Lilla Pys

Alla inlägg under april 2013

Av Ida - 30 april 2013 15:31

Kan ni fatta att det redan är sista april? Jag tycker att tiden gått otroligt fort. Hela april har bara sprungit förbi. Hoppas maj och resten av sommaren går lite saktare så man kan njuta. Om det nu blir nån värme vill säga. Men den kommer väl när den kommer helt enkelt. Ikväll är det dags för den årliga basaren som den lokala scoutkåren annordnar. Det blir majbrasa (om nu det slutar blåsa), fyrverkerier, loppis och kokt korv med bröd som alltid. Det är väl 29:e året för mig nu då. Jag håller hårt i traditionerna jag! Eller så tycker jag bara det är kul att träffa släkt och vänner helt enkelt. Imorn ska jag be mamma färga mitt hår rosa, då ska ni få se! Tihi!



På valborg förra året kunde jag sitta ute i min badenbanden och njuta. Nu skulle jag bara frysa om jag gjorde det! :( 

Av Ida - 29 april 2013 11:00

När vi var och veckohandlade igår (vi brukar åka fredagar men eftersom jag jobbade hela fredagen fick vi ta en annan dag då båda var lediga) så köpte jag en ny yoghurt från Valio Eila. Den finns i både persika och citron. Prövade den med citron till "Inför ESC" igår kväll. Den var verkligen jättegod! Vet inte om den finns i "vanlig" variant för er icke laktosintoleranta men jag kan verkligen rekomendera den oavsett. Håll utkik i butik säger jag! Toppade yoghurten med lite jordgubbar, det är alltid gott! Tror bestämt att jag ska äta den med persika idag! Men kanske utan jorgubbar då, för dom är ju slut.


  Liten men naggande god.


  Jag gillar jordgubbar så jag längtar tills man kan köpa solvarma svenska jordgubbar.

Av Ida - 29 april 2013 09:40

Glömde ju visa mina nya skor! Köpte dem förra helgen på Din sko. Det var rea på dem, bara 199:-. Visst är de snygga? Sjukt bekväma är de också så jag ångrar inte mitt finfina fynd.

Av Ida - 28 april 2013 22:55

Sen vi hördes sist har jag hunnit med massor. Två träningspass, ett  jobbpass, en hel slödag i soffan. städning, tvättning, veckohandling, filmmys och massa planerande. Tiden verkligen flyger iväg. Fredagens jobbpass försvann lika fort som en avlöning. Det var väldigt varierande med folktillströming men jag fick tiden att gå ändå. Det fanns hela tiden nått nytt att göra. Dock började jag dagen med att lyckas krossa en nästan helt full glasflaska med olivolja på golvet där jag skulle stå. Det var ju inte egentligen mitt fel, men otroligt onödigt och pinsamt. Men jag lät inte det förstöra min dag och det visade sig bli en väldigt bra dag. Det kommer känna extra fint när lönen sitter på kontot sen. Den ska jag bränna på ett besök hos frissan tänkte jag. Behöver fixa barret inför sommaren.



  Det var skönt att vila sig lite på jobbet under lunchrasten. 


  Det blev tacogratäng till lunch, när det ändå var fredag.


  Terminens sista och kanske svettigaste steppasset tillsammans med min älskade bräda. Vi syns i höst igen min vän!

Av Ida - 24 april 2013 22:53

I måndags var jag och min ena kusin (+ hennes söta men busiga dotter) i Skövde. Vi har länge planerat att åka dit eftersom de har en affär där som vi ville besöka. Dock fick min kusin nys om att de ska lägga ner och hade bara öpppet en vecka till, men med 50% rabatt på allt. Därför hade vi bestämt oss för att åka nu i måndags då min kusin ändå var ledig från jobbet. Hon skulle shoppa rockabilly-klänning och jag letade efter rosa hårfärg. Det slutade med att vi båda blev väldigt nöjda. Billigt var det dessutom. Vi fortsatte dagen med lite mer shopping och jag fick med mig både en ny bh samt två linnen hem. Blev dock väldigt förvånad vid mitt bh-inköp. Jag fick bra hjälp av expediten inne på Twilfit eftersom hon hittade en bh som satt som gjuten. Men strl var inte alls den jag trodde. Har hela tiden köpt 80B, men kom hem med en 75D. Vad hände där liksom? När jag gått ner i vikt har ju givetvis både omkrets om brösten minskat i storlek. Men hur kan jag ändå fått SÅ STOR kupa? Ja jag klagar inte, är bara sjukt förvånad. Kusinen hittade en jättefin skinnjacka, men den var ganska dyr tyvärr. Den satt som gjuten på henne så det var synd att den inte kunde följa med henne hem. Hade jag varit rik hade jag köpt den till henne, DIREKT. Passade även på att busa med lilla F som det var full fart på.



På måndagkvällen var det dags för sista måndagsträningen för denna terminen. Jag gav verkligen järnet och svetten sprutade. I slutet av passet fick alla som varit med på alla träningstillfällena en ros. Blev väldigt glad då jag var en av dem. De frågade även om någon av oss ville vara med som ledare nästa termin och eftersom jag funderat på att bli det länge nu beslutade jag mig äntligen för att säga ja. Så till hösten ska jag få leda nått av de pass jag tidigare gått på. Ska bli så kul att få leda andra och inspirera andra i det som jag tycker så mycket om. Det är alltid kul att göra sånt man brinner för. Mer information om vilket pass det blir ska jag förhoppningsvis få inom en snar framtid. På lördag är det sista steppasset och ska då prata med hon som leder det. Det händer mycket grejer i mitt liv nu, kanske inte så stora utåt sett men för mig är det jättestort. Att bara ta steget att våga tacka ja har varit svårt. Det kändes så lätt när jag sa det och samtidigt så rätt.




    Inom en snar framtid kommer mitt hår/delar av mitt hår bli rosa (eller RÅSA, only for you MissNaily!).


  Mina ben laddar för ett svettigt pass.


     Min vackra ros, som en belöning för mödan.

Av Ida - 24 april 2013 22:35

Kan verkligen inte förstå vart tiden tar vägen de här senaste dagarna. Det har gått jättefort och jag har inte hunnit med alls lika mycket som jag tänkt. På fredag är det redan dags för jobb igen. Antar att den dagen kommer gå minst lika fort som alla andra dagarna.


Tänkte ge er en liten uppdatering om vad som hänt. Sist jag skrev så var jag lite krasslig men det gick snabbt över som tur var. I lördags var jag redan på träningen igen (missade förra torsdagen tyvärr), fast jag tog det lugnare än jag brukar. Svettigt blev det minsann ändå. För övrigt var jag och sambon på shoppingtrip både i fredags och lördags. Hittade lite småsaker som smink till mig och en surfplatta till sambon (som jag använder hela tiden...hihi). På lördagseftermiddagen hann vi även med ett besök hos svågern och svägerskan. Vi lekte med deras snart 4 åriga dotter och myste med deras nyfödde son. Det var kul att återigen få bli barn på nytt. Det bästa var ju helt klart när jag fick gå loss på deras stora studsmatta, i love it!


Söndagen spenderade jag hemma hos pappa. Som den snälla dotter jag är så städade jag nästan hela hans hus. Sen besökte vi farfars grav där vi gjorde lite fint inför våren samt planerade för gravstenen. Ska dit och fixa med mer blommor när det blivit varmare ute. Som enda barnbarnet får man lite mer ansvar för sånt där pyntande. Hos mormor och morfar är det ju alltid fint eftersom min moster och kusin går dit för att fixa det. Jag och mamma är där ibland också för att se till det. Det är alltid lättare när man är fler. Pappa och jag besökte även farmor en kort sväng. Det är jobbigt att besöka henne eftersom hon börjar bli senil. Hon glömmer saker, hänger inte med i samtal, inbillar sig saker och kan ibland va ganska otrevlig. Men det är ju inte lätt att bli gammal. När jag sen åkte ifrån pappa spenderade jag resten av dagen i soffan. Kollade några avsnitt av Rederiet. Ni har väl sett att första säsongen går att se på SVTplays Öppet arkiv? Kan tipsa om många intressanta program där ifall ni skulle få lite tid över nån gång!


   Som alltid hade jag min favoritbräda.


  Helt okej ögonskugga. Köpt på Axel&Ebba för 49:-


  Jag testade kanal5play på nya surfplattan. Morgan och Ola-Conny är lika kul där som på tv!


  Det växte fina blommor i pappas trädgård. Väldigt fina med ett roligt namn, skilla!

Av Ida - 22 april 2013 21:29

Det har verkligen inte funnits tid till bloggen de senaste dagarna. Det har både hänt mycket men samtidigt ingenting. Ska förska uppdatera så fort jag kan och får tid för jag har massor att berätta. Ska samtidigt försöka svara på alla era kommentarer!

Av Ida - 18 april 2013 19:30

   De här små sötnosarna har hittat upp i vår trädgård. Nu är det vår!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards