Lilla Pys

Alla inlägg under februari 2015

Av Ida - 28 februari 2015 21:06

    

Av Ida - 23 februari 2015 23:15

 

Av Ida - 21 februari 2015 10:45

Nu är hela huset rent. Är jättenöjd med resultatet. Har dessutom gjort om lite på lilla toaletten som ni kanske vet. Är inte helt hundra procent klart ännu men snart är det precis som jag vill ha det. Det fattas gardiner, lite mer målarfärg, insynsskydd, en klocka (som jag ska fixa idag) och eventuellt en ny hållare till toarullen. Har hittills köpt saker på loppis, hur bra som helst. Billigt och bra. Hoppas hitta lite fler billiga saker. Ikväll kommer desstom min vän A hit. Då ska vi kolla på Mello och skratta en massa. Det är aldrig tråkigt tillsammans med honom.



 

Tänk vad lite färg och nya knoppar kan göra! Hela renoveringen kostade mindre än 200 kr. Perfa!


Av Ida - 20 februari 2015 11:30

När jag gjorde mitt videoinlägg häromdan började jag fundera lite mer kring det här med dialekter. Många påstår att de kan urskilja vart man kommer ifrån bara på att lyssna på dialekten. Heter man Fredrik Lindström har man ju absolut inga svårigheter, men för gemen man kan det nog vara lite svårt. Dock finns det väldigt särpräglade dialekter som varje kotte känner igen, men så är inte alltid fallet med alla dialekter. Kan ni exempelvis gissa vilken dialekt jag har? När jag för några år sen jobbade i Borås hade jag en väldigt utvecklad boråsdialekt. När jag exempelvis pratade med mina farföräldrar hade jag å andra sidan en dialekt mer åt skaraborskan (den fulaste jag vet).Men nu vet jag inte riktigt vilken jag hört till.


Vilken dialekt har du? Tycker du om din dialekt? Vilken tycker du är den finaste respektive fulaste dialekten i vårt land?



 

Av Ida - 19 februari 2015 10:00

     

Av Ida - 18 februari 2015 00:22

Vanligtvis brukar inte vi fira alla hjärtans dag. Vi tycker att alla dagar tillsammans är lika speciella. Men i lördags var vi ute på restaurang med svärmor. Det var väldigt mysigt. Vi insåg att vi borde gå ut oftare, ensamma. Men vi ska nog försöka gå ut snart igen.



 

Av Ida - 16 februari 2015 11:30

    

Av Ida - 15 februari 2015 18:26

Sitter i soffan medan jag sippar på en kaffe med kanel och kardemumma (tack för tipset Margita). Samtidigt tittar jag på QX Gaygalan på tv4play. Missade den igår. Men det är ju något jag bara måste kolla på! Insåg att jag måste varit gay i mitt förra liv eller nått. Hade jag fötts som kille i det här livet skulle jag garanterat varit gay. Är för mycket fjolla för att kunna va butch! Blir nästan sugen på att annordna en egen pride-parad när man ser alla de härliga människorna. Kan inte fatta att homosexualitet en gång i tiden ansetts som en sjukdom! Ingen kan väl hjälpa vem man blir kär i?! Att se människor som jobbar mot fördommar och diskriminering får mig att känna värme i hjärtat. I bland fäller jag till och med en tår! Upp till kamp där ropen ska skall, kärlek åt ALLA!





 





Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards