Lilla Pys

Alla inlägg under januari 2012

Av Ida - 31 januari 2012 15:50

Tänk vad lite slarv kan leda en in på fel spår. Bara en tugga tårta eller lite glass får min sockertarm att skrika högre än en stucken gris. Men jag ska INTE lyssna på dig ditt hemska kräk! Du ska tystas och aldrig få höras igen! Ska gympa bort oljudet ikväll! Har lite träningsvärk i magtrakten idag och det är ju en lite bitterljuv känsla. Men en bra sak har ändå skett trots helgens slarv, 0,5 kg ner! Bara 7 kg totalt som ska bort nu innan målet är nått. Satsar på att vara nere där i juni i samband med sambons 30-årskalas!


       



Av Ida - 31 januari 2012 13:38

Återigen damp en Amelia ned i brevlådan och jag gick med lätta steg mot brevlådan (trots isande kyla) för att hämta den. Väl inne igen satte jag mig till rätta i soffan och började läsa. Döm om min förvåning när jag på sidan 10 får se min egen fb-kommentar publicerad i tidningen! Nu skrev jag kanske inget minnesvärt eller extra smart men kul var det ändå! Som sagt, det gjorde min dag lite bättre!



 


 



Av Ida - 30 januari 2012 15:05

Igår blev jag väldigt sugen stekt fläsk med löksås (som förövrigt är min favoriträtt). Så idag hade jag tänkt att köpa ingredienserna och laga till det här hemma. Men så ringde pappa och undrade om vi kunde äta lunch ihop. Han erbjöd sig att bjuda mig så det kunde jag inte tacka nej till. Men döm om min förvåning och förtjusning över att de just idag serverade stekt fläsk med löksås! Vad är oddsen för det? Gott var det också så nu är jag mätt och belåten!


  

Av Ida - 29 januari 2012 19:11

Igår firade jag min födelsedag med ett gäng goa vänner. Festen blev såpass lyckad att minst tre av gästerna blev rejält bakfulla med allt vad det innebär. (Haha) Själv är jag ganska trött då jag inte sovit mycket i natt. Men det ska jag ta igen under natten som kommer. Kul hade vi i vilket fall och många fina presenter fick jag!


 

Fick dessa två böckerna av C,E och S!


   

Denna bok fick jag av E,T och L! 


 

Presentkort på 300 kr av E och J!


 

Vin från R!


 

Ett kul spel av E!


 

Jag drack skumpa och rom & cola under kvällen!


 

Köpte mig två nya lampor till köket, när vi var i Borås i fredags. Visst blev det snyggt!?


 

Fick häftiga ljusstakar av svärmor som i sig själva är av stearin. Jättetufft!

Av Ida - 29 januari 2012 19:09

Av Ida - 27 januari 2012 23:09

Har firat dagen i Borås med sambo och pappa. Vi har haft trevligt bortsett från en utskällning av nån (kanske drogad eller mentalt stör) man som tyckte pappa körde bil dåligt. Han fick frågan om vad vi gjort för fel (fick inget svar), svar på tal, arga blickar och ett långfinger! Hoppas han kan hantera sin ilska i framtiden för han var inte nådig med otrevligheterna för nått som inte var nått att bli arg för. Undra hur han är när man verkligen behöver bli arg? Vi åt iaf god mat, shoppade och kollade på bio. Helt okej film! När vi kom hem åt vi mumsig tårta! Snart är det dags att sova för imorn är det fest!


 

Födelsedagskort från mamma och J! (Innehöll en slant)


 

Födelsedagskort från farmor och farfar. (Innehöll också en slant)


   

Födelsedagsfin.


 

Mumsig thaimat.


 

På bion, pappa förevisar Mästekatten i stövlarna-filmen från tidningen i bakgrunden.


 

Mmmm....Persbrandt! ;) Synd att han inte va med i The Stig-Helmer story.


  

 

Mumsig tårta!

Av Ida - 27 januari 2012 00:00

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag? Nej det är ingen vanlig för det är ju min födelsedag! HURRA HURRA HURRA!


 

Ps. Jag har inte gjort tårtan, snodde den från Google! Ds.

Av Ida - 26 januari 2012 20:01

Åh så härligt att skaka rumpan lite. En välförtjänt dusch på det och nu slöa i soffan. Imorn ska jag iväg och roa mig på bästa sätt. Mina första planer gick i stöpet då vi insåg att stället vi skulle till redan skulle va invaderat av motorcykleknuttar. Inte ett idealiskt sätt att fira födelsedagen! Men nu beger vi oss mot en mindre belamdrad stad och kör lite shopping plus god mat. Sen toppar vi det med ett biobesök. Har hört blandade åsikter om filmen, men vi får hoppas att den är kul ändå. Bara jag får popcorn är jag nöjd!


 

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Skapa flashcards