Lilla Pys

Alla inlägg under november 2011

Av Ida - 30 november 2011 12:15

Imorn är det 1 december, om nån mot förmodan missat det. Jag har därför tänkt att ha min egna (dock mindre avancerade) julkalender! Smygstartar redan idag med en inledande bild!


 


Ps. Det är ju den 30 november idag då Anders och Andreas har namnsdag. En sägen säger att om "Anders" slaskar, så braskar julen. Det återstår bara att se om julafton bjuder på snö och kyla. Ds.

Av Ida - 29 november 2011 13:06

Igår kikade jag på en film som jag inte trodde skulle va så bra. Men den var jättebra! Kan varmt rekomender "Den fantastiska räven" baserad på boken med samma namn av Roald Dahl. George Clooney gör rösten som Mr Fox och han gör den med bravur. Förstår oscars nomineringen.


    


Den fantastiska räven handlar om Mr Fox som ska lura traktens tre storföretagare genom att bryta sig in hos dem. Frun är givetvis ovetande medan kompisen och hyresvärden agerar medbrottsling. Samtidigt har Mr Fox en son som gör allt för att få hans uppmärksamhet, det blir inte bättre då Mr Fox brorson kommer på besök och stjäl alla uppmärksamhet som sonen är ute efter. Efter många spännande vändningar så slutar historien bra, men det känns väldigt verklighetstroget trots att karaktärerna är djur. Än klar feelgood film för de som har lite udda filmsmak!

Av Ida - 28 november 2011 16:18

Jag låter bilderna tala för sig själva!


 

Min adventsljusstake för i år.


   

Invisterade i 3 söta ljuslyktor.


   

Två söta julkort.


   

Mitt bästa fynd från Axel & Ebba (märke: Kaffe). Klänning för 100 kr (notera, i strl S...det var länge sen)


 

Te som jag fick som present på mitt te-party.


 

Julstjärna.


 

Supersöt skål!


 

Synd man har godisförbud nu, men sambon får mumsa!


   

Fick den fina blomman med kruka också.


   

Köpte en liten batteridriven ljusslinga till fönstret i trappen så det blev lite julstämning där också.

Av Ida - 26 november 2011 23:46

Har kämpt och slitit i flera dagar  med städning och bakande för att få ihop till ett supermysigt te-party. Lyckat blev det och bäst blev helt klart min egengjorda lemon curd.


 

Dukningen


 

Mitt "kuvert"


 

Vek servetterna som rosor....


 

...som var temat för dukningen.


 


Den fina tekannan jag fått av svärmor...


   

Citronruta.


 

Morotscupcakes.


 

Jag.

   

Min lilla hatt (inköpt på Shock)

Av Ida - 23 november 2011 20:57

Har fått ordning på lite saker nu till Advent och lördagens te-party. Ska städa imorn också och på fredag ska jag baka baka baka!


       

Av Ida - 22 november 2011 21:10

För första gången på 2 månader har jag missat en träning. Känns inte alls kul, men vad ska man göra när magen (som den gör titt som tätt) krashar? Jävla skit! Men jag får försöka ta igen det imorn eller så. Hoppas komma iväg på latinmove på torsdag! Men jag kan va nöjd att det bara är 4 kg till delmål 2, 6 kg till delmål 3 och ca 10 kg till total perfektion! ;)


 

Besviken Ida!

Av Ida - 22 november 2011 17:44

Har hunnit med massor den här helgen. Det mesta har varit i julmarknadens tecken då jag varit på en och samma två gånger på en helg. Har även varit på Osterian i Falköping, på sightseeing häromkring, ätit god mat, umgåtts med mamma och städat åt morbror.



 

Här står jag och säljer smycken.


   

Smycken till salu!


   

En vacker spegel.


 

Osterian(Falbygdens ost) i Falköping


 

Tomten satt på taket och vinkade....


   

Tomten gillar också ost!




Ps. Status: 9 down, 6 to go! Ds.

Av Ida - 15 november 2011 13:49

Hittade en länk till ett ställe som heter Smartson testpilot. Där kan man fylla i uppgifter om att man vill testa olika produkter. Själv är jag sugen på att testa en ny hemtelefon med touch-funktion. Kika in på http://smartsontestpilot.se/gigasetsl910/bli-testpilot/  så kan du läsa mer om hur det funkar!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards