Lilla Pys

Alla inlägg under augusti 2014

Av Ida - 28 augusti 2014 22:58

Temat för mitt liv just nu är träningsvärk. Är så trött i kroppen nu, men samtidigt känns det bra. Kommer bli lite lugnare i helgen då jag ska iväg på kalas uppe i Västerås. Ska bli kul att träffa lite kompisar. Har inte träffat dem på över en månad. Brukar bli mer sällan, men man får passa på när tillfälle ges. Har dessutom inte varit där uppe på länge, så det ska bli kul att komma dit igen. Blir hotellnatt och roadtrip, my cup of tea. Kommer dock inte sova så mycket, men det tar jag igen på söndag. Imorn blir det fredadgsmys på hög nivå med sambon. Ser fram emot att gotta ner mig i soffan med chips och dipp framför en film. Men innan dess ska jag sova, städa, handla och tro det eller ej, träna!




    



  

Av Ida - 26 augusti 2014 09:30

Jag vaknade en morgon, från en dröm jag hade. Jag drömde att jag kunde sjunga, men det kan jag inte. Jag gick ut en kväll, för att känna lukten av våren. För jag trodde att jag kunde känna igen, men det kan jag inte. Universum är ett monster, men det har sparat dig och mig. Och jag göra vad som helst för att få ditt liv att verka bättre. Ibland är en lögn det finaste man har.
 
 
 
    
 Bara dårar rusar in - Håkan Hellström
 

Av Ida - 25 augusti 2014 22:23

Nu är jag äntligen bättre från mitt halsont. Träningspasset är klart så det är bara att börja öva. Ska bli spännande att se om jag lär mig alla steg. Som tur så är vi två den här terminen. Ska bli skönt att ha I med mig som kan visa de lite mer avancerade stegen. Ska dessutom möta K imorn för att planera barn- och familjegympan. Ska bli kul det också, för på måndag drar det igång igen. Ska bli riktigt spännande att se hur många som kommer! Vi har ju bytt namn och fått några extra pass, så vi hoppas på stor uppslutning. Till helgen väntar äventyr, vilket jag ser mycket fram emot.



 

Av Ida - 23 augusti 2014 14:44

Ni kanske har förstått anledningen till min tystnad. Har varit sjuk (och är fortfarande krasslig) den senaste veckan. Ont i halsen och allmänt trött. Just nu försöker jag dock trotsa halsontet och fixa med höstens träningspass. Ska träffa min "partner" på måndag, då vi ska gå igenom passet. Då måste det ju vara 99% klart (med reservation för vissa ändringar). Jag ska göra mitt bästa för att få ordning på det. Har åtminstone 50% klart nu så det bådar gott. Har ju dessutom hela morgondagen på mig. Jag tar lite pauser då och då (precis som jag gör nu) för att inte fresta på hjärtat för mycket, så jag drar på mig något annat onödigt. Nu blir det lite vila i soffan samt vätska innan det är på't igen!




 

Av Ida - 19 augusti 2014 14:24

Min kropp verkar säga ifrån. Just nu har jag ont i halsen och mår allmänt kass. Trodde att jag hade varit nog sjuk förra veckan. Men nu har jag fått flera baciller att tampas med. Hoppas på bättring snarast! Blir film och soffläge idag plus en massa te.


En söt men otrevlig bacill!

Av Ida - 18 augusti 2014 15:46

Gissa om jag är trött? Det har verkligen varit fullt upp som sagt. Helgen börjades vid lunchtid i fredags med ett frisörbesök ihop med svärmor. Vi fixade oss inför kvällens konsert. Det blev flätor för oss båda. Sen hann jag hem för lite mat och att byta om. Sen åkte jag och svärmor för att hämta svägerskan. Vi började med att äta supergod mat på en restaurang i stan. När vi var minst sagt mätta så for vi vidare mot Dalsjöfors. Där vimlade det av raggare, bilar och massa annat "löst" folk. Alla var där för att se Brolle. Efter några timmar i parken med fika och lotteri (för vår del) så var det äntligen dags för Brolle att göra entré på scenen. Det var en väldigt bra konsert och snubben kan både sjunga och är fin att se på. Dock var det inte alla i publiken som var lika trevliga. Vi tog oss längst fram (vilket vi var glada för) men det innebar ju även ett ökat tryck från publiken bakifrån. Detta var väl helt acceptabelt då det brukar vara så, bortsett från 3 väldigt överförfriskade damer i åldern 40++. Att man ens går på något sånt när man inte ens kan stå på benen är ju så pinsamt! Men det var inte det värsta. Dom kunde inte stå still en enda sekund. Armar och ben flög åt olika håll utan nån som helst kontroll. Trodde jag skulle få en ölflaska i huvudet också. Blev riven och mörbultad! Jag sa ändå till dem ett antal gånger och vi försökte få vaktens uppmärksamhet. Men efter att svärmor pratat med honom var det visst helt okej att bete sig som en idiot och han gjorde inte ett skit åt att få dem att sluta. Tur då att Brolle vägde upp det hela. Han fick dessutom sällskap av två ifrån The Boppers (mina gamla idoler).



     

      

  



Lördagen var ganska lugn. Vaknade supertrött och var seg hela dagen. Vi var hundvakter så några gånger under dagen fick vi åka upp till huset för att rasta vovven. Var bjuden på 2 stycken 30-årskalas den dagen men fick tacka nej för annars hade jag stupat. Eftersom jag gick upp supertidigt igår för att åka iväg till Växjö för en dag med träning och inspiration. Trots att jag var ännu tröttare igår morse så gick resan dit mycket bra. Kändes konstigt att köra typ 25 mil bara för att vara där en futtig dag, men det var skönt att komma hem efter flera timmars svettig träning. Idag är jag milt sagt mör i hela kroppen. Men jag fick både ny energi och massor med nya övningar att använda till höstens träningspass. Dock fanns det vissa övningar och pass jag inte kunde slutföra, men det är ju alltid bra att ha några mål att sträva mot. Helgen i det stora hela får klart godkänt. Om en stund ska jag iväg på planering för familje- och barngympan och på onsdag ska vi ha ett utepass. Fulla muggar som sagt! Hoppas kunna sova gott i natt!

Av Ida - 17 augusti 2014 21:26

Jösses vilken fullspäckad helg! Intensiv är nog ordet som beskriver den bäst. Ni anar inte vad mycket jag har att berätta. Just nu är jag sjukt trött för jag gick upp kl 5:45 imorse. Men jag kan ge er en försmak av vad jag ska berätta för er imorgon då jag har mer ork och tid att blogga.


   Ögongodis till er!

Av Ida - 15 augusti 2014 11:30

För ungefär en månad sen så gjorde jag en liten roadtrip till Halland. Besökte en vän i Falkenberg och sen åkte vi tillsammans till Varberg. Min vän bjöd med mig på en överrakning som skulle visa sig vara min något försenade 30-årspresent. Visste inte vart vi skulle, men hon tog med mig till havet. Älskar ju havet så det var ju en bra början. Men det slutade inte där. Vi skulle på restaurang och där skulle en av vår (typ den enda) gemensamma favoriter spela under kvällen. Det var vi och pensionärerna som var där för att lyssna till Tommy Körberg. Enligt mig är han en av sveriges bästa sångare. Vilken härlig karl sen. Både humor och den där sångrösten. Synd att han är så gammal *blink*! Nej tack, ingen sån man med ett sådant bagage. Kvällen var oavsett hur lyckad som helst. En dröm har liksom gått i uppfyllelse. Massa bra sånger att sjunga med till och många skratt. Eftersom min vän skulle jobba dagen efter så begav jag mig hemmåt. Själva framträdandet slutade något senare än tänkt så jag kröp väl i säng efter kl 4 nån gång. Men jag somnade så gott och sov som en stock. En av mina finare sommarminnen!




  

   


  Jag badade fötterna innan det var dags att träffa Tommy.





 


Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards