Lilla Pys

Alla inlägg under juni 2012

Av Ida - 30 juni 2012 23:13

1,5 miljoner barn riskerar att dö av undernäring i Västafrika

Som alltid i katastrofer är det barnen som drabbas värst. Läget är i akut i Sahelområdet - Tchad, Burkina Faso, Mauretanien, Mali, Niger, Nigera, Kamerun och Senegal.

UNICEF finns på plats och gör allt de kan för att förhinda en svälkatastrof. UNICEF behandlar barn mot undernäring, vaccinerar, ser till att det finns rent vatten, levererar förnödenheter och ser till att familjer får rent vatten, sjukvård och skola.


Men UNICEF behöver din hjälp för att förhindra att fler barn dör. Ge en gåva nu på unicef.se/sahel. Har du en blogg? Hjälp till att sprida insamlingen genom att lägga upp den här informationen på din blogg också! Besök unicef.se/sprid-budskapet/blogga-for-sahel för att hämta material.



Tillsammans gör vi skillnad!



 

Foto: © UNICEF

Av Ida - 30 juni 2012 16:01

Av Ida - 28 juni 2012 23:47

Spenderade första delen av dagen vid sjön. Det var väldigt skönt med sol och lite vatten mot huden. Sen blev det god lunch samt fika hemma hos moster (igen) med trevligt sällskap! Väl hemma  blev det en snabb dusch innan jag fixade till mig för att bege mig till Borås. Tydligen hade Boråsarna gått man ur huse för att titta på Loreen så det var smockfullt med människor i centrum. Jag kan inte stoltsera med att jag sett henne och hörde henne det gjorde jag knappt heller. Hade ändå trevligt sällskap av min vän C samt mötte några gamla bekanta så DET var klart kvällens höjdpunkt. Åt en utsökt yoghurt med färska bär, nötter och honung på ett mysigt (men kallt) kafé där de (hör och häpna) faktiskt hade laktosfri yoghurt. Laddar nu för fredagsmys imorn med min sambo!


  Freja myste på bordet (!?!?)!


Sololja måste man ha för att bli brun(are).

      Vi hade sällskap av Paul & Paul Anka (samt senare den enes fru samt 9 barn) och fick även påhälsning av en snok och två kräftor (första gången jag ser kräftor irl och okokta från den sjön) i vattnet där vi var.


   Freja kollade efter Paul och Paul!


  Såhär nära kom vi Loreen, ser ni henne för alla löv och människor!?


  Mumsigt värre och lite nyttigare än den bakelse jag först ville köpa.



Av Ida - 28 juni 2012 12:59

En dag vid sjön.

 
Av Ida - 27 juni 2012 20:33

Det har varit med om en väldigt härlig sommardag idag. Solen sken, maten vad god och sällskapet var trevligt. Var uppe hos min moster och umgicks med henne samt mamma med sambo. Sen kom min kusin och hennes dotter dit på besök. Vi åt massor av mumsiga jordgubbar med grädde och kaffe till det. Sen blev det lite spel igen innan jag åkte hem till min sötis (som strax ska åka till jobbet). Nu ska jag slöa i soffan tills jag ska sova igen (tycker inte jag gör annat än äter och sover). Har förresten hunnit med att träna idag, har ju halkat efter pga alla andra saker jag har gjort nu i veckan.



  Jättegod lunch.


  Hela tre liter jordgubbar, då mamma köpt 2 och jag helt ovetandes köpt en. Men gott var de!


  Mums!



Av Ida - 26 juni 2012 22:13

Har spenderat stora delar av dagen i Halland. Drog iväg i morse (sjukt tidigt för att va jag, klockan var nog 8 *host*) med mor och hennes sambo. Fick förvånansvärt bra parkering så vi behövde inte gå speciellt långt. Inne i varuhuset var det ju desto mer människor, men med mina nyvässde armbågar och väl ingångna joggindojjor klarade jag det fint. Vi toppade nog rekordet med 4 timmars shopping inkl lunch och köande. Vi gjorde alla tre flera fynd men jag är nog mest nöjd med min fina nya baddräkt som både passade alla mina krav plus att den var billig. När vi väl var hemma så hade vi lite spelkväll då jag köpt ett spel (som kvällen till är gick i Allsångens tecken!) och mammas sambo köpte Ullareds-spelet. Jättekul att spel båda spelen!


  Alltid bra att ta kort på sin vang, om man skulle tappa bort den.


  Lagom till lunch var vagne halvfull.


  På väg hem möttes vi av regn,hagel och åska. Tur vi slapp det i Ullared.


    Har man inte råd med orginalet kan man lätt drömma med en kopia för 49 spänn!


  Här ska läsas böcker, boken till vänster är en present till min sambo men det lär bli jag som läser ut den först.


  Ett par schyssta örhängen gör vem som helst glad!


  Skulle köpa nya fiskedrag och fick se de här, rosa!! De var ju bara tvugna att följa med mig hem!


  Mitt Allsång på skansen- spel!


  Ullaredspelet, ett kul och väldigt snurrigt spel!

Av Ida - 26 juni 2012 21:55

Gissa vart jag har varit?

 
Av Ida - 25 juni 2012 20:58

Det har varit en lugn dag idag också. Ett besök hos min moster, där även mamma med sambo befann sig, blev det iallafall. Min moster har varit i Frankrike med familjen och då har mamma varit där som husvakt. Jag fick presenter av min moster. En jättesöt ask med små (ännu sötare) kakor i. Har inte smakat på dem än, men vid ett speciellt tillfälle ska jag pröva dem. Sen fick jag även en form av doftgran som ser ut som en högklackad sko. Tror min moster tyckte den passade mig. Imorn ska jag styra kosan mot sydligare breddgrader en stund, hoppas det blir en trevlig resa!


         

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards