Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2013

Av Ida - 23 januari 2013 19:36

När jag och sambon åkte på en shoppingtur passerade vi ett otroligt vackert vinterlandskap. Min första reaktion var "Wow så vackert"! Det kändes som att åka ett vykort med vintertema. Visst är det vackert?




       Dessa foton är tagna i Bjurum (mellan Falköping och Skara)!

Av Ida - 22 januari 2013 20:50

När jag vaknade i morse fick jag för mig att ta en promenad och så blev det. Dock var tekniken emot mig från start och fick till slut lyssna på musik i mobilen (efter att batteriet dött på min mp3). Sen visade det sig att sladden till hörlurarna höll på att gå av. Trots dessa missöden lyckades jag förmå mig att gå 6 km. Och i eftermiddags tog jag och sambon en kortare promenad så jag lyckades med att gå över 10 000 steg idag. Inte illa pinkat måste jag säga! Det klart bästa med dagen är att jag inkasserat mina första blogg-tjänade pengar!





 


Av Ida - 22 januari 2013 16:59




Av Ida - 22 januari 2013 13:50

 

Av Ida - 21 januari 2013 22:00

Dagens träning blev ganska snabb för mig  idag (iaf i slutet) då jag var tvungen att gå tidigare för att hinna hem till Guldbaggegalan (hann inte stretcha. Undra om det slår tillbaka imorn?). Det är en av årets höjdpunkter för min del eftersom jag älskar film. Bästa höjdpunkten för kvällen var helt klart när gamla goa Hans Alfredsson entrade scenen för att motta sin heders-guldbagge. Det fanns även andra små guldkorn under kvällen, exemelvis ensemblen från La Cage Aux Folles, att Johannes Brost fick en gudlbagge, att Call Girl fick 4 guldbaggar och att Ella Lemhagen fick Gullspiran!





 


En dag ska jag ha en sån i min bokhylla (kanske en Gullspira också), det har jag bestämt!

Film · Hobby · Tankar · Tips · TV
Av Ida - 21 januari 2013 15:13

Har äntligen kommit så långt med min "Att läsa-lista" att jag hunnit börja med boken jag vann i höstas. "Vila i frid" av Sofie Sarenbrant är riktigt spännande, precis som jag trodde!




 

Av Ida - 21 januari 2013 12:32

Då var man studerande igen då! Har pluggat en hel del genom åren, men kände att jag tröttnat på arbetslösheten nu och ville plugga lite igen. Denna gång blir det en distanskurs på halvfart, 15 högskolepoäng, som heter "Film och historia". Har tidigare läst filmvetenskap, som jag älskade. Denna kurs är på samma tema kan man säga. Har dock inte fått några uppgifter ännu (kursstart idag) men ska bege mig till biblioteket någon dag i veckan för att låna hem böckerna till kursen.



   Hemtentaplugg i Filmvetenskap, HT-2010.



Av Ida - 20 januari 2013 22:45

Efter att vi pratat i flera månader om att ses och grilla så blev det äntligen av idag. Det var kallt och blåste lite men det var supermysigt ändå. Många lager med kläder, en värmande eld, varm saft, filtar och full fart höll oss varma. Jag och lilla L spelade fia med knuff på en stor filt som såg ut som ett fia-spel. Det blev mycket snö på och jag blev kall om fötterna, men kul hade vi.  Sambon fick en burk senap (bland annat) i sin julklapp från jobbet som vi hade med oss. Det var nog den godaste senapen jag ätit på länge. Gillade inte senap för några år sen och var då mer förtjust i ketchup. Nu är det precis tvärtom!



  Elden värmde skönt i kylan!


   Jag och lilla L.



  Korv och varm saft på G!


  Busiga lilla L!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards