Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 31 oktober 2012 18:39

Började dagen med att se på film. Köpte "Amelia jul" häromdan och då fick man med filmen The Holiday. Passade på att kika på den, trots att jag sett den flera gånger förut så var den helt bra den här gången också. Sen tog jag en timmes promenad. Passade på att fota lite på vägen då det inte finns så mycket att änga sig åt, mer än gå, på en promenad. Givetvis var mig trogna förljeslagar, ipoden med mig på turen. Som vanligt höll den en hög klass på underhållningen. Trots att vädret inte var det bästa så var det en skön promenad med mycket frisk luft. Dock börjar jag känna i mitt ena knä och lår att jag promenerat mycket, hoppas det går över snart.


  Tur att man kan gå under den större vägen, så man slipper gå över den.


  Tycker att de murat stenarna fint där vid gångtunneln.


  Vattentornet.


  En ljung i Ljung.



Ps. Frågestunden håller på fram till kl 12 imorn. Då ska jag svara på alla era frågor (eventuellt med ett videoinlägg). Men passa på att fråga mer, ni andra som redan inte ställt era frågor. Ds.

Film · Foto · Hälsa · Musik · Natur
Av Ida - 30 oktober 2012 12:16

Ibland är jag inte jättestolt över de låtar som sätter sig på hjärnan. Just den här är inte speciellt bra, men själva refrängen har satt sig på hjärnan och surrar där som en irriterande mygga man inte hittar när man ska sova. Den vill inte försvinna så lätt!



Av Ida - 29 oktober 2012 23:00

Nu tänker jag vara precis som alla andra genom att ha en frågestund här på bloggen! Ni får fråga VAD ni vill och sen så svarar jag så ärligt jag kan. Så nu är det öppet att fråga!




 

  


Av Ida - 29 oktober 2012 22:16

Köpte nytt te idag. Tyckte det behövdes när det blåste så isande kallt att det kändes som jag frös i skelettet. Så när jag gjorde mig en kopp te för att värma mig. Det var väldigt gott måste jag säga. Är dock inte förtjust i russin, men det var gott ändå.



  Måste säga att namnet på teet passar väldigt bra, eller hur?


  Använde min söta tesil. Tack moster!

Dryck · Tips
Av Ida - 28 oktober 2012 23:04

I eftermiddags åkte jag och sambon iväg hem till pappa. Där hjälpte vi honom med diverse småsaker, som att fixa bromsarna på hans ena bil. Vi ska besiktiga den imorn och då måste allt vara tiptop. Jag gjorde i och för sig inte speciellt mycket eftersom jag inte kan så mycket om bilar. Men sällskap är ju alltid trevligt!



  Jag softade i garaget.

Av Ida - 28 oktober 2012 22:54

Som vanligt har jag haft fullt upp idag. Blev en efterlängtad tur till IKEA med lilla L och hennes mamma. Det var fler än vi som hade samma idé om att åka dit, men det var inte värre än att vi orkade med de andra. Gjorde en del fynd och fick äntligen tag i lådor till vår bokhylla. Nu lär jag väl fylla dom med massa onödig bråte som vanligt.



  Visst blev det snyggt?


  Undra vad jag ska lägga i?


  99:- st på IKEA.


   Passade på att bunkra upp med massa väldoftande ljus.


  Ett doftljus som jag tänkte ställa i badrummet/toaletten.


  Lite pynt till granen.


  Papperspåsar, som jag kanske kan lägga egengjort godis i?


Jättesnyggt inslagningspapper.  

Av Ida - 27 oktober 2012 18:29

Tro det eller ej, men jag har varit på promenad idag också. Den här gången fick jag sällskap av svärmor och sambons brorsdotter (3 åring, som sov i vagnen).  Blev drygt 4 kilometer idag. Innan dess hann jag med en timmes intensivt svettigt step-pass och en utsökt "sjömansbiff". Det blev ofattbart gott. Ibland blir jag förvånad över mina egna matlagningskunskaper. Men det ska jag väl tacka mamma och mormor för. Efter promenaden hjälpte jag svärmor med lite grejer så större delen av dagen har jag spenderat utomhus. Nu är jag nedbäddad i soffan med en kopp kaffe och pepparkakor. På tvn (läs DVDn) rullar filmen Black Jack. En gammal klassiker måste jag säga! Pepparkakorna är sjukt goda och kaffet smakar extra gott i min ursöta ugglemugg.



  La i lite extra morötter och det blev extra gott.


  Kan verkligen rekomenderas!


  Mumma!


    Hoho?


  En favorit!

Av Ida - 26 oktober 2012 21:09

Måste bara berätta en sak jag kom på jag glömde nämna innan angående min långa promenad. Jag upptäckte att det är väldigt vackert här i det lilla samhället. Det var som jag såg omgivningen med andra ögon. Skulle nästan vilja likna det vid en typ av religiös upplevelse, trots att jag inte såg nån gud och att jag heller inte är religiös. Det var mer en känsla av lugn, glädje och frihet som infann sig i min själ. Jag njöt av nästan varje steg jag tog och musiken i mina hörlurar var extra peppande idag. Solen höll på att gå ner över skogen där jag gick och strålarna nådde mitt ansikte. Det var så otroligt skönt och jag tänkte att det måste vara såhär det känns att "se ljuset".  Tror jag ska promenera mera i helgen för att få samma känsla igen. Hoppas då på mer sol och fint väder så det går an att ta längre promenader utan att bli blöt av regn eller snö. Men prognosen är god för fler långa promenader, vilket jag faktiskt (just nu) ser fram emot!




  Bilden har ju INGENTING med texten att göra, men hur söt är den inte?!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards