Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ida - 31 augusti 2011 20:21

Imorn kastar jag mig ut i det okända igen. Dags för skolstart! Är ganska nervös för hur det kommer vara, mer på kanske ett förväntansfullt sätt. Eftersom jag tidigare både haft bra och dåliga erfarenheter av plugget så vet man ju aldrig hur det kan gå. Men det kommer säkert gå bra när man väl kommit in i det igen. Nu ska jag ladda,inte bara mig utan min iPod för morgondagen!

Av Ida - 30 augusti 2011 12:36

 

Av Ida - 29 augusti 2011 22:40

Vissa dagar är skit då man går runt och oroar sig (99% i onödan) för diverse saker. Men så kommer det en dag som är vändningen eller bara en dag då allt klaffar. De senaste dagarna har varit sådana dagar. Alla saker jag oroat mig för har liksom försvunnit från mitt hjärta och hjärna. Jag fick reda på att min ekonomi inte är så belastad som jag först trodde. Jag blev så paff att jag blev yr av lyckoruset som följde. Så nu går jag runt och mår nästan oförskämt bra. Nu gäller det bara att knäcka skolstarten på torsdag. Sista terminen EVER som student. Kommer sakna det men man måste väl växa upp och bli tråkigt vuxen!



 

Av Ida - 28 augusti 2011 22:11

När jag skaffade min nya mobil så ingick det visst nått som heter androidmarket. Ja man kan ju ladda ned lite roliga prylar. Jag hittade bland annat en egen PT att ladda ned. Jag hade ju tänkt att tappa lite vikt. Inte bara för det skulle vara snyggare, utan för min hälsa. Vill inte få problem med hälsan längre fram i livet. Det verkar tydligen gå bra då jag snart nått mitt första delmål. Lite tidigare än planerat så det känns kul med egen PT men jag betivlar att han/hon/den/det har så mycket med det att göra. Men jag är nöjd iaf!

Av Ida - 26 augusti 2011 18:01

Jonas Malmsjö's röst är som balsam för både öron och själ. Ljudbokens ljud tränger sig in i mina öron och jag blir lugn. Inte nog med att boken, Aldrig fucka upp (av Jens Lapidus), är bra, det är även väldigt lätt att slappna av när man lyssnar. Just nu sitter hörlurarna på. Jag älskar att läsa men ibland är en ljudbok ett bra avbrott från böcker eller film. Man måste öva sig på att lyssna också!


 

Av Ida - 23 augusti 2011 22:42

Om ni vill så går det bra att maila eller adda mig på msn:


lillapys@hotmail.com

NRJ

Av Ida - 23 augusti 2011 20:46

Fick energi idag att städa lite. Blev en total omorganisation av köket, som tog hela dagen i princip. Men nu är det tiptop och var sak har sin plats. Hoppas slippa få alla saker över mig varje gång jag öppnar ett skåp nu. Lyckades hitta en hel del saker att slänga också. Blev nog ungefär en halv sopsäck, om inte mer, som jag blev av med. Kändes skönt! Varför ska man spara massa skit? Fick även en fin klocka av svärmor som vi satte upp istället för den gamla tråkiga vi hade innan.


 

Av Ida - 22 augusti 2011 11:43

Nu börjar det dra ihop sig, på lördag skulle jag eg flugit över till Spanien. Men nu är det som det är och jag får stanna hemma. I magen och hjärnan känns det som ett bra beslut, men hjärtat säger tvärtom. Ska försöka inse att jag inte behöver vara ledsen utan att det kommer fler tillfällen när jag mår bättre. Snart är det dags för skola igen också, det ska bli intressant att se hur det går. Jag tycker att det ska bli skönt med lite rutiner och sen ska jag sätta igång med träningen igen. Nu börjar det ju gruppträning här i närliggande idrottsanläggning så jag kan gå dit och träna med andra. Det ena passet i veckan blir samma som förra året, latinmove, vilket jag trivdes jättebra med! Sen tror jag det blir ett pass med kombinerad kondition/styrka. Hoppas att det funkar! Tur de har en prova-på-vecka så man kan testa sig fram. Laddade min ipod igår också för kommande promenader. Ska ta mig en lite senare. Lyssnade dock på den redan igår och insåg att jag hade laddat in en mp3-bok där som jag inte lyssnat klart på. Man blir väldigt lugn av att lyssna så jag ska fortsätta med det så jag kan fortsätta med nästa i serien!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards