Lilla Pys

Alla inlägg under april 2011

Av Ida - 27 april 2011 09:50

Ska försöka ta bort en ful buske i trädgården idag och sedan anlägga ett land. Har några rosor jag kan sätta där men ska nog införskaffa några nya växter. Moster erbjöd mig några sorter så jag kan åka dit för att välja om jag vill.  Jag återkommer med bilder senare på hur jag tänkt mig det hela och hur arbetet fortlöper!


Av Ida - 25 april 2011 20:35

På påskdagen tog jag mig en tur för att träffa Cicci. Vi shoppade lite och sen bakade vi supergoda amerikanska pannkakor!



                

Av Ida - 24 april 2011 00:19

Här kan ni njuta av lite påskbiler som jag har tagit än så länge.


 

 

    

   

Av Ida - 23 april 2011 13:53

Av Ida - 21 april 2011 21:43

 

Av Ida - 20 april 2011 13:36

Påsklov i all ära men eftersom jag skjutit upp städningen såpass länge får jag ägna lite tid till att fixa ordning här. Sovrummet är nu skinande rent och ommöblerat. Blev väldigt bra faktiskt. Täcken och kuddar hänger ute på tork. Kommer lukta härligt i sängen i natt. Hallen är också fixad och ommöblerade den också med ny bokhylla som nu är full med böcker som avlastade den gamla redan överfulla bokhyllan. Har börjat så smått på gästrummet som jag ska ta efter lunchen. Sen kanske jag fortsätter här nere om jag orkar. Ryggen är ju fortfarande inte helt 100 trots mirakelpiller. Blir städdag imorgon också i värsta fall. Ska fixa i ordning mig själv sen med ny härfärg och nytt nagellack. Inte bara huset ska bli påskfint.

Av Ida - 18 april 2011 18:09

Det har verkligen varit en underbar dag idag. Har varit så varmt och skönt så det har blivit en dag i solen. Har suttit på uteplatsen och läst. Tror jag fick lite färg också. YEY!!


   



Igår blev det pyntat i trädgården. Fick hjälp av lilla L och hennes mamma. Det blev jättefint tycker jag!


    

             



Inte nog med att det skulle bli fint i trädgården utan jag pyntade mig själv också. Lite nagellack piggar alltid upp. Påsken är i antågande så varför inte gult?


   




Av Ida - 15 april 2011 17:43


Somliga dagar

går allt så lätt.

Solen skiner

och talen blir lätta.


Spelar man kula

vinner man bums.

Rasten är rolig

och maten är mums.


Andra dagar

går allt på sne.

Försöka med något

är ingen idé.


Man glömmer och tappar,

blir sist och sämst.

Man ramlar på gården

och slår sej hemskt.


Nu hoppas jag

på en somlig dag!


 

 

Britt G. Hallqvist

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards