Lilla Pys

Alla inlägg under juni 2010

Av Ida - 30 juni 2010 19:56

Hade hört en hel del dåliga kommentarer om denna film av bland annat vänner som sett den på bio. Men måste säga att jag inte håller med. Detta var faktiskt en film helt i min stil! Gillar ju de flesta av Tim Burtons filmer så det kunde inte vara annat än bra! Om ni gillar hans filmer eller andra filmer i Harry Potter-anda ska ni helt klart se denna. Johnny Depps dialekt är ju helt klart underbar, bör ses bara för den!

 

Alice i Underlandet


Nu bjuder Walt Disney Pictures och Tim Burton in dig till ett spännande äventyr i Underlandet. Gör dig redo att återupptäcka en av världens mest älskade sagor i en helt ny version. Den 19-åriga Alice (Mia Wasikowska) återvänder till det märkliga Underlandet, en plats som hon besökte redan som barn men inte har något minne av. I en värld som inte liknar någonting annat, beger sig Alice ut på ett farofyllt uppdrag för att rädda landet från den ondskefulla Röda Drottningen. I rollerna som de häpnadsväckande figurerna i Underlandet syns Johnny Depp (Den galne Hattmakaren), Anne Hathaway (Den vita Drottningen), Helena Bonham Carter (Den röda Drottningen), Michael Sheen (Den vita Kaninen) och många fler. Alice i Underlandet är en film för hela familjen som tar dig med på en underbar och magisk resa!


  

http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?Identifier=319855

Av Ida - 29 juni 2010 12:21

Har träffat min söta valulvsbebis två gånger nu på kort tid. Så söt hon är lilla F. Har till och med bytt blöja flera ggr på henne. Inte dåligt för att vara jag! Hon är allt mysig den lilla. Man blir ju sugen på att äta upp henne. Men det fick funka med den goda pajen vi fick i lördags och den maten samt fika jag fick mumsa på igår. Hoppas snart kunna träffa henne och hennes mamma snart igen. Ska försöka hitta mysiga kläder till henne när jag besöker GeKå´s nästa gång. Kudden här nedan har hon redan fått från favoritmoster, alltså MIG!


  

Av Ida - 27 juni 2010 22:37

Har avslutat en härlig helg med att slöa i soffan framför en film. Jag ska snart lägga mig och sova gott.


   

Min fina mamma!


  

En supergod paj bakad av min kusin.


Min norska plastpappa!


    

Min älskling!

Av Ida - 26 juni 2010 00:29

Har haft det fullt upp idag med massa mysigt firande. Är chaufför idag så nu sitter jag här och väntar på att få åka och hämta de andra. Här ser ni smakprov på vad vi gjort idag.


Jag är glad!


   

Snapsen, som förövrigt inte var min men den är ju en tradition.


      

Kattårtan som vi gjort, snacka om att vi slet med den!


  

Av Ida - 20 juni 2010 21:49

Dagen har varit trevlig med lite roadtrip med söta L och hennes mamma. Vi var på 5 årskalas och hade det mysigt. Åt grillat och god tårta, hoppad studsmatta, spelade frisbee och lekte en massa med några större barn. På vägen hem passade vi på att foto landskapet som for förbi. Vi shoppade även lite kul saker på vägen hem. Jag fick tag i jeansleggings och två snygga toppar till ett billigt pris. Alltid bra att göra lite fynd! Jeansleggingsen ska jag ha på midsommar kan jag påpeka.


          

Av Ida - 19 juni 2010 19:52

Dagen som skrivs in för alltid i historien. Nu har de äntligen gift sig så man kan få lite ro och kan se lite bra tv-program. Jo vi har ju fortfarande fotbolls-vm att klaga över också, i nästan en månad till!! (OGILLA) Jag kollade faktiskt hela vigseln och JA det kom tårar! Men man ska gråta på bröllop så är det bara. Har firat med lite kärlekstårta också. Den var god trots jag inte gillar marsipan så mycket. Kvällen ska avslutas i trevligt sällskap och en film eller så....


        





Av Ida - 18 juni 2010 23:16

Ibland har man bara så sjukt dåliga dagar. Idag har jag haft en sån! Jag har varit arg, trött och grinig mest hela dagen. Kanske mest för jag ätit dåligt tror jag Sen har det dykt upp saker som spätt på det mer och mer. Till slut blev jag sur på allt och alla! Hoppas snart kunna lägga mig nyduschad i en nybäddad säng och sova ut ordentligt imorn. Ska kolla prinsessbröllop imorn ju!

Av Ida - 18 juni 2010 09:58

Ibland blir jag bara helt tokig på mig själv. Jag kan vakna mitt i natten och helt plötsligt ploppar det upp massa onödiga tankar i min hjärna. Mycket om mitt jobb men även saker som jag tror KAN hända i framtiden och hur jag i såfall ska tackla det. Det känns så onödigt att ligga och slösa tid på det när man kan sova istället. Vaknar även tidigt på morgonen och det blir på samma sätt. Försöker förmå mig att sluta tänka på det viset men det går ju inte att besämma över sin hjärna alla gånger. Det känns som jag bara tänker mer på fel saker när jag försöker att inte göra det. Gah! Men jag får väl ta mig en tupplur senare i eftermiddag istället.

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards