Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2011

Av Ida - 31 oktober 2011 23:23

Satt här och lät tankarna vandra. Jag snubblade då över några minnen i min hjärna som jag egentligen inte skulle vilja ha där. Hur kommer det sig att man ofta minns saker som gjort ont (både fysiskt och psykistk)? Man vill ju bara minnas allt kul, men det försvinner fortare än de där jobbiga tankarna. Vissa minnen från när man var liten kan ploppa ut nu även såhär över 20 år senare. Tycker att dåliga minnen borde försvinna på den tiden. Hoppas verkligen inte de finns kvar då jag fyllt 75 för då är det nog fler minnen som trängs i skallen och hur ska de få plats? Inte konstigt att gamla får demens och alzheimers. Det är nog för att det blir för fullt där uppe helt enkelt. När jag funderat själv på hur jag skulle vilja ha det om det hände mig, så tänkte jag först att mina anhöriga skulle se till att jag somnade in. Men med närmare eftertanke kanske det vore skönt att leva nåra år av sitt liv utan de där jobbiga tankarna som man förhoppingsvis då förlorat.....

Av Ida - 27 oktober 2011 23:21

Av Ida - 27 oktober 2011 14:26

Tjoho! Det är torsdag idag vilket innebär att det är dags för Latinmove ikväll. Det ska bli så kul!!  Även om inte alltid mina fötter och armar vill samarbeta så är det skoj ändå. Svettig blir man också, vilket givetvis är det viktigaste! Tisdagar är också en dag att se fram emot för då är det gympa! Har nog blivit lite träningstokig! På de övriga dagarna försöker jag träna lite smått här hemma. Antingen med crosstrainer eller så kör jag lite styrketräning. Hoppas kunna nå mitt mål till jul. Har lovat att inte äta godis, glass eller chips innan jul. En och annan kaka kan slinka ned, men det ska inte bli många. Inte heller äter jag friterad mat, snabbmat eller dricker mycket alkohol. På lördag ska jag dock göra ett undantag och dricka lite bubbel! Dricker jag läsk så blir det i light-form!





Status: 6 down, 9 to go.

MF

Av Ida - 26 oktober 2011 13:58

Igår släpptes biljetterna till nästa års melodifestival. Som alltid kommer jag och några vänner befinna oss på delfinalen i Göteborg. Min vän A satt som fastklistrad vid datorn (då jag oturligt nog försov mig) igår kl 9 när biljetterna damp ned. Jag kan ju med stor glädje säga att detta är de bästa platser vi någonsin har haft och det finns risk för att vi både kan känna svetten från artisterna och bli grillade av eventuell pyroteknik. Tjoho! Glöm nu inte att hålla utkik efter oss den 11 februari 2012!


    

Av Ida - 24 oktober 2011 16:45

Har funderat lite och kommit fram till att alla kanske inte förstår det här med varför vissa bloggar. Jag använder mig exempelvis av bloggen för att ventilera mina tankar och irritationsmoment. Men jag skriver även om roliga saker som hänt eller sånt jag vill tipsa om. När jag är irriterad på en sak är det inte så att jag går och funderar på det 24-7 utan det brukar ofta räcka med att skriva av sig så försvinner irritationen. Då är bloggen bra att ha för den är som en "person" man kan "prata" med. Tyärr får man inte alltid svar och kanske inte alltid heller de svar man vill ha. Ibland behövs inte svar heller. Så när ni läser om något jag irriterar mig på så kan ni kanske ta det med en nypa salt då min irritation troligtvis försvunnit då ni läser mitt inlägg. Tur är väl det för det är ju hemskt onödigt att gå och irritera sig på småsaker! :)



Ps. Vad gillar ni min nya header? Ds.

Av Ida - 23 oktober 2011 18:49

Nu när hösten verkligen slagit sina klor i världen så är det alltid mysigt med tända ljus. Jag är storkonsument av värmeljus under höst- och vinterhalvåret. Doftljusen de har på IKEA är den sort som går åt mest. Men nu är de slut till mitt stora förtret. Så snart, inom en snar framtid hoppas jag på ett besök på IKEA.


          Min favorit är den med doft av äpple och kanel.



  Får bli ett sånt här snyggt doftljus också tror jag.....



  Hade önskat att den här ramen hade funnits i den strl jag behöver för då skulle tre sådana fått följa med mig hem!

Av Ida - 22 oktober 2011 23:25

 

Av Ida - 22 oktober 2011 18:21

Tidigare har jag inte varit den som irriterat mig på småsaker såsom stavfel här och där. Givetvis har jag förståelse för om nån har dyslexi eller skrivsvårigheter, MEN ni andra som inte har nån annan orsak att gång på gång göra samma misstag! Herregud! Hur svårt ska det va? Nu säger inte jag att jag är nån über-människa som är bra på allt, inklusive att stava, men nån ordning får det va. Särskrivning är även något som många sysslar med och det stör mig nästan ännu mer! Det kliar olidligt i fingrarna när det ploppar upp särskrivna ord på facebook och i sms.


Sen kom jag på ännu ett språkligt problem en del har. Att inte ha koll på ords betydelser eller veta hur de ska in ett ordspråk/talesätt. Gah! Skärp er! Vad lärde ni er i skolan egentligen?


Ex på tokig särskrivning:  ved spis, små krångel (finns det stora också), skit virus (ett annat ord för magsjuka?), cykel lampa, jätte trevlig (är inte små människor också trevliga?), fredags mys (är det en uppmaning?),städ dag (ska man städa kväll också?) .......


Ett tips: TÄNK PÅ VAD NI SKRIVER!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards