Lilla Pys

Alla inlägg under november 2014

Av Ida - 19 november 2014 11:30

På lördag åker jag med min kompis E till Dagsnäs julmässa igen. En årlig tradition som brukar vara väldigt trevlig. Det är nu inte frågan om att åka dit och handla utan vi ska dit för att sälja. E är nämligen guldsmed och gör jättefina smycken. Hon ska dit torsdag till och med söndag, men jag åker endast med på lördag. Hoppas hinna med en rundtur på mässan också. Det brukar vara jättemysigt! Så ni som bor i närheten av Skara/Falköping/Lidköping och omnejd kan planera in ett besök. Ni andra är givetvis välkommna ifall ni har lust att resa en bit. Det kan helt enkelt vara värt det! Är det dessutom under lördagen så har ni ju chans att träffa mig!



     

Av Ida - 18 november 2014 21:26

Note to self: Ät inte två påsar torkad mango på raken. Det slutar bara med att du får ont i magen och det kräver många toalettbesök. Ni vet ju sen innan att jag inte tål mango. Dock trodde jag att det bara gällde vissa sorter, men nu även sort som jag trodde var "säker". Attans bananer! Jag som gillar torkad mango! Dessutom har jag lingonveckan också. Så idag fick jag dessvärre skippa träningen.


Igår var det dags för avslutning för terminen och året på familje- och barngympan. Vi hade mysgympa i mörkret. Det var kul! Kommer sakna det under juluppehållet, men det blir skönt med lite paus. Barnen är så goa så det ska bli kul att sätta igång igen.


I lördags körde jag förresten ett box-pass. Det var jättekul! Önskar att jag kund fortsätta med det. Vet dock inte om nått gym i närheten har det (vi körde bara en gångs-prova på). Men hoppas vi kan återföra det i vårt utbud inom en snar framtid.




 

Av Ida - 12 november 2014 10:15

 

Av Ida - 11 november 2014 23:31

Min magkatarr är lite bättre nu. Har ätit medicin i snart en vecka (ska hålla på en vecka till) och det har hjälpt. Har försökt att tänka på kosten också, men inte alltid så lätt när jag ofta får slänga i mig nått innan träningen. Imorn ska jag dock göra något lite mer skonsamt för magen. Ska dessutom hjälpa pappa imorn med att fixa hans nya bredband, tv och telefon. Har varit hos honom idag också. Städade lite och rensade ur en av garderoberna, där jag hade massor med gamla leksaker. Hitta en hel del spännande saker. Det blir dock en hel del sopor. I kväll har jag hållt i mitt gympapass tillsammans med I. Det gick jättebra! Imorn hoppas jag kunna träna lite igen. Sen väntar en hel del andra saker under veckan. Hoppas hinna sova lite också!



 

Av Ida - 10 november 2014 13:45

Kan inte fatta att det snart redan gått ett år sen jag tatuerade min fot. Det finns ett minne av en obeskrivlig smärta samtidigt som en känsla av ett lyckorus strömmar genom mig. Jag vill göra det igen! Kanske inte på foten dock. Tror jag vill ha en uggla, eventuellt på ryggen. Men än så länge är detta på planeringsstadiet.



 

Av Ida - 9 november 2014 23:07

Som vanligt går tiden allt för fort. Har ju hunnit med en massa sen vi hördes sist. Har dock inte haft tiden att hinna sätta mig ner för att blogg. För än nu! Har haft några stressiga och lite jobbiga dagar. Min magkatarr har blossat upp igen och jag har fått eksem på ena fingret. Men det börjar bli bättre. Ska försöka komma igång med träninen igen, på allvar. Lusten och motivationen finns inte alls där. Vet inte vad som är fel, jag som brukade älska det där. Men när jag väl tagit tag i det så känns ju allt så bra. Kanske borde hitta motivation att ge mig själv en spark där bak istället. Nä, skämt åsido, det blir det snart bättre. Ska försöka göra lite förändringar i mitt liv och hoppas att det ger mig en knuff i rätt riktning. Det börjar dessutom närma sig jul. En högtid jag inte är särskilt förtjust i. Känner mycket stress över allt redan nu och det är inte alls kul. Borde egentligen inte vara stressad, men julen har blivit förknippat med mycket oro. Därför är det som en automatisk klocka sätter igång att ticka inne i mig så fort det närmar sig jul. Tack och lov att det inte är snö än. Samtidigt finns det flera saker jag gillar med julen. Musiken och filmerna är något jag uppskattar. Dofter och smaker lika så. Jag vill ha en jul med mycket människor, god mat, skratt och massor av musik. Det blir dock sällan som jag tänkt. God mat blir det nästan alltid. Det andra kommer lite i skymundan. Men jag kanske får min drömjul någon gång i livet. Kanske när jag själv får barn. Nån gång i framtiden! Jag menar, julen är ju magisk när man är bar

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards