Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ida - 31 augusti 2012 22:00

De e dags för fredagsmys om de e så e det sista jag gör! Snart e de fredagsmys,hoppas inte föräldrarna stör. Nu e de slut på veckan, det är dags för fredagsmys. En soffa och ett ljus, ett bord med massa gott. Man kopplar av ihop o mumsar i sig nåt its totally mys. De e dags för fredagsmys. Från vecko stress till glatt humör.Nu e de slut på veckan. De e dags för fredagsmyyyyyyyyss!



 



Av Ida - 31 augusti 2012 14:51

Se så fint taket blev! Nu slipper man vara rädd för att det ska läcka in. Det blir lite mer "husvagnskänsla" nu när det regnar eftersom det är plåt. Men det är ju bara mysigt tycker jag. Trodde aldrig att det skulle bli så bra när de började häromdan, då såg det bara eländigt ut. Vi är väldigt nöjda med resultatet!



 

Av Ida - 31 augusti 2012 00:12

Det märks att jag har mycket att göra. Hinner ju knappt med att blogga längre! Tråkigt för både er och mig. Men efter nästa vecka ska jag skärpa mig och försöka återgå till "vardagen" igen. Det har iallafall hänt en del här. Idag blev taket äntligen klart och det blev JÄTTEFINT! Hoppas kunna fixa en bra bild nu när alla byggnadställningar och bråte är borta. Sen har jag fått tag i ett par fina svarta skor som jag ska ha på farfars begravning nästa vecka samt en kofta/bolero att ha över min snygga klänning. Det brukar alltid vara så kallt på begravningar oavsett om det är 25 grader eller -10 grader ute. Kan nog ha nått med att man är ledsen att göra och jag brukar alltid spänna mig över sånna tillställningar. Då fryser jag ALLTID efteråt. Så en kofta var ju ett måste iallafall och snygg är den också så jag kan ha den till annat sen. Svart är ju en bra basfärg måste jag säga. Förresten var det rea på skorna och koftan! Sånt gillar jag! På måndag beger jag mig till frisören och klipper av mig en del av mitt nu så irriterande långa (och slitna) hår! Ska bli så skönt! Och på tisdag *hoppar upp och ner*, börjar träningen igen! Nu ska jag snart sova, God Natt!



Av Ida - 29 augusti 2012 02:31

Tror ni jag skulle passa i någon av dessa frisyrer?

Av Ida - 28 augusti 2012 21:01

Min drog, min last,min svaghet, min ovana, mitt berusningsmedel, min svaghet, min synd, min böjelse, min förkärlek.


   



Av Ida - 27 augusti 2012 20:14

Det börjar bli kallt på kvällarna nu, det känns att hösten är här snart. Det ska ju fortfarande sommar fast det ändå inte känns så. Igår när solen började gå ner så lyste den på björkarna i trädgården så det såg ut som att de var höstigt gula. Dock har det bara kommit några gula löv, men det blev ändå en vacker bild. Ser fram emot nästa vecka med både sorg, glädje och förväntan. Det ska för det första bli skönt att få ett avslut för farfar och samtidigt träffa lite släktingar. Sen ska jag (innan dess) hinna klippa mig, vilket inte är en dag för tidigt och så ska jag ju givetvis träna. Är så förväntansfull att det nästan är lite löjligt! Så jag gissar att på lördag nästa vecka, nån gång efter veckans sista inplanerade träningspass så lär jag vara sjukt trött men förhoppningsvis nöjd!


 

Av Ida - 26 augusti 2012 18:10

När jag vaknade i morse så ösregnade det. Då fick jag lust att åka iväg och shoppa lite. Men med tanke på min ekonomi och att jag är ganska trött fick det bli en kort resa, till närmaste inredningsbutik. Hittade massa fina saker, men jag köpte bara ett litet ljus som dofta underbart! "Det är ju höst och mörkt snart. Så ljus passar bra nu!", som expiditen sa.



  Dagens outfit. Jag kan äntligen ha jeanskjol igen. YEY!!


Storegården Country living i Alboga.

     En tjusig (men suddig) häst som jag blev sugen på att köpa.


  "Sovrummet."


  Jättehäftiga ljusstakar, eller hur?! Ska nog skaffa mig ett par när jag får råd.


  Ett väldoftande ljus, som fick följa med hem.

Av Ida - 25 augusti 2012 22:11

Har varit slö idag. Sov jätteläge och det var väldigt skönt. Tror jag behövde det efter veckan som gått. Sen har sett film nästan hela dagen. Såg bland annat "The Iron Lady" och den var helt okej. Meryl Streep var sjukt bra som vanligt! Ska se på fler filmer imorn tänkte jag och även kolla på en till nu, innan jag sover.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards