkaren. Det var med en glad uppsym jag gick därifrån, tills jag betalade. 500 spänn för mindre än en kvarts arbete!! Shit vilken timlön de där får eller? Kan ju bero på de 4 röntgenbilderna som togs på mina tänder också. De är hemskt dyra. Blev i vilket fall beordrad att köpa extra mjuka tandborsta och använda tandstickor VARJE DAG. Usch, vill inte göra det för det gör jätteont. Men man vänjer sig antar jag.


  

Av Ida - 21 oktober 2009 22:00

Hej på dig!

Kul att du läser min blogg! Jag gillar att just du besöker mig för det är alltid kul med mer besökare.

Har du också en blogg? Du kanske också vill ha fler besökare?

Jag tycker faktiskt du ska testa bloggtraffik.se

Klicka på länken här nedanför för att bli medlem!


http://www.bloggtrafik.nu/index.php?sponsor=Lilla-pys


Ha en bra dag och läs gärna min blogg igen!


Av Ida - 21 oktober 2009 20:04

Idag har jag gjort en (som engelsk-männen och kvinnorna säger) trip down memory-lane. Såg på en film som jag gjort utav alla filmer från olika fester från 2001-2003. Skrattade en hel del. Insåg att jag saknar den tiden och människorna man umgicks med då. Men tror nog att det inte skulle vara på samma sätt om alla träffades igen idag. I vilket fall så hoppas jag att man får ha lika kul på nästa fest ialla fall. Det tror jag, man har aldrig roligare än man gör sig. Samtidigt så kommer det ju faktiskt en hel del människor från det "gamla gänget" till min mkt föresnade födelsedagsfest + examensfest. Det blir maskerad då så det ska bli spännande och se vad alla klätt ut sig till. Kanske kommer några bilder därifrån sen!


Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards