Lilla Pys

Alla inlägg under februari 2011

Av Ida - 28 februari 2011 21:01

Min sambo bryter en arm och revbenen två gånger. Då bestämmer jag mig, min toka, för att börja köra motocross. Men till saken hör att jag redan tidigare varit intresserad men inte fått tummen ur innan nu så att säga! Men jag har åtminstone införskaffat mig en hjälm och glasögon. Mycket mer återstår men jag tar mig dit bit för bit. Drömmen hade ju varit att jag kunde ha allt i rosa för att inte frångå helt min feminitet. Men jag får kompromissa helt enkelt.




      




Av Ida - 28 februari 2011 16:25

Ett intresse för bakbloggar har blossat upp hos mig. Det är jättekul att baka och superkul att inspireras av andra som är duktigare än jag. Här har ni några tips på ett par av mina favoriter. Finns mycket smaskigt att välja på!


http://lill-ingrid.blogspot.com/


http://sussiesgodsaker.blogspot.com/


http://systrarnasbakblogg.blogspot.com/


http://www.littledessert.se/


Låt er läskas och inspireras!

Av Ida - 25 februari 2011 12:29

I en evighet levde jag som om du inte fanns

I alla drömmar var du ändå nära, så underbart nära

Och jag trodde jag fann dig, men du var nån annan stans

Varenda gång jag funnit nån så såg jag att drömmen inte var sann

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig

För jag trodde att du fanns och väntade mig

Ja, alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött

För att möta den vackraste människa jag nånsin mött


Det var enkelt och vackert, du sa att du väntat mig

Jag kunde ana att det fanns en himmel på jorden – jag såg den

Och du bad mig att leva mitt liv alltid nära dig

Jag följde dina steg och allt jag någonsin drömt om fanns där för mig

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig

För jag trodde att du fanns och väntade mig

Ja, alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött

För att möta den vackraste människa jag nånsin mött


Det finns ingen som lockat mitt hjärta så underbart

Med all din ömhet får du sorg och smärta att sakta försvinna

Alla skuggor, allt mörker som förr var så uppenbart

Det skingras och tillsammans ser vi ljuset som stiger med solens fart

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig

För jag trodde att du fanns och väntade mig

Ja, alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött

För att möta den vackraste människa jag nånsin mött

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig

För jag trodde att du fanns och väntade mig

Ja, alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött

För att möta den vackraste människa jag nånsin mött



Av Ida - 24 februari 2011 20:39

På vägen från bussen till tåget stannade jag till på apoteket för att köpa hudsalva. Det tog en stund att komma fram till rätt hylla pga diverse galna tanter, förvirrade ungdomar och störiga gubbar. Men väl framme i kassan hamnade jag bakom en kund som ändå tog priset. Vid första anblicken verkade hon vara en helt vanlig liten tant om det inte hade varit för den starka och markanta doften av bajs. Kan ju tilläggas att hon ingandlade sanitetsskydd av nått slag. Kanske kunde vara bra att ha? Inte nog med detta så var hon ganska pratsam men varken kassörskan, jag eller nån annan på apoteket förstod vad hon sa. Efter hon tillslut betalat och pratat färdigt så traskade hon iväg ifrån sina varor. Kassörskan lyckades fånga hennes uppmärksamhet och hon ryckte åt sig sina varor när hon mummlande linkade iväg in i virrvarvet av människor i nordstan. Ja det finns folk till allt! ;)

Av Ida - 21 februari 2011 20:32

Sitter just nu och tittar på ett avsnitt av tv4's "Familjen Annorlund". Jag är för det första imponerad av hur de orkar med så många barn. Men sen är jag väldigt skeptisk till att skaffa så många barn. Nog för att jag gillar barn, men HUR ska man hinna med alla? Man kan väl omöjligt hinna ge lika mycket kärlek till alla!? Jag hade heller haft ett eller två barn som jag skulle ge all min kärlek. Men klarar man av att ge sina barn det de behöver så är det okej att skaffa många barn. Men JAG skulle inte vilja ha det så. Tyvärr finns det ju människor som skaffar barn bara för de inte har nått annat att göra. Herregud alltså, skaffa en hund istället! Eller en blomma att sköta om!

Av Ida - 20 februari 2011 22:19

Då var det här, alla talar om. Årets Big Brother! Jag är helt klart en BB-junkie och kommer vara en av dem som följer det varje dag. Inte så slaviskt så att jag skaffar nått live-konto eller så. Det är nått speciellt med folk som vill utsätta sig för att vara med i ett sånt program. Inte nog med att folk av alla dess slag finns där inne men just nu kliver en transexuell person in i huset. Så spännande!! Har redan fått några favoriter men vi får se vart det leder helt enkelt. Återkommer om mer kommentarer och liknande!

Av Ida - 20 februari 2011 01:08

Nu har jag skaffat en iPod som finns på min sida!






MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com

Av Ida - 18 februari 2011 13:27

Satt och kollade på svt-play på ett avsnitt av "Jakten på lycka", som jag förövrigt tycker är jättebra, då Caroline af Ugglas dök upp i rutan. Hon hade tidigare i sitt liv lidit av ångest och depression. Hon hade gått på tabletter och blivit manisk av dem. Hennes tips för att bli lycklig var att inte ta tabletter och försöka klara det ändå. Men tänk om man inte klarar det utan? Jag tycker inte man snabbt ska dömma ut ALLA piller bara för en sort kan vara dålig. Men det är väl klart man inte ska käka piller resten av livet för att vara lycklig. Det är nog inte ens där problemet ligger, lycka, utan att man inte klarar vardagens stress. Det har inte alls nått med lycka att göra. Jag var lycklig när jag mådde som sämst men jag kunde ha mått bättre och varit lyckligare. Just nu mår jag toppen. Det hade jag inte varit utan piller eftersom jag hade mått ännu sämre nu och kanske inte ens levt. Men med hjälp av det där fjuttiga lilla lilla pillret så kan jag funka. Ska det va så farligt? Jag är bara lite lugnare och  har lättare att funka nu utan ångesten. Helt klart ska man ha ångest eftersom det är en ibyggd funktion i oss sedan stenåldern men man ska inte ha så mycket ångest att man tror hjärtat ska hoppa ur bröstet, att man känner varje ven och åder i kroppen som pulserar en meter utanför kroppen och inte heller ska man vara så yr att man tror världen rasar ihop. HELA TIDEN! Men du kan vara lugn Caroline, jag ska snart sluta med de där pillren!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards