Lilla Pys

Alla inlägg under april 2010

Av Ida - 30 april 2010 09:19

Gårdagen slutade väl men hade dock ännu en ganska svår ångestattack igår kväll. Satte mig ute i den ena caféstolen på uteplatsen och andades. Sen tillbringade vi resten av kvällen med att kolla in auktionsfynd. Jag fick en väska i riktigt ormskinn. Fin men väl så läskig. Den ska stå som prydnad i bokhyllan istället för att användas.


Hoppas dagen idag går bättre och inte bjuder på några tråkigheter. Ska försöka besiktiga bilen i eftermiddag. Sen bjuder kvällen på loppis, kokt korv, majbrasa och fyrverkerier. Hoppas orka med allt detta utan att må för dåligt.



Av Ida - 29 april 2010 20:32


Jag bloggar lite "live" precis som jag är!

Av Ida - 29 april 2010 09:15

Har haft två bra dagar då jag fått en massa gjort och enligt mig mått bra för första gången på länge. Men igår när jag skulle lägga mig kom bakslaget. Ångesten kom i fatt mig och jag fick svårt att andas. Kändes som nån tog ett mjukt stryptag på mig, men ändå tillräckligt hårt för att känna obehag. Så det fick bli en tablett, annars hade jag inte kunnat somna. Suck, vill inte behöva ta till tabletter så fort de blir jobbigt. Men det är det enda som hjäper. Har ökat dosen idag på morgonen till två tabletter, ska bli intressant och se om det blir fler biverkningar eller inte.  Ska försöka vila mig nu på morgonen och sen när sötnöten behagar gå upp blir det till att vika tvätt och städa övervåningen.



Tro

Av Ida - 28 april 2010 13:54

Av Ida - 28 april 2010 13:30

När jag skriver min blogg så vill jag ju att den ska vara så intressant som möjligt för er som läser den. Men samtidigt är jag ju lite egoistisk för den ska ju vara full med MINA tankar och idéer självklart. Men jag skulle ändå vilja hör med ER vad ni skulle vilja att jag skrev om. Har ni några tips? Vad är ni intresserade av att veta om mig?


Skicka gärna en kommentar eller mail ( lillapys@hotmail.com ) med din idé!

Av Ida - 27 april 2010 15:27

Har idag orkat ta mig hela vägen till Herrljunga och gjort lite ärenden där. Sen käkade jag lunch med Lina (tack för det, de piggade upp och var gott) på Gallerian. Kändes skönt att komma ut på nått och inte bara sitta hemma och deppa. Har varit en bra dag än så länge, hoppas slippa bakslag imorn. Passade på att göra lite inköp, både onödiga och nödvändiga.






  

Köpte mig en ny parfym, vilken jag för övrigt har haft förut och älskade den!







  

Sen köpte jag ännu en liten pryl som ska pryda min trollhasslegren. Så sjukt söt!





Har även inhandlat en burk vit målarfärg, en pensel och 3 ark sandpapper för att vidare kunna greja med mitt lilla projekt jag har att göra om ett gammalt fönster till en spegel a la shabby chic. Hoppas det blir bra. Återkommer med en uppdatering på den fonten senare.



Av Ida - 27 april 2010 15:20

Ännu en ljusglimt i min så trista vardag damp ned i brevlådan idag. Min lön! Har varit på banken så nu sitter pengarna där på kontot. Känns skönt faktiskt, man får vara rik i några timmar till i alla fall.


  

Av Ida - 26 april 2010 19:43

Den här filmen har jag varit sugen på att se länge, så häromdan hyrde jag den. Filmen är fransk men med en hel del svenska skådisar (som bitvis pratar svenska och engelska men givetvis också franska) eftersom den utspelar sig i Sverige. Har tidigare haft svårt för franska filmer för de kan va lite speciella samt att man har svårt att hänga med i språket om man inte lusläser texten. Därför är engelska filmer mer intressant. Men den här är helt klart intressant, om inte annat för att Björn Gustafsson är med i en liten roll.

 

 

"De vuxna" LES GRANDES PERSONNES

 

Albert har ensam tagit hans om sin dotter Jeanne sedan hennes barndom. För att fira hennes 17-årsdag tar han henne med på en sommarsemester till en skärgårdsö på  den svenska västkusten för att leta efter en skatt från Vikingatiden . Men huset som han har hyrt för två veckor visar sig inte vara tomt som utlovat. Där finns istället två kvinnor: husets ägarinna  Annika och hennes vännina Christine. De är båda i 40-årsåldern, den ena fransyska, den andra en svenska som bott i Paris under många år. Fadern och dottern tvingas dela huset med dem och detta oväntade möte kommer så småningom att rubba den trygga balansen mellan Albert och Jeanne.


  

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards