Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2014

Av Ida - 28 maj 2014 21:05

Har i några dagar haft ont i ryggen. Var rädd att jag sträckt mig under nån av mina löpturer. Efter måndagens löpträning med gänget så hade jag ännu ondare i ryggen pga träningsvärk. Men idag så insåg jag att min ryggvärk har en helt naturlig förklaring. Det visade sig vara "DEN veckan" i månaden. Så nu kan jag pusta ut och slippa oroa mig över värken. Vet ju att det annars kan betyda nått värre än bara lite menssymptom. Det gick helt okej att jogga och gå idag. Fick lite ont i magen, av förståliga skäl. Imorn är det på't igen!





 

Av Ida - 27 maj 2014 22:11

Eftersom jag har fått några kommentarer om mitt tidigare inlägg om att jag gått upp tidigare än vanligt. Istället för att skriva samma sak flera gånger så får det bli ett helt inlägg istället. Jag förstår att ni som jobbar har svårt att sova länge till och med på helgerna. Eller att ni med barn inte har möjlighet till det. Jag förstår helt och hållet vad ni menar. Jag skulle ärligt talat vilja gå upp mycket tidigare. Gillar mornar. Men eftersom jag egentligen inte har nått att stiga upp tidigt för och har problem med sömnen är det svårt. Vissa nätter (läs tidig morgon) somnar jag inte för än kl 4. Då kännas det inte så lockande att gå upp klockan 8 om jag inte måste. Dessutom tvingas jag pga mina sömnproblem äta sömntabletter som gör mig lite trött på morgonen vilket resulterar i att jag ofta sover lite längre än vad jag behöver. Så när jag väl somnat så är det väldigt skönt att sova, än om kl står på 12 när jag går upp. Kan dessutom till mitt försvar säga att när jag jobbade i förskola gick jag ofta upp kl 4:30, så jag är värd att sova lite nu. Hoppas ni kan sova lite längre ni också, det är väldigt skönt att sova!




 











Av Ida - 27 maj 2014 09:00

    

Av Ida - 26 maj 2014 14:21

Ibland kan man överraska sig själv. Vaknade före kl 10 idag, av mig själv. Det händer inte ofta ska ni veta. Åkte till Herrljunga en sväng för att fixa lite ärenden som i sin tur ledde till lite mer arbete. Men det ska ju inte vara lätt att fixa småsaker, tydligen! Men jag fick i alla fall handlat lite och köpt mig en fin vristlänk. Sen har jag solat lite och senare är det dags för löpkväll med ett glatt gäng. Tror inte jag slår nått banrekord precis, men jag ska nog ta mig runt den här gången. I morn ska jag hälsa på lille O och hans mamma. Ska bli kul att se vad vi ska hitta på. Blir säkert en tur till lekplatsen. Då kan vi ju leka lite samtdigt som jag och O's mamma får sola lite. Perfekt!



 

Av Ida - 25 maj 2014 22:11

Varför ska det vara så svårt att hitta tid och inspiration till att blogga? Jag som älskar att skriva. Det är nått magiskt med att låta fingrarna flyga över tangentera för att forma ord och meningar.  Kanske är det så att det fina vädret gjort det lite svårt? Men jag har hunnit med en massa kul saker i helgen. Shoppade lite fina träningskläder igår som jag sedan invigde på kvällens joggingtur. Slog banrekord igen. Har tidigare bara orkat 3,75 km, men igår så tog jag hela 5 km utan att stanna. Det känns helt sjukt! Dock är det inte ett rekord som slår mitt personbästa. Men snart är jag där. Målet är att springa en mil inom en snar framtid. Har dessutom haft besök av en busig lite tjej idag och så plockade jag lite liljekonvalj. I morgon väntar nya utmaningar och äventyr. Ser fram emot detta!



   Såhär glad och snygg såg jag ut efter att ha joggat 5 km.



   Hade besök av min sambos brorsdotter idag. Vi busade och skojade med "lillebrorsans" gummibåt.


  Jag plockade några liljekonvalj. Så nu doftar det ljuvligt här!

Av Ida - 23 maj 2014 14:03

Här ligger jag och svettas! Jösses vad varmt det är. Man glömmer fort av hur det känns med värme. Man vet inte om man ska vara ute eller inne (för tillfället inne). Sen kan man ju knappt ha några kläder på sig heller. Ska ut om en stund och klippa gräset är det tänkt. Hoppas jag inte får solsting då. Tog mig ett svalt  fotbad för att svalka mig något, det var härligt. Igår var det ju lika varmt men det känns som det gick lättare då. Kanske för vi var och handlade, där det fanns massor med kylskåp och frysar som svalkade. Blev grillning igår också, så gott. Dessutom fick jag för mig att ta en promenad (att jogga var helt uteslutet, hade fått dåndimpen direkt), vilket var väldigt skönt. Hoppas få med mig sambon ut på en promenad ikväll, när det svalnat lite. Snart är det dags att ta av kläderna och slänga på bikinin igen!


 


Av Ida - 21 maj 2014 19:07

Trots att det varit ganska varmt idag (vilket varit skönt) så orkade jag mig ut på en joggingtur. Det blev en kortare sträcka, men det kändes som det dubbla. Svetten rann, överallt. Det var gott att duscha när man kom hem. Sen har det varit full rulle med handling, tvätt, disk, datorkrångel, lek och fika. Nu blir det att krypa upp i soffan och kolla tv. Imorn är det dags för nya äventyr!


   Svettig men glad!

Av Ida - 20 maj 2014 21:12

 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards