Lilla Pys

Alla inlägg under december 2011

Av Ida - 31 december 2011 00:00

Med en något egocentrisk film önskar jag er ett Gott Nytt 2012!




 

Av Ida - 30 december 2011 14:15

Här följer ett axplock av de fina presenterna jag fick på julafton.


  

Weekendbag från sambon. Hoppas på att få använda den snart. *vink vink*


 

Lovebirds. Köpte en själv och fick den andra av mamma.


 

Mamma virkade en snygg lampslöja åt mig och min skomakarlampa.


 

En tomte från morbror L.


 

En tomten från moster L och "morbror" L.

Av Ida - 27 december 2011 20:18

Har spenderat dagen utanför Göteborg med mamma, moster och släktingar i form av morfars lillebror, kusin till mamma och hennes sambo. Mycket trevligt att träffa dem då det var säkret 15 år sen vi träffades sist. Fick lite nya uppslag till min släktforskning och fick höra en del roliga historier från förr. Passade även på att fotografera lite så man har minnen till senare. Filmade gjorde jag också som jag sen ska klippa ihop för att lägga in i mitt släktforskningaprogramm. Är väldigt nöjd efter dagen och är även väldigt trött. Får bli en film innan jag sover tror jag.

Av Ida - 25 december 2011 20:09

Hade en toppedag igår med god mat och roligt sällskap. Fick fina presenter och åt massa godis! (Det var mig godisätardag igår, enda gången på ett år som jag får äta godis).


   

Många fina paket.


 

Mumsig hemmagjord saffranspannkaka!


 

Mums!

   

Morbrors tomtar.


   

 

Vår trappa.


 

Lilla Freja.


 

Jag och granen. (Kan berätta att i det stora paketet jämte mig fanns en jättesnygg weekendbag som jag fick av min sambo! )

Av Ida - 24 december 2011 00:00

 

Istället för att klicka på 24 för att öppa dagens (och den sista luckan) så är det bara att scrolla ned och starta filmen här under!



 

Av Ida - 23 december 2011 21:36

Paketen under granen, skinkan griljerad och glöggen uppdrucken. Nu kikar vi på uppesittarkvällen och småpratar. Ska bara måla mina naglar innan julen kan komma hit.


Ser ni tomten i granen?


   

Vi två som "julstjärna" i toppen på granen.


   

Ännu en tomte som tillskott till min armé!

Av Ida - 23 december 2011 00:00

 

Klicka på 23 för att öppna dagens lucka....



 

Av Ida - 22 december 2011 20:33

Är som tokig i brända mandlar och saltade med för den del. Har länge tänkt att göra egna, men inte vågat. Men idga tog jag mod till mig och testade. Gick först lite trögt, men sen blev de hur bra som helst. Gjorde efter ett recept från Leila.


Brända mandlar

 

250g skalad hel mandel

3 dl florsocker

1 dl florsocker tipp separering

Gör så här:

1. Smält florsockret tillsammans med mandeln tills mandeln knäpper, rör hela tiden.

2. Ta av från värmen och låt stå och vila i cirka 1 minut.

3. Strö i 1 dl florsocker och blanda, slå upp på ett bakplåtspapper och separera nötterna från varandra.

4. Låt svalna och fyll upp i pappersstrutar (eller fina plastpåsar)


 

 Såhär blev mina!


Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards