Lilla Pys

Alla inlägg under november 2010

Av Ida - 30 november 2010 19:02

Av Ida - 30 november 2010 18:52

Termometern står på -17,8 utomhus det är väldigt kallt tycker jag. Man fryser nästan häcken av sig när man går ut. Hoppas att det blir varmare snart så man inte behöver gå runt och känna sig som en isbit.


  

Av Ida - 28 november 2010 11:45

Sitter här och försöker skriva nått vettigt med ett stort plåster på ena pekfingret, inte det lättaste kan jag berätta. Skar mig på nått igår så det gör jätteont på fingertoppen. Men nu var det ju inte mitt finger som det skulle handla om utan om hur adventsfint vi fått det här hemma. Så jag lägger in några suddiga bilder så ni får se hur det ser ut. Har adventsmys med min sambo i soffan med tända ljus. Senare ska jag mumsa i mig lite lussebullar med antingen lite julmust eller kanske glögg. Men det är en helt annan historia.


        

Av Ida - 22 november 2010 22:12

Sitter här och smuttar på en mugg med varm glögg. Min nya favorit (tack vare Emma) är Herrljungas Glögg med smak av äpple och kanel. Mums! Den kan jag helt klart rekomendera. Gillar man glögg så kommer man även gilla den här, skulle det vara så att man inte gillar glögg (vilket jag inte gör så mycket) kommer man älska den här. Speciellt om man har förkärlek för äpple och kanel.


     

Av Ida - 21 november 2010 21:46

Hela dagen igår spenderade jag på julmarknad tillsammas med min goda vän Emma. Hjälpte henne att sälja hennes jättevackra smycken. Vi hade jättekul och tiden gick onödigt fort! Jag hade först tänkt att åka dit idag också men så kom mitt samvete krypande och jag insåg att vila samt plugg var det jag egentligen behövde. Så det har mest blivit vilande idag, men det är bättre än inget.


      

Av Ida - 18 november 2010 18:57

Idag smällde det! Jag fick äntligen gjort min tatuering som jag längtat efter så länge. Den blev som en tidig julklapp från min sötis. Vad tycker ni?


  

Av Ida - 17 november 2010 19:06

Ibland går man runt och känner sig som om man vore en grå fläck som bara smälter in i mängden, som ingen märker och som går igenom genom livet utan att göra nått bra alls. Men om man tänker på vilket liv man har och hur man lever det så finns det inte nån där ute som är som en själv. Jag hade inte varit jag utan alla mina upplevelser, min familj eller mina spännande vänner.

 

Jag satt och funderade på vad jag känner för människor. Jag känner väldigt många spännande personer som har mycket kul saker för sig som jag ibland får ta del av. En av mina bästa vänner är en jätteduktig guld- och silversmed vilket innebär att man kan få vilket smycke man vill. Inte nog med det får man besöka hennes butik och ibland följa med på julmarknad (som i helgen exempelvis) vilket är jättekul. Tre av mina andra nära vänner jobbar som lärare/förskollärare (de har alltså samma yrke som mig i grunden) vilket gör att man inte bara kan utbyta nya idéer utan man kan också dela med sig av problem eller roliga saker då man kan få stöd. En annan nära vän jobbar som it-konsult / programmerare, han är jättebra på datorer så man har alltid it-support om man behöver. En annan jobbar som logoped vilket också är ett intressant yrke som man kan ha nytta av.

Sen finns det många andra intressant yrken i min närhet men jag vill inte göra listan för lång.

 

Inte nog med att mina vänner har intressanta yrken de är ju också underbara människor med fina personligheter och det är ju DÄRFÖR de är mina vänner. Men det jag vill komma fram till efter denna hyllning av mina vänner är att JAG tack vare alla andra kan uppleva saker som kanske ingen annan får uppleva. Om de gör det så är det ju absolut inte på samma sätt vilket jag är hemskt tacksam för. TACK för att ni gör mig till den jag är och vill vara!


   "Grynet" leker Sanning eller konsekvens.

Av Ida - 9 november 2010 17:23

Jaha, då har vädergudarna fått för sig att det redan är jul för det är snö ute. Man kan ju bli irriterad för mindre alltså! Jag som tyckte att några minusgrader och lite frost var lagom. Halvmysigt sådär! Inte nog med att snön irriterar mig, den orsaker problem för andra. En lastbil med släp ska tydligen ha kört av i vår skog och det värsta är att en ung tjej kört ihjäl sig inte så långt härifrån. Fy va hemskt, det är inte alls bra med SNÖ!!   


  

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards