Lilla Pys

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ida - 23 oktober 2012 16:15

Som ni kanske vet så köpte jag ju ett par nya jeans i lördags?! Nu är jag ute efter en snygg tröja eller cardigan att ha till. Har hittat några tänkbara kandidater. Vad tycker ni?




Gina tricot, 149:-


 

Lindex, 399:-


 

H&M, 299:- (Finns även i grått, som jag funderar på.)



 

Cubus, 399:-

Mode · Tips
Av Ida - 23 oktober 2012 12:17

Igår visades sista delen av 3 utav serien "Torka aldrig tårar utan handskar". Det känns som om alla på något sätt blivit berörd av denna serie. Det har varit mycket svårt att hålla tillbaka tårarna och speciellt under gårdagens avsnitt. Har ni mot förmodan inte sett serien än, så tycker jag att ni MÅSTE göra det. Den belyser en väldigt svår men viktig tid i vår historia och även delar utav de hemska saker som homosexuella fått (och kanske fortfarande får) utstå. Kan inte förstå att man kan behandla en annan människa på det viset pågrund av vem man blir kär i! Om ni vill veta mer om serien kan ni kika på SVT's sida här!



Arg arg · Film · Tips · TV
Av Ida - 23 oktober 2012 00:22

Som ni redan kanske vet så har jag en förkärlek för dragshowgruppen After Dark. När jag sökte på youtube hittade jag (som alltid) några roliga klipp! Hoppas ni tycker det är lika kul som jag med lite högkvalitativ underhållning!







 


Av Ida - 22 oktober 2012 19:00

Drog med sambon på promenad förut. Det var skönt med frisk luft och trevligt med sällskap. Tog den (numera) vanliga rundan och passerade då förbi mejeriet. Där gör de den otroligt goda och vida kända Gäseneosten. Har ni inte ätit den så spring och köp en NU! På väggen till mejeriet har en duktig tjej målat två fina bilder. Passade på att ta kort på dem när vi gick förbi!



   

Av Ida - 22 oktober 2012 12:15

Är så extremt nöjd med vår bokhylla. Varje gång jag går förbi blir jag glad. Nästan så jag vill köpa ännu mer böcker och fylla den med. Men å andra sidan får jag nog nöja mig med dem jag har. Har nog förövrigt flyttat om böcker och andra saker 100 gånger redan. Flyttade in min ängel i bokhyllan också, så nu har den så att säga en egen skyddsängel. Sött va?



  Ängeln har jag fått av min mamma.

Av Ida - 21 oktober 2012 20:54

Åh vad jag älskar frukt! Brukar göra fruktsallad väldigt ofta och ikväll så gjorde ännu en. Tror dock att jag överträffat mig själv den här gången. Hade för ovanlighetens skull i mango (som är min favoritfrukt) idag. Det gjorde det extra gott tyckte jag! Är proppmätt på fruktsallad nu. Bättre det än nått annat onyttigare!



 

Hälsa · Mat · Recept · Tips
Av Ida - 21 oktober 2012 16:19

Fick mig ett gott skatt igår. Troligen var jag lite trött vid tillfället så det var väl inte så hög klass på min humor. Men visst låter köttbullerulle kul?


 


  

Av Ida - 21 oktober 2012 14:46

Tänkte testa lite nytt godis, men det var inte alls så gott som det lät. Jag verkar ha en förkärlek för saker med smak av äpple just nu så jag tyckte godiset borde passa. Med det smakade snarare pyton än äpple, kan INTE rekomenderas!


  BLÄÄÄ!

Presentation


Är en lagom smart tjej på 31 år som gillar att blogga,fotografera och filma. Älskar även att titta på film, musik, inredning, träning och att shoppa!

Min blogg handlar om allt som händer och har hänt i mitt liv.

Gästbok

Facebook

Instagram

Instagram

Omröstning

Gillar du min blogg?
 Ja
 Nej
 Kanske

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggare för varenda unge

Bloggare

Dagens ordspråk

Dagens ordspråk

Ovido - Quiz & Flashcards