Lilla Pys

Alla inlägg under april 2015

Av Ida - 29 april 2015 19:39

I fredags fick jag provsvaren på mitt blodprov. Ingen struma, ingen diabetes, ingen vitaminbrist och ingen reumatism! Både skönt och trist att inte få nån diagnos. Nu ska jag äta en kur med diklofenak och Pinex så får vi se om värken ger sig. Kom till och med iväg på träning i måndags. Det var ett tag sen jag tränade. Kändes skönt faktiskt. Värken den består dock, men jag ser ljust på framtiden och tror det blir bra. Blir även ett besök hos sjukgymnasten framöver samt fortsatt övrig träning. Den 11 maj blir det "Vårruset" igen i Gbg! Så taggad!




   Varje kväll tar jag en sån här dos.

Av Ida - 28 april 2015 18:15

Är sjukt nöjd med min nya sport-bh från Pierre Robert. Fick möjligheten att testa den via Buzzador, helt gratis. Tycker den sitter väldigt bra, ger bra stöd och är jättesnygg. Priset ligger på runt 259 kr i butik. Något i överkant, men är klart värt sitt pris. Finns i många fina färger. Lättillgängligt på både ICA, Hemköp och Coop bland annat. #buzzador #pierrerobert #sportbh




 

Av Ida - 20 april 2015 23:53

Fortfarane inga provsvar. Hoppas höra från läkaren så snart som möjligt. Alla möjliga andra sjukdomsbilder dyker upp i min fantasi. Har gått igenom alla tänkbara situationer. Cancer vore det värsta tänkbara! Men ännu värre vore nog egentligen att stå utan diagnos. Hur ska man då kunna bli bättre? Har värk mest hela tiden och trots värktabletter verkar det inte ge med sig. Jag försöker göra kul saker och det hjälper faktiskt att ta fokus från smärtan. Det jag dock saknar är att kunna träna. Men jag ska försöka ge mig ut på en lättare joggingtur inom en snar framtid. Har trots allt anmält mig till Vårrust i år igen. Kan jag inte springa alla kilometrarna så ska jag gå, för jag SKA bara göra det. Förra årets lopp var en seger i sig för mig. Skulle jag klara att springa 5 km, hur långt tid det än tar, trots smärtn är det en ännu större seger. Det återstår att se hur det går. I år ska jag få en egen hejarklacka i form av lilla L. Hennes mamma ska springa ihop med mig.

Av Ida - 15 april 2015 19:34

Ibland blir det så att jag tar en liten paus från bloggen. Nu var det återigen en stund sen jag skrev. Detta beror främst på att jag under ett tag haft värk i mina leder. Det är snarare lättare att säga vart jag inte har ont än att säga vart jag har ont. I förra veckan var jag på vårdcentralen två gånger. Första gången träffade jag läkaren och andra gången tog jag prover. Jag är superrädd för att ta blodprov, framför allt i armvecket. Så sambon fick följa med mig som moraliskt stöd. Det gick förvånansvärt bra. Det var en jättebra sjuksköterska som tog proverna på mig. Hon sa att det krävdes fem rör med blod. Då trodde jag att det inte skulle gå, men jag fixade det. Nu väntar jag bara på provsvaren. Läkaren trodde det kunde röra sig om något reumatiskt. Finns ju flera olika sjukdomar i det facket. Känns sisådär att det ska vara något sånt, men samtidigt skönt att få diagnos. Men det återstår att se. Jag ska försöka uppdatera er snart igen.




 





Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards