Lilla Pys

Alla inlägg under februari 2010

Av Ida - 26 februari 2010 19:33

Jag kan säkert uppfattas som en negativ person ibland för jag kan klaga en del. Men jag är en sån person som måste jag göra det ibland för att få ur det ur mitt system så att säga. Men det finns faktiskt personer som är sjukt mycket mer negativ än vad jag ens kan vara om jag så  ansträngde mig.


Jag kan bli så trött på människor som inte ser nått positivt i det som händer. Hur kan man va så negativ? Jag kan förstå om det hänt saker i livet som gjort att man är bitter, men borde man inte försöka vara positiv istället så man orkar med livet då? Skulle jag gå runt och vara negativ mot allt så skulle jag antagligen inte levt längre. Varför ska ni måla fan på väggen redan innan han är där? Eller varför kan man inte släppa på fasaden lite och leva livet? Ibland måste man faktiskt frångå sina principer och vara lite glad! Det hjälper inte bara framförallt dig utan kan faktisk pigga upp en annan människa. Tänk va ett leende kan göra. Jag brukar alltid försöka le åt en person om han eller hon ser ledsen/arg/ensam/vilsen eller sur ut. Det brukar faktiskt funka! Men jag kan faktiskt inte pigga upp en supernegativ person om denne/denna inte försöker själv!


Man har aldrig roligare än vad man gör sig!

Bara en liten tanke från mig till dig!

Av Ida - 21 februari 2010 19:21

Igår var det den då äntligen dags för det årliga besöket på delfinalen av Melodifestivalen i Göteborg. Jag offrade mitt liv för att trotsa vädergudarna och ta mig till stora staden. Men det gick bra trots att jag körde fast i snön två gånger men det var inne i Göteborg. Dåligt av er att inte skotta!!

Väl på Scandinavium så blev jag eld och lågor! I love it! Har seriösa funderingar på att tatuera in melodifestivalsloggan, så hängiven är jag!




 



  Biljetten



  

Scenen

Av Ida - 17 februari 2010 21:49

Såg en bra och oväntad film idag. Fick lust att hyra en bara så där. Så eftersom jag blev överraskad av en amerikansk romantisk komedi (de brukar vara mycket förutsägbara annars) så ville jag tipsa om just den här och nu.


(500) days of summer

 

Kille möter tjej, kille blir förälskad. Tjej blir det inte. Den här moderna kärlekshistorien är inte vad vi förväntar oss att kärlek ska vara – den är invecklad och fantastisk, rolig och sorlig; en udda kärlekshistoria med toppar och dalar som inte riktigt följer det vanliga mönstret.


Tom, en pessimist och hopplös romantiker, blir förkrossad när hans flickvän Summer gör slut. För att förstå vad som gick fel tänker han tillbaka till olika perioder under deras 500 dagar tillsammans men slutsatsen blir inte alls den han väntat sig.



  


Av Ida - 14 februari 2010 12:09

Som vanligt när jag skriver ett inlägg (känns det som) så är jag irriterad på nått eller någon. Hm, får mig att känna mig som en surkärring, men så är det inte. Iallafall inte alltid. (Skrattar) Men måste faktiskt få utlopp för sin irritation nånstans och en blogg är faktiskt ett bra ställe.


Var i stan (läs Borås) i fredags. Där har människor ganska svårt för att köra bil i allmänhet men det värsta är när man kommer till en rondell. Höll i princip på att bli prejad ur rondellen av en lite äldre man i en BMW. Då jag tutade en ganska ilsken signal märkte han sitt misstag och styrde över till rätt fil. Men som tur var så skulle vi svänga av medan han fortsatte. Ganska skönt att slippa honom, för antingen va han inte riktigt nykter så som han vinglade eller så var det bara nått nervöst ryckande efter händelsen.


Vid ett annat tillfälle så var det min sambo som körde och en kvinna kör rakt ut framför oss. Sambon tvärnitar och tutar på kvinnan samt fortsätter att köra.Vet ni vad hon gör? Ni kan aldrig gissa! Jo hon tvärnitar hon också så vi är ca 2 cm ifrån att köra rakt in i hennes bil.


Ibland undrar man hur folk har fått sitt körkort! Jag säger inte att jag är världens bästa förare, men lite mer vett än så har jag! Skärp er i trafiken för fan!


  

Av Ida - 10 februari 2010 15:55

Här kommer tips på ännu en av mina favoriter. Svensk givetivis gjord av Ulf Malmros. Dett är en film som passar alla åldrar, den lämnar ingen oberörd. Den är både rolig, gullig och dramatiskt. Helt klar en film man måste se. Extra plus för skådespelarinsatserna, inte minst från allas vår Kjell Bergqvist!



Den bästa sommaren

 

Mårten och Annika är fosterbarn och ska tillbringa sommaren hos begravningsentreprenören Yngve Johansson. Johansson är inte riktigt van vid barn och har aldrig varit gift. Han är strikt men rättvis mot barnen och han mjuknar allt eftersom tiden går.




     

Av Ida - 3 februari 2010 09:51

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards