Lilla Pys

Alla inlägg under september 2010

Av Ida - 20 september 2010 19:52


Visst har jag hittat en oerhört passande video dagen till ära? Jag tror inte någon har missat gårdagens val och ja det uppenbara, att ett oerhört extremt parti har kommit in i regeringen. Jag tycker det är sjukt skamligt att partiet ens finns, men på ett annat sätt så kanske det är det uppvaknande som behövs? Det låter helt absurt egentligen, man jag tror detta är vissa personers sätt att säga att de är missnöjda med det som varit. Jag har absolut inte röstat på dem så tro inte det. Då skulle jag hellre strunta i att rösta än att tvingas rösta på dem. Jag hade själv en helt annan strategi för att visa mitt missnöje. Men vi får hoppas de blir nån ordning på vårt land nu i framtiden trots detta extrema försöket att gripa efter halmstrå.



Av Ida - 13 september 2010 20:46

Barn kan verkligen säga kul saker. Kanske främst för att de hört nått olämligt från föräldrarna. Idag har jag hört nåra kul saker.


På lekplatsen: Pojke 4 år uppe i rutschkanan.

- Han har sketet ner sig! Skynda dig å åk, det luktar faan här!!


Min sambo frågade sin systerson om han lärt sig några nya ord på dagis.

-Ja ett!

-Vilket då?

-Snopp....

-Inget mer?

-Jo ett till, snus!


Hört av guddottern när min sambo frågade vad hon skulle ge sin pappa i födelsedagspresent.

-Han ska få en klocka!

Mamma: Men det får du ju inte säga!

- Jo mamma, det säger jag!

-Vad ska pappa få i present?

-En klocka!


Hört av guddottern när hon fick reda på min sambos efternamn (Ringh)

-Kittan Ling? Hallå! Hejdå! (medans hon låtsas ringa i telefon)

Man kan ha humor även när man är 2,5 år!


Hört på campingplats i Lysekil för x antal år sen.

Flicka ca 3 år går med mamma och syster. De äter glass. När glassen (på pinne) är uppäten lyfter flickan upp kjolen och sätter pinnen mellan benen.

Sendan utbrister hon:

-Mamma, jag har en pinne i kissen!

Hennes mamma blir väldigt generad och sliter genast bort den.


Det är helt enkelt inte lätt att vara förälder, men kul att höra saker som barnen säger!



Av Ida - 13 september 2010 17:51

Idag är bara en sån där dag när man helt vill ligga under täcket. Jag har återigen haft dåliga upplevelser på tåg. Dock inte nått väldigt obehagligt men tillräckligt irriterande för att berätta om. Jag har först tre ganska viktiga tips till andra som åker tåg.


1. Ta INTE av dig skorna på tåget. Tro mig, det LUKTAR!

2. Borsta tänderna (ev. ta tuggummi eller liknande) innan ni går hemifrån/hoppas på tåget. För att lukta bajs ur munnen är inte trevligt för andra tågresande.

3. Respektera andras utrymme, knö inte i onödan och framför allt ta INTE upp FÖR mycket plats!


Nu när ni vet det så kanske ni kan göra andras tågresa LITE trevligare! För övrigt kan jag ju påpeka att det heller inte är så kul att åka tåg när man ständigt om jämnt kommer för sent pga diverse vanliga eller ovanliga saker på spåret. Hur svårt kan det vara att se till att inte hamna bakom ett sjukt segt pendeltåg? Jag säger tack och lov för en iPod med musik att lyssna på så man kan försvinna från verkligheten en stund. Samma sak gäller film, så min kurs är just nu en bra sak som hänt idag. Ska snart se på film och äta glass. Hoppas min irritation går över snart!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards