Lilla Pys

Alla inlägg under september 2011

Av Ida - 29 september 2011 14:47

Ja alla är idioter! Iallafall tycker man det för det mesta. Speciellt när man kör bil. Jag lyssnade på Mark Levengoods bok Sucka mitt hjärta men brist dock ej (rekomenderas starkt) i bilen häromdan. Kunde inte annat att gapskratta då jag kände igen mig så mycket. Men Mark gick kanske lite över gränsen, men det var kul ändå. Han menade att vi alla tycker att alla är idioter och ser bara negativt i allt. Jag känner själv att mitt idiot-hat kommer fram främst när jag kör bil. Då svär jag som en borstbindare och är inte den som skräder orden precis. Men det finns ju alltid de som inte kan köra bil, men alla är ju faktiskt inte idioter bara för de råkar köra samma väg eller gör ett misstag just när man ser. Allt handlar ju om vilken attityd man har när man möter en person.

Av Ida - 29 september 2011 10:17

Hipp hurra för Lilla Pys idag! Har haft bloggen i 2 år nu. Känns konstigt men det är ju så kul att skriva, speciellt när folk kikar in och kommenterar!


 

Av Ida - 28 september 2011 19:24

Ska se till att få ordning på livet. Imorn börjar jag vandringen tillbaka. En del saker har redan börjat falla på plats så snart är allt tillbaka till det normala igen. Jag vet att mina närmaste mår dåligt med mig när det är såhär vilket i sin tur gör mig ledsen. Men som jag sa, snart är allt bra igen! Ett extra hjärta skickar jag till min sambo som står ut med mig.   

Av Ida - 25 september 2011 13:25

Det finns alltid dem som har det värre, men ibland måste man få tycka lite synd om sig själv ändå. För alla har vi väl ett mindre helvete att tampas med. Själv tycker jag att jag är väldigt duktig som gör mitt bästa i de flesta situationer. Många vet inte hur jag kämpar med vissa saker. Det gäller ju främst vid mötet med andra människor. Det är ju inte lätt att förklara hur man känner eller mår när den man möter inte förstår. Det kan ju förklara hur jag beter mig och hur jag ibland agerar i vissa situationer. Det som då är jobbigt att man ska slåss med näbbar och klor för att försvara sig mot någon som inte förstår eller tror på det man säger. Alla upplever vi och känner saker på olika sätt, men det kanske inte alla förstår? Jag antar att en sån insikt är något som kommer med vuxenlivet och att de andra förhoppningsvis kan komma ikapp så ett meningsfullare utbyte kan ske.





Av Ida - 24 september 2011 18:20

Har haft fullt upp i helgen med skogspromenad/svampplockning och marknad.


  Hade hoppats på storkova, men ICKE!!


    Sambon på skogspromenad


  Fullt med folk på ett så annat så obefolkat ställe

Av Ida - 21 september 2011 16:50

Gnäll gnäll, från morgon och till kväll är det enda man hör. Har folk aldrig nått kul att berätta? En del människor verkar kunna se världen som miserabel hur de än gör. Allt måste väl för guds skull inte vara negativt? Jag ska inte sticka under stol med att jag också gnäller men det får för sjutton vara nån måtta på det. Har du nån gång tänkt på att det finns dem som har det värre än du? Så brukar jag tänka när jag känner att gnället gått för långt. Saker är heller aldrig svårare än vad man gör dem till!  

Av Ida - 20 september 2011 12:20

Pluggeliplugg hela dagen!


 

Av Ida - 19 september 2011 17:47

Där gick bomben av som gick igång via en vanligtvis lång stubin. Men den har blivit kort! Jag försöker ändå hålla mina problem till dem eller det som har med det att göra. Jag försöker så gott det går att inte ta ut det över vänner eller annat. Men det finns människor som, då de är irriterade på annat (eller kanske alltid gör så) är sjukt snarstuckna och hugger på allt! Va fan har jag gjort er!? Jag försöker vara trevlig mot er och har ingen baktanke med det. Är jag så irriterande när jag bryr mig? För isf ska jag skita i er totalt! Sen kan jag ju tillägga att jag heller inte gillar de som är för trevliga, för dom har en baktanke. Men JAG är INTE sån!


Såg lite kort på Cecilia Frodes show via stvplay igår. Hon pratade om att folk tycker att det är fel att vara egoist. Hon menade även att man ska vara mer egoist och att det är för få som ser det så. Men jag håller inte med henne där! Det finns jättemånga egoister och jag tänker också bli det. Jag ska tänka ännu mindre på hur andra mår eller tänker. Jag ska helt enkelt trampa på folk och bete mig som en egoist. Jag ska starta mitt "inre spa"! Ingen annan är välkommen dit!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards