Lilla Pys

Alla inlägg under maj 2011

Av Ida - 31 maj 2011 22:59

För typ 101 dagar sen började årets Big Brother. Jag som då påpekade att jag är en bb-junkie ut i fingerspetsarna men jag har inte bloggat om det särskilt mycket. Men nu är det några dagar kvar till final och de tre som sitter där är enligt mig de som är värdigast. MEN jag hoppas att det blir Simon som står kvar som ensam vinnare på söndag. Det blir en mycket intressant final helt enkelt!


 

Av Ida - 30 maj 2011 22:08

Jippie va kul att ni är så många som läser min blogg! Sånt blir man jättekul för.

Imorn är sista skoldan innan sommarlovet, ska bara fixa en hemtenta först. Men efter den 3/6 har jag sommarlov, men ska läsa sommarkurser på 22,5 hp a la 3 kurser på distans genom Linnéuniversitetet i Växjö. Det är även halvfart så jag har hela sommaren på mig. Känns skönt att slippa åka till Göteborg varje vecka, men samtidigt kommer det kännas skönt när jag nu gjort det i två terminer.

Av Ida - 30 maj 2011 11:12

Sitter här och försöker skriva hemtenta. Känns inte som om det går så jättebra när man har skrivkramp på det planet. Man kan ju inte tvinga fram nått heller för då kan det ju bli vad som helst. Vädret har ju blivit så mycket bättre så trädgården lockar mer än soffan och hemtentan. I eftermiddag ska jag hinna analysera ett tv-spel också. Kan ju bli spännande!


Tror det blir det här spelet:


 

Av Ida - 29 maj 2011 22:05

Har kikat runt lite och hittat lite bilder som man kan drömma sig bort med när man tänker på bröllop.


          

       

   

    

 


Av Ida - 29 maj 2011 16:32

  

Har siktat in min på en jättesnygg bikini-top på Stadium. Hoppas jag får råd med den innan den försvinner. Ska bara hitta ett par nice biniki-trosor också! ;)

Av Ida - 29 maj 2011 16:20

Har bestämt mig för att bli platinablond aka "bimboblond". Min kompis har hjälpt mig att färga det men eftersom jag haft brunt underhår sen typ 2002 så ville inte riktigt färgen bita på det och efter första färgningen blev det orange a la Pippi Långstrump. Vi fick färga en gång till men håret blev ändå gult i topparna på underhåret och i luggen. Men nu i min jakt på ljusare hår har jag införskaffat lite skonsammare typer av färgning.

 

Testar först med den klassiska kamomillsprayen som funkar bra nu i sommar, den är även skonsam mot håret. Kanske inte resultatet syns med en gång, men snart så.


 

Har även testat ett mindre skonsamt alternativ. Håret blev torrt och kladdigt som om man tvättat håret i saltvatten. Men man ser resultat bättre än kamomillen. Kan dock inte användas lite ofta som kamomillsprayen men ska vänta med att spraya i om några dagar igen.

Av Ida - 25 maj 2011 00:10

   Vet att jag tidigare tipsat om http://www.photofunia.com/ men kan inte låta bli att göra det igen. Satt där ikväll och lekte lite. Här kan ni se lite resultat.


   

 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards