Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2010

Av Ida - 30 januari 2010 21:08

Är inte ett fan av romantiska kärleksfilmer där man förväntas gråta i slutet. Jag gör sällan det, av den enkla anledning att jag sett för mycket film. Men denna film är en av få som lockat fram en liten tår. Den är helt klart sevärd, inte bara just för att den fick MIG att gråta utan för Ryan Gosling är sjukt snygg  (iaf i denna filmen) och duktig skådespelare.


The notebook (Dagboken- Jag sökte dig och fann mitt hjärta)


Detta är berättelsen om de unga älskande Noah Calhoun och Alice Hamilton. Tillsammans får de uppleva en passionerad sommar innan de skiljs åt på grund av klasskillnad och Andra världskriget.


Efter år på skilda håll återförenas de oväntat. Historien om parets starka kärlek och om de hinder som står i vägen för den berättas decennier senare för en kvinna på ett sjukhem, en kvinna som tas om hand av en man som regelbundet kommer på besök och under dessa visiter läser högt för kvinnan ur en mystisk dagbok.

 

 

   

 

 

Ps. Vill ni se en ännu bättre film i samma genre, då ska ni se "Ps. I love you"

Av Ida - 28 januari 2010 11:24

Blev lite för mycket gott igår, så nu får man styra kosan till gymmet. Lite löparband och styrketräning. Ska upp på det underbara löparbandet. Blev ganska yr av det sist, men denna gång är jag mer förberedd.


  


Ska snart dra på mig gymoutfiten och dra ner till L. Sen ska vi träna minst en timme. Sen hem och slappa. Det är planen.


  

Av Ida - 27 januari 2010 12:24

Ja då fyller man år igen. Känner mig iallfall inte äldre än 18 så att fylla 26 känns ingent speciellt. Många i min ålder har åldersnoja och panik över saker de ännu inte hunnit med. Men hallå! Vi ska leva i nästan 60 år till! Vi hinner faktiskt med dem sakerna under 60 år. Men jag firar i vilket fall min 26 årsdag idag med god mat, tårta och godis. Blir en film i soffan med. Perfekt dag!




  

Av Ida - 21 januari 2010 21:33

Har besökt världens sötaste lille kille idag och hans bästaste mamma. Supermys med fika och att prata strunt en stund i soffan. Hoppas vi kan göra om det snart igen och att jag då får se dinosauriedräkten på!



Idag har det även blivit lite mer shopping. Införskaffade mig en ny sport-bh, för imorn blir det gymmet med L och H. Kommer bli kul men svettigt. Bh'n är iallfall som synes sjukt snygg OCH bekväm. Passade även på att köpa en Soda Stream (oops, smygreklam) idag, blev supergod dricka.


  


Ikväll blir det te (eventuellt bubbelvatten) och film i soffan för att ladda inför morgondagen.

Av Ida - 18 januari 2010 22:18

Vill bara tipsa om en sjukt god sallad jag gjort. Receptet är både enkelt,logiskt och baserat på "Farbror Melkers" teori om efter behag. Hoppas ni gillar den lika mycket som jag.


*Sallad av valfri sort, jag valde en sån där påse med rucolasallad, i valfri mängd. (Glöm ej att tvätta sallad samt alla grönsaker!)

*2 tomater

*1/2 gurka

*1 liten burk majs

*1/5 rödlök

*Färdigtärnad fetaost (valfri mängd). Jag valde Apetina classic med krydda olja. Denna olja kan man även använd i salladen som krydda om man så önskar.

* En burk med tonfisk ca 150-200 gram

* Qinoa för valfritt antal personer (för anvisningar se paketet). Låt det svalna.


Blanda ihop alltihop i en skål och ät tillsammans med keso eller valfri dressing. Om man så önskar man även äta nått gott bröd till.


Smaklig måltid!




  

Av Ida - 16 januari 2010 01:18

Filmen va superbra! Kan rekomendera den alltså! Se den!

Hann även med lite shopping innan bion, och det var länge sen alltså. Här är några av de saker jag inhandlade:






                                                   

                                                  

Basker från Lindex. Det var rea så jag passade på.




 

Top från H&M, sjukt snygg och inte speciellt dyr heller.



  

Consealer från Loréal. Sjukt bra mot mina fula ringar under ögonen. 115 kr på Kicks.

Av Ida - 15 januari 2010 13:50

Ikväll blir de bio med bästaste L! :D Vi ska se Snabba Cash. Förhoppningsvis är den bra, Joel Kinnaman är ju med så det BORDE den vara.



Av Ida - 12 januari 2010 22:57

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards