Lilla Pys

Alla inlägg under september 2009

Av Ida - 30 september 2009 19:15

Jaha, då var man arbetslös då. Känns inte precis så kul. Kan alltid hoppas på att alfa-kassan är snälla och ger mig lite pengar. Nu är man ju klar med plugget och har sin lärarexamen i sin hand. Eller rättare sagt, fint inramad på väggen. Var på arbetsförmedlingen idag och anmälde mig. Det gick faktiskt väldigt smärtfritt, snabbt och enkelt. Handläggaren hon var mycket trevlig så man kände sig inte alls speciellt värdelös. Vilket är skönt. Har varit och shoppat lite idag. Skulle köpa nått snyggt till ett barndop vi ska på. Men jag hittade inte nått, fast jag va inne i alla klädbutiker som fanns i stan. Å det är inte lite precis. *pust*  Men jag får leta upp nått i min bottenlösa garderob. Kan nog kunna hitta nått snyggt där iaf.


Hade inte tid med min morgonpromenad imorse men tror jag promenerade en bra bit under shoppingen. Sen var jag och sambon ute på promenad nu ikväll. Imorn blir det morgonpromenad iaf, eller förmiddagspromenad som man kanske bättre skulle kalla det. Går sällan upp före kl 10:30 nu för tiden. Har sovit ganska dåligt det senaste så det är nog därför. Nu ska jag slänga mej framför tvn och titta på vänner!


     

Av Ida - 29 september 2009 18:37

Var ute på min andra promenad för dagen förut. Gick i skogen med min sötis och insåg att det är väldigt skönt att gå i skogen. Du luktar så gott där. Vinden smeker ens kinder och man känner sig stark och frisk.

Sen när man kommer hem är man ganska trött, men det kan ju vara bra på sitt sätt.


De senaste dagarna har det blåst så mkt när jag varit ute på promenad vilket får en att känna av hösten. Det är fortfarande ganska varmt ute för årstiden enligt mig, men man längtar nästan tills det blir lite kallare så man kan ta på sig mössa och vanatar. Även fast jag älskar sommare och värmen så trivs jag med hösten, vintern, kylan och snön. Det är mysigt på nått sätt, fast man tröttnar snabbt på det gråa och det slaskiga. Löven på träden och solen på hösten är vackra. Imorn blir det mer promenader i den fina naturen.

Av Ida - 29 september 2009 18:19

 

Har du nån gång känns dig så ensam så du inte vet vart du ska ta vägen?

Du har fullt med människor omkring dig men ändå så känner du dig så ensam och utfrusen att kroppen bara skriker efter luft och lite uppmärksamhet. Det känns som du vill skrika rakt ut, men om du gjorde det så skulle ändå ingen höra. Du får en klump i halsen och ögonen håller på att svämma över. Du känner dig så otrygg att du plötsligt börjar skaka och vill helst försvinna från jordens yta. Så kände jag mig ungefär varje dag i 6 år under min skoltid och kan känna så ibland också.

 

Alla behöver en vän.

 

Även om jag idag har många goda vänner kan den där ensamheten komma tillbaka när man minst anar det, som om hjärnan automatiskt ger mig en flashback från den där tiden.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards