Lilla Pys

Alla inlägg under december 2013

Av Ida - 30 december 2013 21:19

Kära vänner, nu är jag tillbaka! Har fått en för tidig födelsedagspresent av pappa idag. En helt ny dator. En Sony Vaio! Har suktat efter en sån länge. Å nu sitter jag med den framför mig. Det är lycka det. Ska göra allt för att kunna skriva inlägg oftare. Hoppas fler av era fina kommentarer rullar in och gör mig glad!




Av Ida - 27 december 2013 15:57

Julen har varit mysig. Har blivit lite mycket för min lilla hjärna bara. Varit lite yr och mått lite skumt. Men det är bättre nu. Ska försöka vila mig lite innan nyår. Då ska vi ha en mysig middag med sällskapsspel och god mat. Har varit på rea idag. Hittade en jättesnygg klänning som jag antingen har på nyårsafton eller min 30-årsdag (vilket förresten är om exakt en måndag idag). Vi får se vilket jag gör. Kommer bli jättesnyggt oavsett.

Ps. Skriver på min mobil. Hade hoppats på en ny idag men den jag ville ha var slut! Ds.

Av Ida - 24 december 2013 19:26

Nu så kommer julen, nu är julen här, lite mörk och kulen men ändå så kär. Han i salen träder med så hjärtligt sinn' och i högtidskläder dansa barnen in. Ljusen och lanternan glimma över dem som den klara stjärnan över Betlehem.

Brinn, du julens stjärna, lys min barndomsstig! O, så gärna, gärna, ser jag upp till dig, som jag dig förstode. Liten liksom jag var också den gode Frälsaren en dag. Och då sken du redan på Hans krubba klar, och så sken du sedan allt till våra dar.

Av Ida - 24 december 2013 10:49

Som ni alla vet är min dator (fortfarande) sönder och ersättningsdatorn är en mardröm att skriva blogginlägg på. Det är ännu svårare att svara på era kommentarer. Men jag hoppas hitta en billig och bra dator under mellandagsrean. Vill ändå passa på att önska er en riktigt god jul!!


Av Ida - 11 december 2013 23:33

Ibland behöver man ett rikigt tjejsnack med en kompis, så jag har spenderat halva dagen tillsammans med min vän J. Vi insåg att vi inte gjort något bara hon och jag förut, fast vi känt varandra i över tio år. Så det var verkligen på tiden. Jag åkte hem till henne i förmiddags och vi åt fruktsallad, drack te och pratade. Vi hann med både djupa samtalsämnen, gamla minnen och skvaller. Kändes som vi lärde känna varandra på nytt och det till det bättre. Känns väldigt skönt att få en ny vän, fast i form av en gammal vän. Hoppas vi kan träffas snart igen, en grönskande vänskap är värd att vårdas.




 

Av Ida - 10 december 2013 22:50

Tänkte dela med mig av lite bra husmorstips som kan passa såhär års.


  • Torra händer är nått som jag lider av vintertid. Ett beprövat husmorsknep om du har torra händer är att värma lite olivolja som du smörjer in händerna med. Sätt sedan på dig ett par tunna bomullsvantar (finns att köpa på apoteket) innan du går och lägger dig på kvällen. Vantarna låter kroppens egen värme stanna kvar och isoleringen hjälper de närande ingredienserna att verka bättre under natten. Är du rädd att vantarna ska glida av under natten kan du sätta fast dem med lite sårtejp vid handlederna så sitter de kvar.

  • Trötta ögon har vi väl alla haft nån gång. En kur som hjälper mot trötta ögon är att blöta en liten handduk och lägga den i frysen några minuter (glöm den inte kvar där för länge). Ta ut handduken, lägg dig i soffan, placera handduken över ögonen och vila en stund. (Funkar även som lindring vid stark huvudvärk eller migrän.)

  • Torra läppar är även ett problem för de flesta på vintern. Gnugga läpprna med gurka för att motverka fnasiga och torra läppar. Gurkan återfukrar huden, så upprepa gärna detta några gånger per dag. Torra och nariga läppar mår snabbt bättre om de smörjs in med lite fast eller flytande honung.



 







Av Ida - 9 december 2013 22:49

Satt häromdan och kikade i nått glammigt modemagasin. Hittade inte så mycket jag gillade för än jag plötsligt fick upp ögonen för en (för mig tidigare okänd) designer. Elie Saab heter han, inte att förväxlas med bilmärket dock. Det var så snyggt att jag ville ha alla klänningar jag såg! Den karln kan designa en klänning som varje kvinna vill ha! Mycket bling och vackra tyger, kan man önska mer?


          Tänk att få glida ner för altargången i en sånhär! Bäst att spara massor så man kan ha råd att drömma om klänningen iallafall.



Av Ida - 4 december 2013 00:23

Häromdagen var jag lite trött på mig själv. Mest var det nog för att det hänt saker under veckan som gjort mig ledsen och trött. Men efter helgen så känns allt mycket bättre. Det var som om helgen på nått konstigt sätt var lite magisk. Inget speciellt hände, men det känns så bra nu. Jag önskar att jag alltid kan känna såhär!! Det vore så skönt att sätta känslan på paus, så den fortsätter i evigheter. Men jag får njuta av den så länge det går. Om den försvinner igen får jag försöka få den tillbaka. Det finns så mycket i mitt liv som jag är tacksam för. Det är viktigt att ta vara på det lilla. Fick ett sms tidigare idag med nyheter som egentligen inte förvånade mig men gjorde mig lite nedstämd. Men då bestämde jag mig att jag skulle se det positiv istället och se fram emot det som kommer istället. Nu känns allt jättebra och smsets budskap rör mig inte längre på samma sätt. Tänk så annorlunda allt kan bli bara man omvärderar en liten enkel sak. Min kärlek till träningen och möjligheten att träna ger mig mycket, både själsigt som kroppsligt. En kombination av träning och att jag omger mig av härliga människor är bästa medicinen man kan tänka sig.




 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards