Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 16 oktober 2012 15:16

För några veckor sen köpte jag ett armband med döskallar, kommer ni ihåg hur det såg ut? Kika på inlägget här om nu inte minns. Hittade liknande, lösa, döskallar i en hobbybutik. Dessa lämnade jag till min vän Emma, som är guldsmed. Hon fixade krokar till dem så nu kan jag ha dem som örhänge. Snyggt att matcha med armbandet, eller hur? Totalt kostade jag ut 82:- på alla fyra örhängen och det var ett väldigt överkomligt pris tyckte jag!



 



Hobby · Mode · Tips
Av Ida - 15 oktober 2012 19:01

Fick faktiskt lite julkänsla här för en stund sen när jag hittade ett klipp på youtube från en julmässa jag alltid är med på. Har längtat efter det ända sen förra året och snart är det dags. Den 22-25 november är det full rulle på Dagsnäs slott. Jag kommer iallafall vara där minst en dag (för att sälja) med min vän Emma från Vårgårda Guldsmide!


Av Ida - 15 oktober 2012 11:47


   

Citat · Tips
Av Ida - 14 oktober 2012 21:27

 Hittade ett väldigt passande citat, dagen till ära! Är nog beredd att påstå att jag även imorn kommer känna mig sore (öm) men inte känna mig ledsen för det då heller. Kan erkänna att jag tyckt att det varit ganska jobbigt att inte vara så rörlig idag, men från ett citat till ett annat: No pain, no gain!







 




    

Av Ida - 14 oktober 2012 17:23

Det gick segt att ta sig upp i morse. Är väldigt stel i kroppen och har träningsvärk. Men det är skönt att veta att det man gjorde igår har gjort nytta. Dagen gick väldigt fort och det ena passet avlöste det andra. Hann knappt äta lunch och absolut inte ta några kort. Men kul och svettigt var det! Det bästa var nog  ändå CrossFit, vilket jag var lite orolig för innan. Gick som smort kan man säga och jag är väldigt imponerad över mig själv. Fick även en intressant föreläsning av Tor Åhman , som förövrigt höll i CrossFit-passet! Sedan avslutade vi med ett pass  yoga, vilket passade väldigt bra. Skönt att tänja på kroppen och att slappna av lite efter allt annat intensivt. Det första passet vi gjort var Body-jam och det var som en bra uppvärmning men det var inte alls min grej. Lite för avancerade steg för att jag skulle kunna fortsätta. Tacka vet jag LatinMove! Hoppas kunna ha återhämtat mig bra tills tisdag, för då är det dags att träna igen!


 

Av Ida - 12 oktober 2012 22:52

Tror minsann att jag är lite nervös inför morgondagen. Men det ska bli väldigt spännande att se vad som händer under de olika passen! Håll era tummar att jag klarar av det och orkar hela dagen. Lovar att blogga när jag kommit hem för att berätta hur det var. Förhoppningsvis så ska jag hinna ta lite kort också. Ska snart gå och lägga mig! Ska se lite till på tv först och lugna mina nerver.




     Imorn vid den här tiden bör jag känna mig extremt nöjd över mig själv!

Av Ida - 12 oktober 2012 19:32

Har hunnit med att göra många ärenden idag. Först så fick bilen sig en service medan vi var och handlade lite. Var inne i det lokala parfymeriet en sväng, där hade de 50% rea på vissa parfymer. Så älsklingen köpte mig en parfym från Carolina Gynning . Är egentligen lite skeptisk till parfymer av kändisar, men den här doftade gott. Har ju sen tidigare några andra "kändis-parfymer", som jag hittils gillat. Tog en sväng förbi färgaffären och kollade in tapetutbudet. Hittade några riktigt snygga! Efter det handlade vi lite småsaker, tog en sväng om apoteket och sen hämtade vi bilen. Efter det käkade vi en god middag (onyttig men god, är det fredag så är det)! På vägen hem stannade vi i blomsteraffären och där köpte sambon en fin mini-orkidé till mig (som vi båda kan njuta av)! Han är för snäll den killen! Kan tillägga att han även gett mig en superskön massage OCH hjälpt mig att städa! Tvättat och diskat har vi också gjort! Så nu ska jag vila mig resten av kvällen, frossa i nått gott att äta och ladda för morgondagens träningsdag!



    Ni har väl inte glömt att kolla in mig på Instagram? LILLAPYS heter jag där, såklart!

Av Ida - 11 oktober 2012 21:55

Det gick faktiskt fint att träna idag, trots migränen. Det värsta av värken hade gått över men var liksom lite skakis efter allt koffein jag proppat i mig. Fast å andra sidan så skulle vi ju ändå skaka både rumpa och axlar när vi dansade. Tror nog inte nån märkte att jag var lite extra skakis!


  Redo att skaka, både det ena och det andra!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards