Lilla Pys

Alla inlägg under november 2012

Av Ida - 30 november 2012 12:47

Missa nu inte min julkalender som börjar imorn med första luckan. Sen blir det traditionellt en lucka varje dag fram till och med julafton. I år blir det tema FILM. Tror det finns något bakom varje lucka som passar alla. Sen är det ju ett roligt sätt att räkna ner till julafton.



   Just nu snöar det här, så julkänslan är på topp!

Av Ida - 29 november 2012 13:41

Tror det är dags att göra någonting åt mina drömmar och framtidsvisioner. Har hittat flera sätt som kan hjälpa mig en bit på vägen att nå dit. Det gäller bara att hålla ett målmedvetet tankesätt och hela tiden driva det framåt. Inte tappa fokus nu! Hoppas även hitta ett bra jobb som kan hjälpa mig ekonomiskt också, sen är det bara att köra på! Just nu gäller det att få flitens lampa att lysa starkare än någonsin.  



  Här har ni mig!

Av Ida - 28 november 2012 19:50


Tack så mycket Margita för nomineringen till Liebster Award!


 


Med detta följer att jag ska svara på medföljande frågor och skicka awarden vidare till 5 andra bloggare.



Drömresa?

Jag har alltid varit sugen på att åka till London. Sen skulle det ju vara jättekul att åka över till Australien också.


Favoritsysselsättning?


Skulle nog vilja erkänna att det bästa är att shoppa. Men jag gillar även att träna, VÄLDIGT MYCKET!


Hur många gånger går du in på Facebook per dag?


Host host, lite för många ggr. Är väl i princip inloggad från morgon till kväll.


Vad önskar du dig i julklapp?

 Om nu vill veta det kan ni alltid kika in på min önskelista som jag postade häromdan.


Favoritmat på julbordet?


Är faktiskt inte speciellt förtjust i julmat så jag får väl säga godiset då. Hehe!


Drömyrke?


Jag vill gärna jobba med film. Antingen som regissör, filmare eller filmklippare. Hellre bakom kamrean eller framför.


Favorittidning/magasin?


ToppHälsa, Amelia och Drömhem & Trädgård.



Favoritplats i Sverige?

Nånstans i Bohuslän eller vid kusten.


Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost?


Tror det får bli enn blandning av allt. Varför ska man välja? 


Favoritdesigner?


Valentino.


Vad gör dig lycklig en måndag?


När min sambo skrattar!


Vad driver dig att skriva blogg varje dag?


Den responsen jag får av de som läser min blogg!



Om du fick välja själv, vart skulle du då vilja bo?

Jag skulle bo i ett stort hus vid havet. Gärna med egen brygga och båt.


Stadsbrutta eller lanttös?


En lanttös som gillar stan!



Vilken är din största tillgång enligt dig själv?


Mitt intresse för att lära mig nya saker.


Vilken är din största tillgång enligt andra tror du?


Att jag är bra på att lyssna .


Favoritmat?


Stekt fläsk med löksås eller sjömansbiff.


Har du någon kändis du är inspirerad av?


Mia Skäringer, Kate Winslet, Kelly Osborne, Astrid Lindgren, Maria Montazami, Ernst Kirchsteiger, Richard Engfors, Jonas Gardell, Hanna Hellquist......



Tror du på tankens kraft?


Jag tror mer på ödet, slumpen eller tur istället.


Vart vill du åka på semester nästa gång?


Nästa gång vill jag antingen åka runt i Sverige, typ Dalarna. Eller såklart London.


Vad är lyx för dig?


Att kunna göra vad jag vill. Sova hur länge jag vill, åka vart jag vill, äta vad jag vill och köpa vad jag vill.



Nu till de fem fina bloggarna som jag vill ska få denna award:


Cecilia

Sanna

Sofie

Miss Naily

Sofia




Av Ida - 28 november 2012 16:42

Det finns många bra bloggar som jag brukar läsa. En som jag är speciellt förtjust i är Sofies blogg: Themusicneverstops. Hon bloggar mycket om mode och hon har egen egen stil som jag tycker om. Den här veckan (eller kanske bara idag) har hon tatueringstema. Där finns min ena tatuering med! Kolla in inlägget här!



 

Av Ida - 28 november 2012 01:18

 

Av Ida - 28 november 2012 00:22

Fick för ett tag sen tips från en bloggläsare att ha ett tema på min julkalender. Så nu har jag äntligen besämt mig att ha ett tema och även vilket tema det blir. Eftersom jag är en sån "filmnörd" så tyckte jag att det inte vore mer än rätt att ha FILM som tema. Så nu vet ni på ett ungefär vad ni har att vänta er, eller?




 


Av Ida - 27 november 2012 21:33

Som ni redan vet så tränar jag ju tre gånger i veckan. Tisdag, torsdag och lördag. Idag var det då dags för tisdagsgympan igen. Det var lite svårt att komma iväg idag, då soffan kändes väldigt skön. Som vanligt frös jag som en lite hund i en snöstorm, innan jag kom igång att svettas. Sen kan jag inte påstå att jag frös det minsta. Svetten rann bokstavligen av mig. Såg dropparn falla mot marken, från min panna. Trött och utmattad blev jag också, vilket nu i efterhand känns superskönt. Jag kan med gott samvete fortsätta kvällen i soffan! Längtar redan till torsdagens träning!



 



  




Av Ida - 27 november 2012 12:19

Då var det årliga besöket hos tandläkaren över. Som jag redan hade räknat med så fanns det inga hål (HURRA!!), vilket känns väldigt skönt. Dock hade jag lite (pyttelite) tandsten och inflammation i tandköttet. Har slarvat lite med tandtråden. Inte så att jag inte använt det alls utan snarare för jag varit för mesig och inte vågat ta i. Så nu ska jag ställa om hjärnan på en ny tandhälsa-mentalitet för att få bot med detta problem. Men å andra sidan är jag så glad för att jag INTE HADE HÅL så jag lätt kan leva med lite hårdare tag med tandtråden. Ska nog skaffa mig någon typ av munskölj också, som inte får hela munnen att svida (läs: inte Listerine!!).





 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards