Lilla Pys

Alla inlägg under juli 2012

Av Ida - 31 juli 2012 13:39

Glittriga naglar med nagellack från Depend.

:'(

Av Ida - 30 juli 2012 20:44

Just nu sitter tre av mina vänner i Lissabon. En resa jag egentligen skulle varit med på, men har man inget jobb så har man inte råd med sånt. Det gör mig väldigt ledsen att jag inte kunde åka med. Trodde inte att det skulle kännas jobbigt men det gör det. Jag tycker givetvis att det är kul för mina vänner, att de får en sån härlig upplevelse. Men jag hade så gärna delat den med dem. En del tycker nog att det är löjligt att gråta över en sån sak, men det betyder mycket för mig med tanke på att jag redan förra året fick ställa in (en redan betald resa) resan till Barcelona pga min sjukdom!




     



Av Ida - 30 juli 2012 16:59

Sitter här och kikar lite på en film ( Young adult ). Ibland när jag tittar på film kan tankarna vandra iväg, inte för att filmen är dålig utan snarare tvärtom. Man får nått att tänka på helt enkelt. Huvudkaraktären Mavis har vänt hem till staden hon växte upp i för att träffa en gammal ungdomskärlek. Hon tycker att om man bor kvar där har man inte lyckats, man har inget liv. Jag började fundera lite på det där, då jag liksom bor kvar där jag växte upp. Eller rättare sagt i kommunen jag växte upp. Föddes här, men flyttade vid 4 månaders ålder till en liten by 1,5 mil härifrån. Efter 14 år i den (fucking jävla idiot) hålan så flyttade jag med mamma till kommunens centralort där jag bodde i 5 år. Saknar ibland att bo där, men efter ca 1 år tillbaka i byhålan så är jag glad att jag hamnade här igen, i detta fridfulla samhället istället. Endel säger att man inte har något "liv" om man fortfarande bor kvar här. Men jag har både universitetsutbildning och ett socialt liv utanför den här byn (eller samhället eller vad man vill kalla det). Ja nästan alla mina vänner bor på annan ort (förvånande?). Inte heller har jag fått barn i tidig ålder (som många här får), är inte gift (än) och har körtkort för att kunna ta mig härifrån. Visserligen har vi villa och volvo vilket är väldigt vanligt här, utan att man för den sakens skull måste ha barn. För att ha ett liv ska man tydligen ha flyttat minst 10 mil hemmifrån, ha ett superbra jobb, lägenhet (eller hus) med bra läge, resa utomlands ofta och göra allt man drömt om när man var yngre. Helst ska man ju kunna festa ganska ofta också och ha ett brett socialtnät av vänner.  Vad jag egentligen vill säga är att alla inte stöps i en och samma sterotypa modell som många tror. Man kan faktiskt ta lite delar från olika sätt att leva, baka ihop det som man själv vill och vara nöjd med det. Jag är nöjd och jag har faktiskt ett liv, tro det eller ej!



Ps. Kan förresten rekomendera filmen! Den var väldigt bra tyckte jag och Charlize Theron gör rollen som Mavis helt suveränt faktiskt! Ds.  

Av Ida - 29 juli 2012 22:38

Fy va jag är dåligt på att blogga nu för tiden tycker jag. Har gjort några tappra försök via min mobil, men så fort jag försökt lägga in en bild har hela inlägget försvunnit. Sorgligt men sant! Har även haft väldigt mycket att göra denna veckan (som ni redan vet) så tiden till bloggen har inte riktigt funnits. Gårdagen blev inte riktigt som planerad. Vi skulle egentligen spenderat stora delar av dagen på flygfältet i Falköping med att kolla bilar och köra Mustang. Men pga dåligt väder och några missförstånd så stannade vi hemma fram tills kvällen. Då tog vi vår vanliga bil och åkte in för att titta på alla andra som vågade köra i regnet. Men när vi väl var där så höll det upp hela kvällen. Pappa var nog lite besviken på att han inte kunde köra, men det kommer fler tillfällen. Jag hade nog också varit lite gladare om det varit sol hela dagen och om jag fått köra Mustang!



      



Oj, jag höll förresten på att glömma! I fredags körde jag lite nedcabbad MG och sen hade jag, lilla L och hennes mamma lite tjejkväll. Vi åt jättegod hemmagjord pizza, spelade spel och hittade skojiga morötter!



     




Av Ida - 26 juli 2012 15:57

Såhär ser det ut när man botar huvudvärk och mensvärk på samma gång! Värmedyna, kall dryck, blöt och kalla handduk på pannan plus två treo på det! Har ätit lite mat nu också så hoppas på bättring snart då jag har dåligt samvete över att sambon klipper gräset ensam IGEN!


     

Av Ida - 26 juli 2012 14:24

Hade så roligt igår att jag fortfarande har ont i magen (inte bara pga mens och dåliga matvanor) av allt skratt. Vi tog en omväg via Nissastigen till Falkenberg igår. Det var en naturskön väg och vi såg mycket roliga saker längs vägen. Vi styrde först kosan ner till Skrea strand där jag åtminstone fick badat mina fötter. Hade hoppats på hela mig denna gång, men har man mensen from hell så får man hoppa sånna saker. Bättre lycka nästa gång, som det heter! Vi tog även en sväng förbi stugan där nere som jag spenderat några sommrar i, den ägdes tidigare av några släktingar till mig. Hade lätt velat bo där NU! Men nästa år ska vi försöka hyra oss en stuga några dagar och bara NJUTA! Den såg ut som jag kom ihåg det iallafalla, fast med några ändringar. Det hade bosatt sig en liten mås på taket också. Först trodde sambon det var en prydnad, men den levde! Sen styde vi kosan mot centrum där vi (vilket jag ångrar nu) åt pizza! Men man måste ju ha nån mat i magen och det är ju faktiskt semester nu. När vi var mätta på onyttig mat drog vi ner till stranden igen där pappa och sambon tryckte i sig varsin glass (jag åt ingen för det räckte med pizza!). Efter det fick vi stå i världens kö på ICA ( tydligen ville varenda kotte  handla just då) för att köpa 4 drickor! Men vi överlevde det också innan vi till slut hamnade på Vallarna, vilket var slutmålet för vår resa. Där skrattade vi oss igenom 2,5 timmar tillsammans med massa människor, änder, popcorn och godis. En toppendag kan man säga! Idag får jag försöka träna bort gårdagen (och några dagars) slarv med födan! Fy på mig! Men först ska jag äta riktig mat och bota min huvudvärk!


             

Av Ida - 24 juli 2012 01:56

Känns som jag har fått lite bloggtorka för tillfället men den här veckan som börjat nu är fullbokad sen länge. Vi lyckades ändå klämma in en träff med vänner plus en snabb shoppingtur till stan som resulterade i nya bläckpatroner (hurra för det) och en ny telefon till mig från min älskade underbar snälla sambo!

Av Ida - 22 juli 2012 22:49

Som tur är har helgen varit lite bättre än tidigare i veckan. Den har varit skön och avkopplande för mig (trots att jag sov dåligt natten mellan fredag och lördag). Grillade lite igår och sen blev vi överraskade av en luftballong. Inte varje dag man ser en sån och sen var den nära också (vilket gjorde det extra spännande). Blev väldigt sugen att testa själv. Tror det är väldigt härligt att flyga där uppe i luften. Idag kunde jag äntligen sova ut och hade ork till att både städa hela huset (med sambons hjälp) och träna en liten stund. Så jag är ganska nöjd nu när jag slöar i soffan och ska strax bege mig upp till en nybäddad säng med rena lakan.


        

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards